close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספר להצלת הנפש

הרב יניב חניא  כב אייר, תשעח  07/05/2018

.......................

שאלה:

שלום רב, שמי אלי ואני עובד במשרד עורכי דין גדול בירושלים. היום בהפסקת צהריים הייתה לי שיחה ארוכה, ומכבדת, עם אחד העמיתים שלי, שבסיומה אותו עמית, חילוני למהדרין, אמר שהיה רוצה לקרוא ספר עם הוכחות אנליטיות ברורות, ובשפה המובנת, שתוכיח לו שיש אלוקים ושדת משה היא הנכונה. לא הצלחתי לחשוב על ספר מתאים ולכן חשבתי לפנות לכבודכם. ייתכן שיש בהמלצה זו משום הצלת נפשו של עמיתי ושל משפחתו הצעירה. תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

כפי שאתה בודאי יודע, וכמו שתמיד מקובל לומר- אין ספר אמונה עם הוכחות חד משמעיות וחותכות ובלתי ניתנות לערעור. אילו היה כזה, הרי שכל עניין האמונה היה הופך לחד משמעי ובלתי ניתן לערעור ולכן ממילא לא היה שכר על האמונה או על הליכה בדרכי השם.

זה הרי כל מטרתו של האדם בעולם- שיהיה לו קשה ובכל זאת הוא ישמור, מה שיוביל לשכר טוב ומאמץ. 

ובכל זאת- יש לא מעט ספרים טובים שעוסקים בעניין. וזה מאוד תלוי באופי של הבחור שאיתו דיברת- יש אנשים מאוד אנליטים שמושפעים מהוכחות שכליות, מעניינים של מדע ותורה וכדומה, יש אנשים שמושעים יותר מסיפורי אמונה גדולה או מהוכחות הנובעות מסיפורים ויש כאלה שצריכים שיענו להם על שאלות- למה יש רע בעולם, השואה, גיל העולם וכדומה... צריך לחשוב לאיזו קבוצה שייך הבחור שלך ואז לחשוב מה מתאים לו.

אני אישית כתבתי ספר אמונה בשם ואני מה אני שהוא יותר בתחום של אנליטיקה ומענה על שאלות מדעיות וכדומה. יש לספר הזה גם גרסא אלקטרונית חינמית. ואני מה אני בפורמט אי בוק....

לאחרונה יש ספר שכתב עורך דין שנקרא "ההכחות", ויש בכלל המון המון ספרים, מכל הגוונים והחסידיות והשיטות השונות. אני חושב שאתה צריך לנסות ולנתח מה מתאים לבחור שאיתו דיברת, ואז לבחור משהן שמתאים לו. גם ספרי הרב זמיר מאוד מקובלים, יש ספרים לא רעים בכלל של חב"ד ועוד ועוד...
תשובות נוספות בנושא-
השואה
טוב, כפי שאת בטח יודעת, זו שאלה קשה, שלמעשה אין עליה תשובה. לפחות לא תשובה מליאה. זו השאלה הכי קשה ש
איפה הקב"ה כשצריך אותו?
אני מצטט מהספר "ואני מה אני?" את התשובה שכתבתי על הנוןשא הזה בדיוק.

אחת השאלות הקש

מציאות ה'
טוב, זו הרי שאלת המיליון דולר (או יותר אפילו), כמובן שהתשובה הישירה היא מה שאנחנו תמיד אומרים- שאם ה
ביצה
למרות שאני לא מכיר את זה בכלל, אני בטוח שזו אמונה טפילה שמתחילה בודאי מזה שבסעודת הבראה מגישים ביצים
שואה
אין לי שום מושג, השואה היא כל כך ריכוז של רוע, של רשעות, של הסתר פנים שאני לא סבור שיש מי שיכול לומר
רוע
השאלה הזו לא מטרידה רק אותך, היא מטרידה רבים מאוד וטובים מאוד, ביניהם נביאים, גדולי עולם, דוד המלך ו