close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לרב יניב חניא בלבד- חשוב ביותר חלק ב'

הרב יניב חניא  ז סיוון, תשע  20/05/2010

.......................

שאלה:

היא פשוט מלאת רגשות אשם. כשאדם פגוע הוא מדברת ביותר חוסר סבלנות ואמרתי לה את זה ושמחמאות ממנה אני לא יכולה לקחת אותם רציני אחרי שהמצב ככה. והיא כל הזמן מתנצלת לי אחרי שאני מעירה לה ושוב ממשיכה אחרי שניה. היא כל הזמן רוצה לראות שהכל בסדר ושאני סולחת לה ואני אומרת לה שבאמת לא עשיתי לה כלום. ושאני מאחלת לה את כל הטוב בעולם ושוב מסבירה לה תשמעי אני לא יכולה כ"כ לומר לך את זה כי אני לא כועסת אבל זה משהו מהעבר שלי ולהיות בקשר איתך יעזור לי לשכוח וכו'..
וכלום.
שוב מתנצלת שוב מאשימה וחוזר חלילה. אנילא יודעת המ לעשות ואני אומרת לה תקשיבי יש אצלך בעיה אני לא אשמה באמת. את יש לך מצפון וזה לא אני היא אומרת לי נכון ושוב ממשיכה עם האשמות שהנה את זוכרת וכו'.. אני ממש משתגעת אמרתי לה שתחשוב על מה שאמרתי. והיא באמת אמרה שתחשוב וכשרציתי לצאת  אמרתי לה שמאוחר ואפשר בSMS להתכתב והיא באמת הלכה והתכתבה מה שרצתה לא התקמצנה והראתה כאילו יש לה באמת כוונה להשתנות אבל זה תיד אבל תמיד אותו דבר. פשוט יוצא לה אוטומט שהיא מאשימה כל דבר יו מצטערת ויו את זוכרת לי וזה ותסלחי לי וכו'.. והיא לא מבינה שזה לא הולך ככה להמשיך אמרתי לה שאם זה ימשך ככה אני לא אמשיך את הקשר אם כל הזמן תאשים אותי וזה ואני לא יודעת מה לעשות כי היא מראה כאילו היא רוצה להשתפר ואומרת נכון ושאני צודקת וממשיכה. זה משגע אותי אני מודה שאמרתי לה דברים קשים שעוררו אותה. שכשאנחנו מדברות היא חוזרת לגיל 21 ושאני מרגישה הבת 26 והיא ה22.
אמרתי לה שלא ידעתי למה לצפות אבל להאשמות לא ציפיתי. ציפיתי להתעלמות או לקשר רופף או לא יודעת מה אבל לא שתאשים אותי.
ובאמת לא ציפיתי לא ידעתי שאוכל אותה הרגשות אשם וכל מילה שלי מקפיצה אותה וזה.
ואוף זה נראה כאילו היא צריכה טיפול פסיכולוגי. אני לא יודעת מה לעשות.
להפסיק איתה את הקשר כי היא כל הזמן מאשימה אותי או להמשיך כי באמת יש לך בעיה עמוקה ולהתעלם ולשחק אותה כאילו הכל סבבה וזורם.
או שפשוט להפסיק איתה את הקשר כי זה כ"כ עושה לה רע.

תודה מראש.

תשובה:

קראתי בעיון את התיאור שלך ואני חושב שזה בהחלט מורכב. כלומר- ישנה בהחלט אפשרות שהיא נמצאת במצב נפשי לא פשוט בקשר לעניין שהיה והיא מטילה את הכל עליך. דבר אחד לא הבנתי מבחינך- למה בכלל הקשר הזה חשוב לך? מה את מרוויחה ממנו ששווה לך להיות בלחץ בגללבעניין? זו נקודה שחסרה לי. יש פעמים מצ שבו אדם נמצא במצוקה נפשית בגלל סיבה כלשהיא והוא מטיל את זה על השני על ידי האשמות חוזרות ונשנות.

לדעתי, מה שאת צריכה לעשות זה לעשות בירור חד משמעי של העניין- לדבר איתה ישירות, לומר לה מה את מרגישה לגבי העניין (לא רק לגבי מה שהיה לפני שנים, אלא מה את מרגישה עכשיו לגבי האמירות הבלתי פוסקות שלה בנושא) ולהעמיד את זה לדיון. אני לא חושב שאת צריכה להרגיש לא טוב, אלא אם כן את מרגישה שבתוך תוכך עדיין יש לך תחושות לא חיוביות כלפיה בגלל מה שהיה לפני שנים. כלומר- יכול להיות תיאורטית שאת עדיין כועסת בפנים ושהיא מרגישה את זה באופן לא ישיר אלא אמוציונלי... את צריכה לברר עם עצמך אם אכן זה כך.