close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפשרויות מגוונות לנתינת זכר למחצית השקל

מערכת שורשד אדר ב, תשסח11/03/2008

למי תוכלו לתרום השנה את מחצית השקל? אוסף של גופים שונים, בתחומי פעילות מגוונים, לעיון בעלי כרטיסי האשראי.

נתינת זכר למחצית השקל הפכה בשנים האחרונות הזדמנות לגופים שונים לגיוס כספים לטובת פעילויות מגוונות. העובדה שציבור גדול מאוד תורם סכומים לא מבוטלים, גרמה לכך שמוסדות וארגונים מנסים שהתרומה תגיע דווקא אליהם. בהלכה כתוב שיש לתת את הסכום למוסדות תורה או חסד, אולם בשנים האחרונות נפתחו הזדמנויות רבות לנתינת התרומה בצורה של ארגוני הפצת תורה, חסד, פעילויות שונות וכו'. כיום, רבים מאוד מקפידים לתת את הסכומים דווקא למוסדות העוסקים בקירוב רחוקים, הפצת יהדות או פעילות הנוגעת בכך.

לאחר קריאת
ההלכות (בקצרה) של מחצית השקל
, חשבנו להציע לכם מספר מוסדות ייחודים, כל אחד בתחומו, שניתן לתרום להם השנה את הסכום.

שעלי תורה

המוסד הראשון שרצינו להציג בפניכם הוא מעט לא מוכר, למרות שמדובר על אחד הארגונים הגדולים בארץ של הפצת תורה וחסד בקהילה. ארגון שעלי תורה הוא רשת של גרעינים תורניים, השולחת אברכים ובוגרי ישיבות לגור בנקודות שונות ברחבי הארץ, מטרת הארגון היא ליצור קישור ישיר בין תלמידי הכוללים והגרעינים לבין הציבור הרחב. תרומה לשעלי תורה היא תרומה למספר גדול של ערכים- השתלבות בחברה, קירוב רחוקים, חסד ועזרה לזולת ולימוד תורה.

דף מאובטח של שעלי תורה לתרומות.

ראש יהודי

ארגון ראש יהודי הופך להיות מוכר יותר ויותר, הארגון מתרכז ב"קירוב רחוקים" כפשוטו ומארגן שיעורי תורה, ערבי לימוד, מפגשים, דוכני הפצה ועוד לציבור הכללי. לארגון מספר מרכזים, הגדול שבהם בלב תל אביב ורבים מאוד מהציבור הלא דתי מגיעים ומשתתפים בפעילויות השונות. הארגון גם מפיץ עלון מיוחד בבתי הכנסת וכן כתבים רבים ושונים על היהדות ודרכה.

לדף מאובטח של ראש יהודי

שורש

"שורש" הוא גוף להפצת תורה בדרכים מגוונות, על ידי שליחת שיעורי תורה לבית, על ידי הוצאת ספרים, דיסקים באמונה וכדומה...
חלק חשוב משורש הוא אתר האינטרנט שבו אנו מפיצים שיעורי תורה בכל הפורמטים האפשריים, שיעורים קוליים, שיעורים בוידאו, שיעורי תורה כתובים ועוד...
מטרת האתר היא להגיע לציבור רחב ככל האפשר, להפיץ תורה ולענות על שאלות לציבורים מתרחבים והולכים.
כל העבודה בשורש הינה בהתנדבות ולמעשה אין ולו גם עובד אחד המקבל שכר, אולם העלויות של החזקת המערכת, הדפסת השיעורים והשרת הם גבוהות מאוד. כיום מבקרים באתר 12,000 איש מידי יום, לומדים תורה, שומעים שיעורים ועוד...

לדף המאובטח של שורש

תרומה לתושבי שדירות ומגורשי קטיף

השנה מתארגנים מספר גופים להעברת תרומות לתושבי שדירות במטרה שאת הפורים הזה לא ישכחו תושבי שדרות..... המטרה היא לחלק בחג הפורים עשרות אלפי משלוחי מנות לתושבי שדרות והחיילים, מגורשי גוש קטיף וילדי מוסדות החינוך ולשמח ולעודד את רוח ההתיישבות לאור המצב הקשה באזור. משלוחי המנות נרכשים בשדרות כדי לעודד את הסוחרים בעיר. עלות עשרה משלוחי מנות 180 ₪ בלבד. עשרות מתנדבים גויסו לצורך חלוקת משלוחי המנות ולהעניק שמחה בלב בחג הפורים.

לאתר המבצע ולתרומות לחצו כאן.

למען פולארד

הפעילות למען פולארד, לצערנו, נכנסת לעשור השלישי שלה. היהודי שמסר את נפשו לטובת עם ישראל נרקב כבר השנה ה23 בכלא האמריקאי. ארגונים שונים שונים פועלים למען שחרורו והם זקוקים לממון כדי להחזיק את הפעילות ולהגדיל את התודעה הציבורית.

לפרטים נוספים ותרומה!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה