close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ילך למקום...

הרב יניב חניא  ז ניסן, תשעא  11/04/2011

.......................

שאלה:

הגמ' בחגיגה טז. אומרת: "אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורין ויתעטף שחורין ויעשה מה שלבו חפץ ואל יחלל שם שמים בפרהסיא..."

אני נשוי באושר ב"ה ועם ילדים ואפי' נכדים ב"ה, אולם בגלל בעיות פיזיולוגיות של רעיתי, מעולם לא קיימנו יחסים באופן נורמלי כי חששנו לכאבים שהוא סובלת כשאנו יחד, אמת, היא כל הזמן אומרת שלא אתיחס לזה אבל, כמובן שאיני יכול.
רציתי לדעת האם יש היתר כל שהוא לקיים יחסים עם אשה זרה כל שהיא, במקום כל שהוא, בצורה כל שהיא וכו' כדי לנסות פעם אחת יחסים נורמלים עם אשה?

אודה.

תשובה:

שלום רב,

נהוג להתייחס למאמר הגמרא שציטטת כאל "המלצה שלא עושים כמוה", כלומר- הפרשנים מסבירים שילבש שחורים כדי שיזכור יום המיתה ולא באמת כסוג של היתר. כמובן שאם אדם חוטא, אז צריך למצוא דרך שלא יהיה חילול ה' בגלל זה.
לגבי עצם העניין- אני מניח שיש אפשרות למצוא היתר, בעיקר בכיוון של "פילגש" דהיינו לקדש מישהי, ללא כתובה, ואז אחרי שהיא נטהרת לקיים יחסים. אבל אני לא מניח שניתן למצוא כאלו בנות היום שיסכימו להיות פילגש, או לחילופין למצוא פרוצה שתסכים לקידושין. חלק גדול מהן הן נשים נשואות וזו כמובן עבירה של אשת איש.
כמובן שאתה צריך לשקול את המחיר הכבד- האם באמתץ היית רוצה להיות עם פרוצה? אחרי חיים שלמים ששמרת טוהר לאשתך? האם באמת היית רוצה להסתיר כזה דבר מאשתך לכל חייך? האם זה המקום שהיית רוצה להיות אחרי שכבר יש לך נכדים?

אני חושב שהמטרה חייבת להיות למצוא דרך לטפל בבעיה של אשתך, אני יודע שיש היום טיפולים במגוון רחב, רק הכנס האחרון של מכון פועה עסק רבות הנושא של ויגיזמוס, שזו מחלה של בעיה של קיום יחסים ועוד. כמובן שאם המצב נורא אז ניתן למצוןא כל מיני כיוונים אחרים עם אשתך, כמו יחסים שלא כדרכה (מאחור), יחסים אוראלים וכדומה. במילים אחרות- בהנחה שיש סכנה שתגיע למצב של נשים אחרות, הרי שהכל מותר עם אשתך, כולל הכל.

מצד האמת חשוב לציין שבודאי אין הבדל גדול בין מה שאתה חווה עם אשתך למה שתחווה בצורה "נורמלית", זה בגדול אותו דבר ובאף מקרה, ועל כך אני יכול להעיד מניסיון של שנים בהשבת תשובות, אין "תותחים", זיקוקים או דברים דומים, מדובר על תחושות דומות.
תשובות נוספות בנושא-
המשך...
שוגג הוא מצב קצת מורכב, זה לא "מתעסק" (מתעסק זה מישהו שלא יודע כלל מה הוא עושה, לדוגמא- שיכור, או
בענין שלא כדרכה
"הצנע לכת" קשור להמון נושאים, בניהם נושאים שלא קשורים דווקא לענייני אישות, כמו הבית שקונים, המכוני
לכבוד הרב יניב חניא - ביאה שלא כדרכה{המשך}
שלום רב, 1. לפי הדעות שמותרת ביאה מאחור- תהיה מותרת גם פליטת זרע שם- בתנאי שהיא בתוך גוף האישה ולא
ביאה שלא כדרכה
א) לרוב הדעות הכוונה היא שהאבר אכן נכנס לישבן ולא לנרתיק. לדעת הרמ"א הכוונה שהאבר נכנס לנרתיק אך מא