close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דבר חדש

הרב יניב חניא  ט אדר א, תשפב  10/02/2022

.......................

שאלה:

שלום הרב! אנחנו 12 שנה נשואים. אשתי הייתה תמיד מאוד שמרנית ביחסי אישות שלנו, ואני ממש הייתי כבר מקיים אותם כחובה למנוע הוצאת זרע לבטלה ח"ו. יש לנו 5 ילדו ב"ה, וזה גרם שברוב הזמן מהנשואים היא הייתה בהריון או ההנקה או לוקחת כדורים. בזמן האחרון היא רצתה להפסיק לקחת כדורים בגלל ההורמונים ובנתיים אנחנו לא מסוגלים פיזית ומנטלית להביא עוד ילד. הפלה שברגע שהפסיקה הכדורים התחילה להנות ממש מהילדים, וגם לרצות אותם, וזה גרם לי מימילא להינות יותר ויותר. ושנינו חושבים שהמצב הזה שיפר בהרבה שיחס בנינו והשלום בית כללי. .שאלתי הראשונה היא איזה סוג מניעת הריון מותר לנו להשתמש במקום כדורים. שממש עכשיו התחלנו להינות ולא רוצים להפסיד את זה. ב. היא התחילה לחפש אותי בדברים חדשים, שאני מאוד אוהב ותמיד רציתי אבל מעולם לא הלכתי על זה בגלל שידעתי שהיא לא רוצה.במחילה מכבודך, היא התחילה עם הפה שלה לנסות להכניס את האבר שלי וללקק אותו, היא מאוד אוהבת ורוצה לנסות לגרום לי לגמור שם. שנינו מאוד מאוד רוצים. האם מותר לנו באקראי?. ג. עד שנברר את האופן המותר למניעה היא רוצה לנסות דברים, והתחילה לנסות במה שהבנו מקריאת כמה תשובות של הרב. אז פעם ניסינו דרך אברים מאחורה (היא אף פעם לא רצתה, הפעם היא בקשה ממני ועשינו את זה לאת ונהנתה) גם פעם גמרתי על הגוף שלה בשדיים או מחוץ לנרתיק. רציתי לדעת האם זה בסדר כל עוד היא נהנית ומבקשת זה וכמה פעמים נחשב כאקראי . תודה רבה!

תשובה:

אני לא כל כך מבין את הקשר בין הפסקת הכדורים לבין ההתעוררות שחשה אשתך. לכאורה יש בזה אפילו קצת הפוך, כי הגלולות מכילות הורמונים נשיים. אבל אני כמובן לא מומחה לפרמקולוגיה. אולי זה ענין של גיל או משהו אחר.

א. אפשרויות למניעת הריון- יש נרות, שאם משתמשים בשניים ביחד, מסוגים שונים, זה מאוד יעיל. בזמן האחרון היו אצלי באתר כמה מאמרים של חברות על מה שנקרא "ימים בטוחים", עם מכשיר שמודד חום. זה נחשב גם לדי יעיל. שילוב של זה עם נרות הוא לכאורה משהו חזק למניעת הריון.
כמו כן יש גלולה של היום שאחרי, שלוקחים רק אחרי תשמיש... ואז יש הרבה פחות הורמונים. רק כשצריך.

ב. מין אוראלי לגבר מותר. לדעתי, אם אין סיבה ממש ממש מיוחד, רצוי מאוד שלא לפלוט בפה, בגלל מיאוס. אפשר לעשות את זה, עד שמגיע הרגע לפלוט ואז עוברים למצב הרגיל.

ג. לסיים על הגוף, ללא סיבה רפואית מיוחדת, נראה לי כמשהו שממש כדאי להימנע ממנו, שוב, ראה מה כתבתי קודם. אפשר לעשות הכל, ואז לפליטה להיכנס למקום. ככה נראה הכי רצוי. אם זה קרה באקראי, לא ייחשב לשז"ל
תשובות נוספות בנושא-
איסור אוננות ?
טוב, זה פחות או יותר כל התורה כולה על רגל אחת...

בקצרה- איסור אוננות נלמד ממעשה ער ואונן,
ביאה דרך האברים
אני סבור שבמקרה הזה אפשר להתיר ביאה דרך איברים.

הדרך הכי טובה במקרה הזה, היא שהאשה סוגרת
יחסי אישות לאחר שינה
זה לא רק בעניין של קישוי מאשה אחרת, אלא גם ענין "רוחני", היחס לקישויי לילה הוא שהם באים ממקום לא ה
גיוןן
אני לא כל כך זוכר/ מבין על איזו הודעה פרטית מדובר.

מה בדיוק ההקשר?
אישות
הנרתיק הוא הפתח של אותו מקום, שאליו נכנס איבר השמש. המקום שממנו נכנס הזרע, ויוצא הוולד בעיתו.
<
שפיכה מוקדמת
שלום וברכה,

קשה לי לענות על השאלה בלי לדעת על מה מדובר... אני אבקש בענווה שתסביר לי בצורה