close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביאה דרך אברים, גבר לאשה

הרב יניב חניא  יד תשרי, תשעא  22/09/2010

.......................

שאלה:

שלום רב,
קראתי את התשובות בנושא באתר זה ובאתרים אחרים אבל אני שואל שוב כי זה לא נשמע לי הגיוני שמשהו שכזה אסור, ואלו הנסיבות:
אני דתי ונמצא בקשר חזק עם בחורה חילונית שמתחזקת בדת, ועושה את זה ברצון בשביל להיות איתי. הדבר היחיד שמפריע לה ושהיא טוענת שהיא אינה יכולה לוותר על זה, זה יחסי מין אנאליים ואוראליים שהיא רוצה שנקיים אחרי החתונה בנוסף ליחסים הרגילים (כמובן שמדובר על אחרי החתונה בטהרה). הבנו שאנאלי מותר בעקרון אבל קראנו שאשה לגבר מותר אך גבר לאשה אסור, אבל היא לא מקבלת את זה והיא אומרת שזה מאוד מהותי לה ביחסים בינינו, כי זה הדבר היחיד שמספק אותה ושהיא אינה רואה איך אנחנו חיים יחד ללא שאני נענה לרצונה, כצורך פיזי שלה כאישה בתוך מערכת זוגית. היא התחילה לשמור שבת, להקפיד על צניעות וגם מקבלת את כל נושא הטהרה, אבל רק לא את זה, והיא אומרת שזה לא נשמע לה הגיוני שזה אסור, ושאין זוגות דתיים שלא עושים את זה. נכון לעכשיו ואחרי כמעט שנה, הקשר התפרק, רק בגלל זה!!!
האם אפשר לעשות משהו, כי גם לי זה לא נשמע הגיוני, ואצלה זה יוצר אנטי נגד כל הדת רק בגלל זה? האם יש מקום להקל? האם מדובר באיסור או רק בחומרא?
אשמח לתשובה כלשהי בכתב. ובמידה שזה מותר בתנאים מסוימים שאין מקום לפרט בכתב אסתפק במספר טלפון של מישהו שיסביר (בשבילי) ומישהי שתסביר (בשבילה).
תודה מראש.

תשובה:

יש כאן בהחלט שני נושאים שונים, לגבי עצם העניין, אפשר אולי לדון ולמצוא כל מיני דרכים להיתר מסויים, במקרים מסויימים וכדומה. באופן עקרוני מדובר על הלכה שהיא הנהגה של חז"ל ויתכן ובמקרים מסויימים ובדרך מסויימת זה יהיה מותר.

הצד שלא מובן הוא העובדה שדיברתם על זה כל כך הרבה ושבגלל זה הקשר התפרק. זה נשמע לא הגיוני ולא נתפס- שמישהי תהיה מוכנה ללכת כל כך רחוק בשבילך, לשמור שבת, טהרה, צניעות, לשנות את כל חייה ותיפרד ממך רק בשביל הנושא הזה... זה ממש לא מובן. במה מדובר בסך הכל? בזה שהבעל יגע בפיו באיבר מינה? הרי רק דיני הטהרה יגרמו לכך שחודשים בשנה תהיו אסורים אחד על השני בכלל, האם דווקא הנושא הזה הוא העניין? אני ממש מתקשה להבין את זה, זה נראה כאילו חסרים לי פרטים. הייתי מתיר את העניין בצורות מסויימות על הרבה פחות מאשר פרידה של בני זוג שמוכנים ללכת כל כך רחוק אחד בשביל השני. אבל אני חושב שאתה צריך לבדוק אם זו אכן הסיבה, זה נראה לי ממש לא נתפס מבחינה שכלית.