close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שפת גוף- כתבה מצולמת

מערכת שורשא אייר, תשסח06/05/2008

בזמן האחרון כולנו מכירים יותר ויותר בחשיבותה של "שפת הגוף". במאמר הבא מובאות תמונות מצויירות של תנועות "בעלות משמעות בראיון עבודה. חשוב לדעת.

בזמן האחרון כולנו מכירים יותר ויותר בחשיבותה של "שפת הגוף". בראיון עבודה, במרכזי הערכה וגם ביום הראשון בתפקידך, אתה רוצה ליצור את הרושם הטוב ביותר. אתה שוקד על דבריך, בורר כל מילה ומקפיד על מסרים חיוביים. באותה העת, גופך מדבר בשפתו שלו ועל מסרים אלו קשה יותר לשלוט. בתמונות הבאות (שקיבלנו מגולשת של שורש) מובאות תנועות נפוצות של הגוף ומשמעותם. היכרות מקדימה עם שפת גוף תסייע לך לשלוט במסרים הסמויים שגופך משדר, שהרי גם את/ה לא מאמינים ב"שפת הגוף", המראיינים שלכם בדרך כלל מאמינים ונעזרים בה כמדד חשוב.

  alt="" src="/usersfiles/articlesimages/493-נטיה%20קדימה%20ואחיזת%20הכסא.jpg">    
נטייה קדימה ואחיזת הכסא   נגיעה בקמיצה  אצבעות נעולות ומבט ישיר
תנועה המעידה על כוונה לסיום המפגש, האדם נשאר מבוצר למרות סיום השיחה לרוב ללא תוצאות. מעידה על רגישות לדברים הנאמרים, ככלל הקמיצה היא הקשורה לרגש, הדגשת אצבע זו, מציינת צורך בתשומת לב רגשית אצבעות נעולות ומבט ישיר, מאפיין עמדה שיפוטית. יכול להעיד על מידה של ספקנות.


     
אצבעות אוחזות בסנטר   נגיעה בגשר האף קרוב או הצמדת קצות האצבעות
מצב בו האצבעות נוגעות בלחי, או כששתי אצבעות על הסנטר והאגודל מתחת, מציין הקשבה ביקורתית ואומדן הדברים. נסיון לאזן מידע או לחצים קיימים. איתות לעייפות ולהצטברות מתח. הצמדת קצות האצבעות (צריח עליון), מעידה על הקשבה פעילה מתוך עמדה ביקורתית, אבל נכונה להתייחס בכובד ראש למידע. הצמדת קצות האצבעות – נסיון לתת תשובה ממצה ומדוייקת. קרוב קצות האצבעות – מעיד על אי ביטחון בדיוקה של התשובה שיש בידו.


     
הרגליים נועלות את רגלי הכסא  יד/ידיים על החזה  הסתרת הפה
תנועה המעידה על עמדה נחושה והתבצרות הנובעת מתוך חוסר ביטחון. נתפסת כעמדה של כנות ויושר. יכול לאפיין מצבים בהם האדם משקר, מגזים, או אינו משוכנע בדבריו, לכן מושך זמן או משהה תשובה. כאשר המאזין משתמש בתנועה זו, הדבר יכול להעיד על חוסר אימון , חוסר ודאות או הטלת ספק בדברים הנאמרים.


     
יד עוטפת יד  נגיעה במצח  שתי הידיים מאחורי הראש"המנהל"
תנועה זו מעידה על ביטחון עצמי ושביעות רצון עצמית + מידה מסויימת של ספקנות זהירה. נסיון לעורר את המחשבות ו/או הזיכרון בנושא עתידי שצריך לדון בדברו בהווה. תנועה זו מאפיינת דומיננטיות, ביטחון עצמי ותחושת עליונות "ישחקו הנערים לפני"


לחלק השני של המאמר...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה