close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיני ייחוד

הרב יניב חניא  יג תשרי, תשעט  22/09/2018

.......................

שאלה:

שלום וברכה. בעלי הוא אדם עצמאי ומתעסק בתחום הבריכות שחייה(דבר שבפני עצמו הוא חשוף לכל מיני מראות עיניים לא טובים). קיימת לקוחה מסויימת ששולחת לבעלי כל מיני הודעות שבעייני לא מוצאות חן בכלל. הודעות מחמיאות על המראה של בעלי. ותרשו לי לתת דוגמא: בוקר טוב לאדם הכי חתיך. מאמי מתי אתה באזור תבוא לקפה ועוגה. אני האדם הכי פרמיטיבי בעניין הנישואין כמו שאני לעולם לא ירשה לעצמי לשלוח הודעות כאלה לשום דבר ויתרה מזאת בטח ובטח לא לשבת איתו בייחידות על קפה ועוגה ככה גם אני לא מרשה לו. דעתי היא אתה בא מבצע את העבודה שלך בלבד כל תיקון שהוא והולך ללא שום הזדמנות ליישיבות אינטימיות. מעבר לזה גם בעלי שולח לה הודעות שאני זועמת עליהם הודעות שהועברו לו במדיה ותמונות עם מסרים מיניים אותו זה מצחיק אותי לא. אני בטוחה שעוד המון נשים לא יסכימו עם זה כמוני ויראו בכך איסור חמור. כאשר אני באה להוכיח את בעלי ונורא כועסת הוא עוד מחמיר ומוסיף ופוגע בי(שגם כך אני כבר פגועה) "שאני צריכה טיפול". ואף מוסיף בואי נלך לכל יועץ זוגי ורבנים שיגידו לך שזה מותר. לא מאמינה שרב יסכים לזה כמו שאותו הרב לא יסכים לאישתו לעשות כך. גם אני עובדת בבית ספר שיש שם מאמני ספורט מורים מדריכי חוגים ועוד.... אז מה אני יזמין מורים ומדריכים אליי לכיתה לקפה ועוגה באינטימיות רק אנחנו וזה בסדר?זה יתקבל על הדעת? חד משמעית לא!!!!!!! חוץ משלום ובוקר טוב מנומס בשטח בית הספר כלום. אמרתי לבעלי אני נאמנה לו יותר מכל דבר בעולם ומצפה שכך גם הוא יתנהג. מעבר לזה הוא העלים את הניוד שלו,איים לשנות את הקוד בנייד(משהו שמי שיש לו מה להסתיר יעשה) בזמן שאצלי הכל גלוי וידוע. אנו מתנהלים באורך דתי. אני ממש כועסת על זה. את התשובה אני יודעת אני אולי תמימה אבל לא טיפשה כמו שבעלי חושב. על תשובתכם המהירה אודה

תשובה:

לפי התיאור שלך זה נראה ברור לחלוטין ומעל לכל ספק שהוא שמדובר באיסורים של ממש. קשר שהוא לא ענייני עם אשה אחרת, ומחמאות וקשרים כאלה הם ממש ממש נגד ההלכה. זה לא קשור כלל להגדרה האם את פרימיטיבית שענייני נישואין או לא. אפילו בעולם הכל כך פרוץ שלנו הודעות עם מסרים מיניים לאשה זרה נחשבים כדבר אסור ובטח ובטח מנקודת מבט דתית. 
אבל לא רק זה, עצם הקדר והמחמאות ההדדיות הן איסור חמור. בודאי אם האשה השניה היא אשת איש, שאז זה ממש יכול להיות איסור תורה לפי רוב הדעות.

מה שאת מספרת לי מצטרף לדברים שאני שומע לאחרונה מכל כיוון- שהווטס אפ ודומיו הפכו את הקשר בין גברים לנשים פרוץ הרבה יותר אפילו בלי להיזקק ל"עבירות ראיה", שאנשים, גם דתיים, ממש מרשים לעצמם ליצור קשר עם בני המין השני ללא מגבלות דרך הווטס אפ ומדובר על מגיפה של ממש.

אז צריך להבהיר לבעלך שמה שאתמתארת אסור לחלוטין ושאין אף רב בעולם שיתיר זאת.

חג שמח 
תשובות נוספות בנושא-
סרט וצניעות
אני עצמי מוטרד מאוד מהשאלה הזו, פחות בעניין של סרטים, אבל יותר במובן העקרוני- האם המצב החוסר צניעותי
חלב אם
זה מאוד מוזר שקיבלת טעות, אלא אם כן האורך ממש מוגזם. בכל מקרה, ניתן לשלוח מייל למייל של האתר-
<
תשוקה לאשתי
זו שאלה קשה מאוד שנתקלתי בה לאחרונה שוב ושוב. אנשים אומרים- כשהייתי רווק ולא הייתי בעניין שלח אישות
סרטים
בוודאי שיש צורך לבדוק, ברבות מהסדרות יש המון בעיות- חוסר צניעות נוראית, לעיתים עד כדי ממש פורנוגרפיה
ריכוז נוער
האם מדובר בנוער דתי או לא?
האם זה ישוב, פנימיה?

למה זה נראה לך חשוב, בגלל אופי הנוע
התרועעות ברשות הרבים
את החוברת נזר המודפסת ניתן לרכוש כאן-