close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך פותרים בעיות אלימות?

יוני/ מהגולשיםב אדר א, תשסח08/02/2008

לא נראה לנו שמי שכתב את התשובה הזו התכוון שהיא סאטירית... אבל אותנו זה מאוד מאוד הצחיק, מה דעתכם על העצה? מתוך פורום "נגד אלימות" באחד האתרים הגדולים!

לא נראה לנו שמי שכתב את התשובה הזו התכוון שהיא סאטירית... אבל אותנו זה מאוד מאוד הצחיק, מה דעתכם על העצה? מתוך פורום "נגד אלימות" באחד האתרים הגדולים!


טלוויזיה/  דנה

10.01.08 15:46

שלום, בני לומד מילים וביטויים לא טובים מהטלוויזיה, איני יוכלה לאסור עליו לצפות בה בכלל, אך אני נוהגת להגביל את הצפיה. לאינטרנט הוא יכול להיכנס שעה ביום וגם שם הוא נכנס לאתרים לגילו, אך לומד משם קללות, ביטויים מיניים וכו'. אני מסבירה לו כי לא ראוי להשתמש בשפה זו, אך מה ניתן לעשות שגיבורי התוכניות
האהובות עליו מדברים כך?
 לדנה/ ד''ר גיא אנוש
10.01.08 18:24

דנה שלום,
לא ציינת בן כמה בנך. כל מקרה ובכל גיל, אכן קשה למנוע מילדים לצפות בטלביזיה וללמוד שפה לא יפה.
את יכולה להסביר ולהורות לו כי ישנן מילים שאת לא מרשה להשתמש בהן. ובמידה שיש ביכם קשר טוב, ויש לך סמכות בבית, תהיה לכך השפעה עד רמה מסוימת, אך בהחלט מוגבלת. עם זאת, לעיתים צריך לקבל את השינויים בשפה ובתרבות, ובמידה מסוימת להשלים עם כך שהילדים של ימינו מדברים באופן שלא היה מקובל עלינו. זה נכון בכל דור. כל דור מתמודד עם נורמות חדשות ומוזרות של הצעירים, ושפה שאינה הולמת את המקובל בעבר. המוצא היחידי הוא לבודד את הילדים מבחינה תרבותית - למשל על ידי חזרה בתשובה ושליחתם לבתי ספר חרדיים, מגורים בשכונה חרדית, וכד'- ולכך יש מחיר באורח חייך, כמובן, שאת צריכה להחליט בעצמך האם את מוכנה לשלם אותו.
גיא




הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה