close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יחסים בין יהודיה לערבי

הרב יניב חניא  ז תשרי, תשעב  05/10/2011

.......................

שאלה:

לרב שלום, אני ילדה ששומרת מצוות עד כמה שרק אפשר .. ואוהבת את הדת ורוצה להתחזק .. (אני היחידה בבית ששומרת שבת כבר חמש שנים ) בזמן האחרון אני קצת מבולבלת ... הכרתי משהו במסגרת התנדבותי במדא שהוא ממצוא ערבי נוצרי (הוא עושה שרות לאומי במדא ) מיחסים של עבודה לאט לאט התחיל קשר שמתחזק ומהר מאוד הבנו שאנחנו כן מרגישים משהו אחד לשני .. (לא חס וחלילה מגע ) אני הפכתי את זה לקשר ידידותי בלבד .. כואב לי מאוד לוותר עליו ולכן השאלה שלי היא האם אפשרי לגייר אותו ? אם הוא באמת רוצה .. והאם ביהודות מותר יחיסים בין יהודיה לאדם שהתגייר ? הדת חשובה לי מאוד ואם זה לבחור בין הדת שלי לכל דבר אני יבחר בה אבל האם אפשר לשלב בין הדברים ? תודה :)

תשובה:

לו יצוייר שהבחור אכן יתגייר, הרי שמותר ליהודיה להתחתן עם גר. אולם נראה לי שהמצב אצלכם רחוק מאוד מזה, כמובן שיחס של בת יהודיה עם נוצרי הוא אסור בכל מובן ובכל עניין ואני חושש שהסיכוי שהוא אכן יתגייר הוא בעייתי ולא קיים. מצד אחד- אסור שהוא יתגייר "בשבילך" או בשביל בחורה בכלל, במקרה כזה לא יגיירו אותו, ואם לא בשבילך, למה שהוא יתגייר?
אני גם חושש שהסיכוי שהוא יתגייר "בשבילך" הוא קטן מאוד, הוא צריך ואמור לוותר על משפחה, על חיים שלמים, על עמונה ועוד וה מאוד מאוד לא פשוט למי שלא בא עם רצון פנימי.
מכיוון שכך, הרי שהיחסים ביניכם הם מאוד בעייתים, נצרות נחשבת לעבודה זרה ביהדות וזה דבר שלא יתכן לקבל אותו, ולכן כל יחס ביניכם הוא בעייתי מאוד עבורך.
אני מציע שתמצאי מהר ככל הניתן דרך להתנתק מהקשר, כדי שהוא לא יהפוך למשהו שלא תוכלי להתגבר עליו.

בהצלחה רבה!