close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בינו לבינה...

הרב יניב חניא  יב סיוון, תשפ  04/06/2020

.......................

שאלה:

שלום הרב. אני נורא נבוכה להעלות זאת על כתב, אבל אני לא יודעת למי לפנות. אז מצטערת על השאלה אם זה יגרום לך לאי נוחות. אני ובעלי נורא מתוסכלים. בעלי סובל מ"התקפות" שפתאום הוא מרגיש שהוא "חייב"יחסים, וכשאני קצת רוצה לדחות, הוא לא מתאפק ומוציא על עורי ז"ל... במיוחד בחדר, איך שאנו מתפשטים, כבר יש לו שפיכה, לעיתים בבגדיו(סליחה). הוא לקח משחות והכל, בקושי עזר...נראה שהוא מדי מרוכז בעצמו, גם אחר השפיכה המוקדמת, כשאני מבקשת שימצוץ לי(סליחה שוב) איך שהוא מרגיש חיכוך באיבר שלו על גופי הוא כבר "חייב" שאמצוץ לו והוא שוב פולט.... 1. איך אני לוקחת יוזמה, כשכל דבר שאני רוצה לעשות הוא מרגיש דחיה מזה כי זה לא ראוי, לדוגמא, שאני רוצה לחכך באיברו עם החזה שלי (מצטערת)... 2. האם אפשר שהחדירה תהיה גם אם יש עלינו עוד בבגדים, באור לפני שבעלי מוז"ל? ואחרון: בעלי מתקשה "למצוא" את אותו מקום (אנו נשואים טריים), ועד שהוא מגשש מאוד כואב לי וגם קורה לו כבר... איך אני יכולה שאיברו יכנס מהר בצורה חלקה בלי "לגשש"?? סליחה הרב על המילים, אבל אנו כבר הרבה שבועות לא מגיעים לחדירה בגלל זה....מאוד מתוסכלת. תודה הרב

תשובה:

לא צריך להרגיש נבוכה בגלל עצם השאלות. הן לחלוטין לגיטימיות. אולי הניסוחים קצת חדים... אבל אני רגיל. אני עוסק בזה רבות.

יש בשאלה שלך כמה וכמה עניינים. וקצת חסר לי בשאלה שלך הרקע המשפחתי שלכם (הכוונה היא למגזר- חרדי, דת"ל, מסורתי...)

כמה דברים-
מה שאת מתארת הוא מצב לא ממש נדיר אצל זוגות צעירים. לוקח זמן, בעיקר אצל אנשים שבאו מרקע שבו הם לא נחשפו לנשים בכלל, להתרגל לעצם הנוכחות הנשית, הריח, הגוף וכו'. ולכן יש שפיכה מוקדמת הרבה פעמים. אבל מה שאת מתארת הוא בהחלט קצת קיצוני, וצריך להבין למה.

משחות ועזרים לענ"ד לא אמורים לעזור כאן. הם יכולים לעכב בזמן החדירה עצמה ולזההם נועדו, אבל אני לא חושב שהם נועדו למי שעוד בבגדיו כבר מרגיש שהוא לא יכול לעמוד בזה.

גם לא ברור לי מה הכוונה שבעלך "חייב", האם הכוונה לעצם הקרבה אליך הוא להוצאת הזרע. הדבר הראשון הוא טבעי ורגיל, בטח אצל זוגות טריים והוא אפילו טוב (במידה), שהבעל ירגיש שהוא "חייב את אשתו". אבל אם הוא חייב להוציא, זה כבר משהו אחר.

עוד הקדמה קטנה- יש קצת סתירה בין השאלה שלך, שמעידה על שלב מאוד ראשוני בקשר, לבין הצורך שלך לקחת יוזמה לגבי החזה וכדומה... זה נראה לי כאילו מעורבב אצלכם מוקדם ומאוחר... שהרי אם לא מגיעים בכלל לחדירה, לכאורה זו צריכה להיות השאיפה, הרבה לפני עניינים אחרים.

בכל מקרה-
1) אם לא מדובר בבעיה פיזית של ממש, השינוי חייב לבוא מבפנים. במחשבות וברקע המחשבתי של בעלך... האר"י ז"ל אומר שהמקום שבו מגיעים לואהבת לרעך כמוך בצורה הכי גבוהה זה ביחסי אישות. למה? כי שם האדם צריך להיות הרבה פחות מרוכז בעצמו, כשהוא מגורה ורק רוצה שיעשו לו טוב. כשאדם מסוגל להגיע ברגעים הללו לכך שהוא רוצה לעשות טוב לבת הזוג- זה ואהבת אמיתי. כך שהשינוי הראשוני חייב לבוא במח. בעלך חייב להבין שהוא לא היחיד ב"משחק" הזה ושיש צורך לחשוב עליך, על הצרכים והרצונות. ואין כזה דבר "חייב". כמובן לא מדובר במצב שאחרי חדירה שבו הוא כבר ממש מגורה ובוער... אלא על כל ההקדמות. 

