close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בגרות...:(

הרב יניב חניא  ג אייר, תשעא  07/05/2011

.......................

שאלה:

ב"ה
שלום רב!
הייתה לי השבוע בגרות מעבדה בביולוגיה.
במתכונות ב"ה הלך לי מעולה,בבגרות פחות. לא תכננתי את הזמן נכון והייתי בסוף קצת בלחץ.בנוסף- לא הצלחתי לעשות איזה גרף וזה לקח לי המון זמן.
כעיקרון,הבגרות הזאת היא עם בוחנת שמלמדת בבית ספר מקצוע בתחום הביולוגיה,ולא מישהו חיצוני. רק למורה עצמה אסור להיות נוכחת. ולכן-הלבורנטיות עזרו לבנות בתשובות של הבגרות, ואפילו הביאו עוד זמן אם בנות היו צריכות זאת.כלומר-בבגרות הזאת די מחפפים.
אני הייתי במחשבים,עם מורה אחרתשהשגיחה שם ובקיאה במחשבים.
ולא הצלחתי את הגרף,אז החלטתי לשאול אותה לעזרה. ואז היא הלכה לבת אחרת שעשתה גם את הבגרות וביקשה ממנה להראות לה את הטבלה שהיא עשתה שמתוכה יצא הגרף. ואז היא אמרה לי לבוא לראות רק את הטבלה כדי לדעת איך לעשות את הגרף.
ואני ראיתי. ועשיתי טבלה כזאת במקום השגוייה שעשיתי. אבל-אני רימאתי בכך בעצם!
כי זאת היתה שאלה של 2 נק'-עשיית הטבלה. בעצם העתקתי מהבת! ואולי המורה לא יודעת שזה היה שווה ניקוד,כי אחרת לא הייתה קוראת לי לבוא לראות.אבל אולי שכן ידעה,אייני יודעת. אני כמעט בטוחה שלא.
במתכונת-הבת הזאת,שאלה אותי איך מחשבים משהו ואני לא אמרתי. ולמה? כי אני מאוד מקפידה על טוהר הבחינות. הקב"ה רואה הכל,אפילו אם המורה לא רואה. והציון כבר ידוע,אז היא תדע את זה-ירד לה במקום אחר כך שתקבל אותו ציון. ועכשיו-בבגרות-אני בעצמי רימאתי! אני אולי אקבל 2 נקודות שלא מגיעות לי.
יתכן שכן הייתי עושה בסופו של דבר את הטבלה הנכונה,אבל אולי הייתי אז נשארת עוד זמן, וזה גם בניגוד לכללים (אין לי הארכת זמן),כדי להספיק הכל.
חשבתי אולי לצרף טת הגרף הנכון ואת הטבלה השגוייה,כי זה מה שעשיתי אבל בסוף לא עשיתי זאת. זה גם היה נראה לבודקים מוזר כי מהטבלה השגוייה לא יצא גרף נכון.
שאלתי היא-מה לעשות בנידון? אם אקבל בזה ציון-להוריד ממנו 2 נקודות בשביל עצמי? אני מרגישה לא טוב. רימאתי. זה לא יהיה הציון האמיתי שלי. ועוד-אני שכ"כ מקפידה על זה ושמאומרת את זה לבנות אחרות-דווקא לי זה קרה? דווקא אני בבגרות,מילא במתכונת,לא הצלחתי עם זה וכך הכל התגלגל?
תודה רבה
ברוכיים תהיו
שבת שלום
נא לא לפרסם!

תשובה:

האמת שלא ממש הבנתי את ההתבלטות, את עדיין יכולה לשנות? זו לא בגרות ששולחים למשרד החינוך? קצת לא הבנתי.

על פניו זה נראה שבאמת רימאת ואם את רוצה להקפיד על טוהר הבחינות את צריכה לתקן את זה, אבל איך?