close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

nidah

הרב יניב חניא  ז טבת, תשעח  25/12/2017

.......................

שאלה:

שלום אני פונה אליכם, אם כי אני צרפתי, משום שאני מתבייש לשאול את שאלתי לרב שאני מכיר. אני יהודי, שעובד ולומד, נשוי כבר 18 שנה, ויש לנו 3 ילדים. הבעיה שלנו היא כי כיום, אשתי לעתים קרובות יש הפסדים דם של נידה בין מחזורים שהופכים אותה לעתים קרובות מאוד נידה. זה קורה אחרי הרבה שנים שלא היה לנו חיי אישות נורמליים: הריונות של אשתי היו מרותקים למיטה בלי סקס, היתה לה התמוטטות עצבים וכו '. אנחנו סובלים מהמצב הזה. אשתי רוויה ואני במצב רגשית ומינית קשה. אני מרגיש שיש לי חבר, לא אשה. אז, חבר טוב, אבל לא חלקתי חיי מין נורמלי איתה מעולם. נוסף על כך, בגלל גורמים נוספים שנוספו לזה, אני נמצא כעת על סף דיכאון, והתחלתי לפתח טינה חזקה כלפי היהדות. אני בודד את עצמי מהמשפחה שלי בגלל הלחם שלי. אז אני שואל אותך: יש לך דבר שאפשר לעשות ברגע שהיא נידה ? להיות מקיל באיזה הרחקות? יש אפשרות לדבר על הפנטזיות המיניות שלנו ? אתה יכול להחליט לנו על העובדה הפשוטה של מדבר עם אשתי החיים האינטימיים שלנו גם כאשר היא נידה ? זה יעזור לנו הרבה לשמור קשר אחד עם השני, ולהסיר את חרדה שלנו. כי, בכל פעם, יש לנו הכל לעשות שוב כדי להתחבר שוב כאשר היא הולכת למקווה. מעולם לא היתה לנו חוויה שמחה עם המיניות ב 18 שנות נישואין, מסיבות שונות (פתולוגיה בהריון, דיכאון של אשתי בגלל הריונות אלו). לדבר אחד עם השני, ולהיות אינטימי שוב, קשה לנו מאוד בכל פעם. במיוחד שבכל פעם, הזמן שהיא לא נידה הוא קצר מאוד. אני לא יודע, אבל אל תוציא לי דבר תורה על התפילה, על המידות, תאמין בה’... אני כבר יודע את כל זה, וזה רק מחריף את המקרה שלי. תודה רבה. P.S: אני הולך אצל פסיכיאטר על הדיכאון שלי ואשתי עושה את הנקודה עם הרופאים, אז אין צריך ייעוץ רפואי.

תשובה:

טוב, כפי שודאי הרגשת בעצמך אתה די סוגר את כל האופציות בשאלה עצמה ולא מותיר הרבה ברירות.

ובכל זאת, לפני התשובה עצמה- המצב שאתה מתאר הוא לא ממש עניין לרב. אלא יותר לפסיכולוג או למטפל זוגי. כי אתה מתאר פה תסכולים של שנים ובעיות ארוכות טווח שלא אמורות להיות כל כך ארוכות וקשות. אני בהחלט מבין את הקושי של אנשים כמוך עם נושא הנידה, כי זה בהחלט יכול להפוך לסבל. כמו כן צריך לדעת שככל שהאשה מתבגרת הבעיות שאתה מתאר מחמירות, יש יותר דימומים בין הוסתות ויש יותר ויותר בעיות.

ככה שהפתרון לא טמון שאיזו תשובה מרב שיתיר או יאסור משהו, זה מצריך משהו עמוק יותר.

בכל מקרה, לשאלה הספיציפית שלך, אני לא נכנס כרגע לשאלה האם דיבורים כאלה יתסכלו אתכם יותר או לא, וסומך על דעתך שדיבורים כאלו יקלו עליכם... ולכן אני חושב שניתן להתיר את זה. אני גם מתאר לעצמי שהדברים לא נגמרים בזה, אלא מן הסתם זה מוביל לנפילות באינטרנט, להסתכלויות אסורות וכדומה ולכן אני חושב שזה אפשרי לדבר על זה אם אתה חושב שזה עוזר לכם.
תשובות נוספות בנושא-
שאלת המשך לרב יניב (צריכת כדורים המעכבים את פלטת הזרע.)
להשמש בפליטה בחוץ, או בביאה דרך איברים זה לא רעיון טוב. חכמים אומרים שזו הסיבה שאונן ואחיו נענשו כל
צריכת כדורים המעכבים את פלטת הזרע.
שלום וברכה,

חשבתי לא מעט על הנושא שלך וכן התייעצתי עם מישהו נוסף.

נראה שיש כאן
אישות
לא. לדעתי זה אסור ממש. כל הרעיון של יחסים הוא הזוגיות, העינוג ההדי והעבודה המשותפת. זה לא מקום לעבוד
צניעות
לרוב רובן של הדעות זה מותר. יש רבים שחושבים שעצם הפליטה צריכה להיות במצב הרגיל, כלומר- שמותר תנוחה ע
תנוחות
1. כן, זה מותר לדעתי. זה מה שחכמים קוראים "ביאה שלא כדרכה", וזה נחשב ביאה לכל דבר.
2. אני מתק
זוגיות
אני חושב שיש שלושה חלקים בשאלה שלך.

הראשונה נוגעת לעצם העניין, השאלה ההלכתית הטהורה- וכאן