close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נפלתי

הרב יניב חניא  ג חשוון, תשעב  31/10/2011

.......................

שאלה:

שלום רבינו. אני מקווה שהרב לא ישפוט אותי לכף חובה. נפלתי עם אשת איש. היצר שלי ענק , אני שנים נלחם איתו. בשנה האחרונה אני מעביר שיעורי תורה לנערים עבריינים כל יום שישי בלילה , כדי לשמור עליהם שלא יחללו שבת. אני מרגיש כרגע ייסורי איוב ומצפוני הורג אותי. אני בעל תשובה 11 שנים ואני בשנים האחרונות מדרדר לתהום מה שמחזיק אותי זה רק המשפט של רבי נחמן. אני כמה פעמים נפלתי עם אישתי בנידה. בקיצור יש לי גהנום בעולם הזה וגם בהבא. אלוקים בטוח שונא אותי. בא לי לפרוש מהכל לפחוד אם אין עולם הבא , שיהיה העולם הזה. אני חושש שאין תיקון לעוון שלי ושהרב לא ינסה לנחם אותי . חשבתי שתיקון הכלל יעזור , אבל ראיתי שזה רק לשוגג. שורה תחתונה , ביקשתי מה' הרבה פעמים שיקח אותי מאותה הסיבה של חנוך בן ירד אני לא מסוגל להתמודד עם היצר הזה לכן טוב לי מותי מחיי. אני מצטער מיד לאחר העבירה , בוכה ושוב נופל

תשובה:

אני כמובן מצטער מאוד לשמוע את זה, זה בהחלט מייאש, גם את האנשים שנופלים וגם אותי כרב ששומע את זה. באופן עקרוני, אנחנו תמיד יודעים שאחרי שחוזרים בתשובה יש תקופה של "אורות" שבה מרגישים ממש טוב, ואחר כך הנסיונות חוזרים מחדש וצריך לעבור את כל הדרך בצורה הקשה, זה תמיד ככה.
אני לא מתכוון לנחם, החטא של אשת הוא חמור מאוד ואין זו הרבה אפשרויות מלבד חזרה בתשובה אמיתית. תיקון הכללי לא שייך לכאן בכלל, הוא עוסק בהוצאת זרע לבטלה ולא באיסורי תורה כאלה.
מנסיוני הדרך היחידה להתמודד עם קשיים ברמה הזו היא שינוי פאזה מוחלט, שינוי של החיים כולם, כי אם לדוגמא מישהו נופל באינטרנט והוא נשאר בעבודה שחושפת אותו כל היום לאינטרנט, הוא ככל הנראה ימשיך ליפול וליפול, רק שינוי מהותי, מרחיק לכת, יכול לתת כוחות לצאת מזה. צריך לשנות פאזה בכל החיים כולם וזה תלוי בעבודה, באישה, במשפחה וכדומה...
ובכל זאת, במקרה שלך אני ממש לא מבין משהו. הרבה פעמים שואלים אותי אנשים שנופלים ברשת האינטרנט, אנשים שנופלים בזרע לבטלה, אבל איך אפשר "ליפול" עם אשת איש? הרי צריך עוד מישהי כדי עשות את זה, והיא צריכה להסכים ולהיות זמינה וצריך ללכת (ככל הנראה) למקום נסתר, לא? אז איך אפשר ליפול בזה כמו בזרע לבטלה או בהרהורים זרים שזה תלוי רק בך? אני ממש לא מבין את הסיטואציה.
תשובות נוספות בנושא-
ניאוף
דינו שווה לחלוטין לראשון, כל דיני הכרת וכדומה, חז"ל לומדים זאת מפסוק מפורש.
נאסרת על בעלה
היא נאסרת על בעלה גם ללא עדים, אמנם הוא יכול לבחור לא להאמין לה ו"להכריח" אותה לא לקבל גט, אבל מבח