close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עזרה לאחי

הרב יניב חניא  כו כסליו, תשעא  03/12/2010

.......................

שאלה:

בס"ד

שלום רב.

ברשותכם אפנה ישר לשאלה.

אני הגדול מבין 3 אחים. אני והבינוני בישיבות הסדר ואחינו הקטן בשביעית בישיבה תיכונית.

יש לנו אינטרנט בבית וזו כבר הפעם השלישית שתפסתי שאחי הקטן גלש לתכנים לא צנועים ולא רק זה אלא של נטיות הפוכות. הוא לא יודע שאני יודע.

יתכן ובקרוב אנו נגביל את האינטרנט לרשימה ידועה מראש של אתרים אך זה רק חצי פיתרון.

אני לא חושב שאני יכול לדבר עם אחי על הדבר ואני גם לא בטוח עד כמה זה יעזור.

אבי הוא איש לא דתי ולא ברור לי מה יגיד בנושא ואימי היא דתיה מאוד אך אני חושב שתגיב בהיסטריה וזה יכול רק להזיק. אני מכיר את הרב של אחי והוא לא אדם שאפשר לדבר איתו על זה.

רב ששאלתי הציע לי להראות לו את אתר עצת נפש אך אני יודע שהוא כבר מכיר אותו ובכל זאת ממשיך.

ברמה העקרונית אחי הוא ילד די טוב שלא עושה צרות רק שבבית לא גדלנו עם מודעות תורנית מדי ורכשנו אותה הישיבת ההסדר. יש לו שנתיים עד שיגיע לצומת הזו.

תוך כדי כתיבה נזכרתי שאחי לומד פסיכולוגיה אצל יועץ דתי ואולי אפשר לבקש ממנו להתערב. כמובן אם זה לא יצליח זה יכול לגרום לאחי לנשור מהקורס ולא יודע מה לעשות.

המצב רגיש, אנו בית עם טלוויזיה ומחשב ואבא לא דתי ובד"כ אנו מאזנים את זה בצורה די ראויה
למרות שעדיין צופים קצת בטלוויזיה ואחי הקטן יותר מקצת. אחי תמיד היה בחור רגיש שבתקופה שלמד עם בנות הסתובב איתם די הרבה ובאיזשהו שלב אחי הבינוני אפילו חשש שיגיע לאן שאכן הוא הגיע.

 

עם כל זאת, הוא דווקא שואל מאיתנו הלכות וכשאנו בבית אנו לומדים קצת ביחד ויש לו מודעות דתית יותר ממה שהיה לאחי הבינוני בזמנו.

אני ממש אובד עצות ואשמח לעצה מעמיקה. שוב פעם אנו בשלבי סינון האינטרנט אך מה עם פתרון הבעיה לטווח הרחוק.

אציין שאני מתייעץ עם עוד כמה גורמים בדבר

תודה מראש
 

תשובה:

השאלה שלך היא אכן מורכבת גם בגלל הנושא של המשפחתיות המורכבת אצלכם, מבחינה דתית והן בגלל המורכבות של בעיה.

אני לא מתרשם במיוחד מכך שהאתרים שאחיך גולש אליהם הם אתרי נטיות הפוכות, אלא כם אן אחיך גולש רק לאתרים הללו בלבד. פעמים רבות כאשר נכנסים לאתרי פורנוגרפיה ההבדל מטשטש והאדם חוד הכל, גם אם הוא לא בעל נטיות הפוכות של ממש. כפי שכתבתי כאן פעמיםמספר, אני רואה בבעיית הפורנוגרפיה באינטרנט מין קללה שקשה ואולי כמעט ולא ניתן להתמודד עימה (מבחינה יצרית) ולכן אני לא רואה בעיה קשה במקומות שאליהם מגיעים... כאשר נכנסים לעומק ושוקעים בזה- הכל הולך.

האמת היא שאני לא ממש לא יודעמה לייעץ לך, מכיוון שזה נראה שאת רוב הדברים כבר נסית. אני חושב שיש מקום לנסותשוב את נושא החסימה ולמצוא מישהו שכן יכול לדבר עם אחיך, אולי רב מהשכונה, אולי יהודי טוב אחר שיש לו קשר אליו... אבל אתה למעשה מצייר מין מצב ללא מוצא-
עם הרב לא ניתן לדבר, עם הוריך לא, ואתה עצמך לא יכול. מה שנשאר זה בעיקר החסימה וניסיון למצוא דרך למישהו שכן ידבר איתו... אם נראה לך שאחיך אכן שקוע בעניין של נטיות הפוכות, אזי רצוי לעשות מאמץ נוסף למצוא מישהו שיעזור לו.