close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לחבוש כיפה

הרב יניב חניא  ו אדר א, תשעא  10/02/2011

.......................

שאלה:

שלום,

רציתי לשאול לגבי צעד שעבורי הוא צעד גדול בחיים.

אני רואה את עצמי כאדם דתי, אומנם אבי חילוני ואמי חינכה אותי על ערכי הדת ומאז ילדותי אני שומר שבת אך לבית הכנסת הלכתי עם אבי רק בחגים.
כשגדלתי התחלתי ללמוד ולהכיר דברים חדשים שלא הכרתי וכיום אני מתפלל 3 פעמים ביום, ממשיך לשמור שבת לומד הלכות חדשות, קורא ספרים רבים והולך לשיעורי תורה מכיוון שאבי לא יכול ללמד אותי הרבה.

אני לאחר שירות צבאי שבמהלכו למדתי רבות מאנשים דתיים ששירתו איתי וכרגע אני מתכנן להתחיל לימודים באוניברסיטה.
אני עדיין לא חוש כיפה ודוחה זאת פעם אחרי פעם בתירוצים לעצמי אבל למעשה אני קצת חושש מהתגובה של הסביבה, החלטתי כבר לעשות את הצעד הזה ורציתי לשאול את הרב האם יש לו עצה עבורי כיצד לנהוג.

בתודה,

תשובה:

אני חושב שזה יפה שבגעת לצעד הזה באופן עצמאי, זה מראה על בשלות של התהליך ועל מוכנות נפשית. לעיתים זה טוב להתצקדם בצורה כזו ולא לקפוץ על שלבים.
מצד שני, חשוב מאוד לחבוש כיפה, יש בכך הצהרה פנימית וכלפי החברה על מקומך בחיים ועל הבחירה שלך וזה בטח ישפיע על הבית שתקים בעזרת ה' ועל קשרים חברתיים.
אני לא מכיר דרך "מתונה" לעשות את השינוי, כי הרי מדובר בסך הכל על מעשה חיצוני שמיד יראו אותו. אולי אתה יכול להתחיל מחבישת כיפה בשבת, כל השבת, אחר כך בזמנים שאתה בערב ובשעות הפנאי ובסוף לכל היום, יתכן ושיטה כזו תיתן לך יותר זמן להתרגל ולחוש את ההבדל.
אני חושב שבכל מקרה אתה צריך להתכונן לכך שיהיו כמה אי נעימויות, כמה כאלה שיגיבו בתורה מוזרה ויזרקו הערות, אבל זה יקח זמן מועט וישתנה בעז"ה

בהצלחה רבה.