close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לקום ממקום כל כך נמוך

הרב יניב חניא  ח תשרי, תשעט  17/09/2018

.......................

שאלה:

שלום כבוד הרב תודה על התשובה שלך זאת הבחורה בת 21 שנכנסה להריון ונכשלה עם גברים.. היום ענית לי על השאלה.. אני שייכת למגזר הדתי רגיל בשנים הקודמות התחזקתי והייתי ברמה מאוד גבוה.. איך הגעתי למצב של הריון? היה לי חבר תקופה וזה חלק מהטעויות שעשיתי.. מה שגרם לי לנפילות הראשונות ועדין זה הבדידות וחיפוש אחר אהבה והחום שחסרים לי בחיים.. המצב החמיר בחודשים האחרונים.. עד לפני חודשיים יצאתי מקשר לחתונה ששמרנו נגיעה מלאה שזה בא ממני.. אבל אחרי שכל כך ניפגעתי והתאכזבתי לא נפלתי למרה שחורה המשכתי אבל בדרך היה גבר שהצליח להפיל אותי בנגיעות אסורות ומשם המצב החמיר.. אני בחורה טובה לא חסר לי כלום ב"ה אבל בכל זאת סובלת מחוסר הערכה עצמית וחוסר ביטחון פנימי שגרם לי לעשות אותי כזאת. זה לא אני! אני בכלל לא שייכת לעולם השיקרי הזה. כאב לי לקרוא תתשובה שלך כי הבנתי באיזה מקום נמוך אני וכל כך מתביישת בעצמי.. אבל מצד שני אני לא מוצאת את עצמי בעולם סה"כ באמת חיפשתי זוגויות בריאה שתוביל לחתונה אבל עבירה גוררת עבירה.זה באמת לא היה המטרה שלי להגיע למקום כזה.. אני חלשת אופי. פשוט גם קשה לי הלבד ואני ניקשרת מהר ואז עושה הכל כדי לא לאבד. אשמח לכמה טיפים ועצות איך לצאת מהתסכול והדיכדוך הקשה ואיך יכולה לטפל בעצמי ולחזור לעצמי?

תשובה:

טוב, זה באמת קשה להבין את הפער בין השאיפות למצב שאת מתארת, אבל בכל מקרה אני סבור שהתיקון, אם יש כזה, לא יכול להיות בבת אחת. גם אם נקבל לחלוטין את העובדה שמדובר רק ב"נפילות מקריות" ושאת בכלל לא שם מבחינה נפשית ורוחנית, זה עדיין מצריף תיקון. וזה יהיה בשלבים.

לגבי הענין של חוסר הבטחון או החיפוש של נחמה דרך הקשר עם גברים, זה משהו שמצריך טיפול גם כן. במקביל צריך לעשות הרבה דברים ואני מבין שזה לא יהיה קל כי יש לך תינוקת לגדל. גם לא ברור לי מה את עושה מבחינת עבודה וכדומה, אם את עובדת או איפה את חיה.

בכל מקרה, צריך להחליט על דרך מאוד ברורה לצאת מזה, ולהשתדל לא לתת לחולשת האופי להזיק... אז בשלב ראשון צריך לחשוב איך מפסיקים את הקשרם המזיקים הללו. זה חייב להיות השלב הראשון. במקביל צריך לחשוב איך מתמודדים עם חוסר הבטחון וחוסר השקט מהבחינה הזו ואיך גורמים לכך שיהיה לך יותר קל להתמודד. 

אולי צריך בזה קצת טיפול חיצוני או נפשי, אם את חושבת שזה נובע בעיקר מחולשה או מחיפוש אהבה.

מה שאני מנסה לומר זה שאני לא חושב שיש "עצות", זה דבר מאוד מורכב ותיקון שיקח הרבה עמל והחלטות נכונות. כל דבר אחר לא יחזיק זמן.
תשובות נוספות בנושא-
בקשר לשאלה הקודמת..
בענייני "גילוי עריות" לא מדברים רק על מהעשה עצמו, גם כל קרבה יכולה להיחשב גילוי עריות (כמובן, לא ב
כתבה על חנויות מין למגזר הדתי...
לאחרונה ווינט הצליחו להפיל גם אותי. עם כל המנגנונים שאני חושב שפיתחתי. נכנסתי לשם ביום של הפיגוע שבו
שמירת נגיעה
מאוד קשה לענות על השאלה הזו או לנסות לייעץ ולעזור מבלי לדעת עוד הרבה פרטים.
מזה שאת בת 18 ועוד
משיכה אל בנות עזרה!!
השאלה היא כמובן שאלה קשה והמצב שאת מתארת הוא בודאי מתסכל.
האמת היא שלא הבנתי לאיזה סרטים בדיוק
בינו לבינה

בהתאם למצב המיוחד שאותו אתה מגדיר, ברור לי שהכיוון צריך להיות "ביאה דרך איברים", שמעניין שאתה מ

נגיעה ברווקות
טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד ת