2) אני לא רואה איך את יכולה לקחת יוזמה בלי לדבר על זה, להבהיר לו את זה ולדון בעניין. שוב, חסר לי הרקע שלכם בשאלה שלך, אבל אולי יש מקום שהוא יפנה למדריך חתנים, או למישהו לדבר איתו שיסביר לו את זה יותר. אני לא מבין שאת "תמצצי" לו זה נראה לו בסדר ואילו חיכוך בחזה גורם לו דחיה... זה מוזר קצת. וצריך להבין את הרקע לזה. האם הוא חושב שרק דברים שבאים מצד הגבר הם בסדר? האם עצם היוזמה שלך דוחה אותו? אולי הוא מרגיש שאת יודעת יותר ממנו והוא לא? (נניח במצב שאת חוזרת בתשובה ואילו הוא חרדי מבית)... יש כאן איזו סתירה.

3) אני חושב שבהחלט מותר ואולי אפילו רצוי שתקיימו חדירה כשאתם עדיין בבגדים כדי להקל על השפיכה המוקדמת. אבל לאחר מכן חייב להיות המשך. פשוט מעבירו את העניינים שלפני לאחרי. זו עצה שהרבה פעמים נותנים למי שסובל מבעיה דומה... להחליף את הסדר. זה לא הכי רצוי ולא הכי מושלם, אבל יכול לפתור בעיות...  כמובן מתוך הבנה ברורה וגמורה שלו שאחרי זה הוא "מחוייב" לענג אותך ולע/שות את הסדר ההפוך. למרות שהוא כבר אחרי השיא.

4) כדי להקל בחדירה אפשר בהחלט לעשות שימוש במשחות, הכי טוב פשוטות ורגילות על בסיס מים. או ממש להרטיב את המקום במים. זה מאוד מקל. אם זה לא עוזר הכי טוב זה שאת תעזרי לו... פשוט תקחי את האיבר ביד ותנחי אותו למקום. אני מניח שבפעמים הראשונות זה יגביר את הגירוי שלו, אבל זה יקל על מציאת המקום מאוד. גם כאן מדריך חתנים מנוסה או רב שעוסק בעניינים הללו יכול לעזור בהנחיה.. (לדוגמא- פעמים רבות חתנים צעירים לא מבינים את הקרבה בין אותו מקום פי הטבעת... ומתרחקים מזה). 

אז כמה דברים- שינוי מחשבתי של בעלך, רטיבות גדולה במקום מראש (בשלב ראשון אל תסמכו על רטיבות טבעית, עצם זה שיש בעיה יכול לגרום לייבוש שלך), הנחיה עם היד שלך, ולקיים יחסים בשלב ראשון, אולי אפילו עם בגדים, ואחר כך את ההתעלסות.


תשובות נוספות בנושא-
המשך על שאלה קודמת
שלום וברכה,

הקושי הזה מוכר, כמובן. אם כי ממש נפילות אצל בני זוג חרדים, זה יחסית נדיר. כאן
תפקוד מיני לגבר
לדעתי הוא לא מצריך לפרט, כל אחד ואחת יודעים שזה כך וזה תלוי גיל. גם אצל הנשים וגם אצל הגברים.
למה שפיכה עלי?
לא, זה לא נכון. אנחנו לא מתירים שפיכה בחוץ אלא אם כן יש סיבה טובה לכך (רפואית בעיקר, או פחדים גדולים
האם יוסף ואליהו הצדיק היה נשואים?
ליוסף היו אשה ובנים. אם כי הוא התחתן בגיל מבוגר.
לאליהו אני לא יודע.
על יעקב אבינו כתוב שה
איפוק מהוצאת זרע
שלום וברכה,

הקושי שאתה מתאר מובן ועולה הרבה פעמים מכל מיני שואלים. כמובן, זה לא משהו ייחו
יחסים
לא בדיוק הבנתי את ההקשר (כלומר- איך זה קשור לעבר או להיתר שקיבלת אז).

אבל-
לפלוט את