close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המוסיקה היא מפתח לנפש- חלק שני של הראיון

מערכת שורשז תמוז, תשסח10/07/2008

חלק שני מהראיון עם הרב גיא צבי מינצ. על מוסיקה, כוחות הנפש, השפעתה עלינו ועל התקליטור החדש.

שנים ארוכות עוסק הרב גיא צבי מינצ במוסיקה, החל מלהקות רוק בתל אביב, עבור דרך נגינה ברחוב בערים שונות באירופה וכלה בהקמת להקה יהודית בשנים האחרונות. אולם העיסוק המוסיקלי
שלו אינו רק עיסוק מוסיקלי לשמו, הוא רואה במוסיקה מפתח לעולמות עליונים... כלי ודרך להשפעה רוחנית בלתי אמצעית.

בחלק הראשון של הראיון דיברנו על מוסיקה, השפעתה על הנפש ומקומו של הספר במלחמה הזו. בחלק זה נדבר יותר על מוסיקה ועל התקליטור החדש.

להתרשמות, ניתן לשמוע את הרצועה "דיבור של תשובה" בתקליטור-
 

(להפעלת הנגן לחצו על כפתור ההשמעה)


ש: מה החידוש של הספר, בעצם?
ת: העיסוק בתחום בדורנו– הינו בבחינת "מת מצווה": המון כוונות טובות, לש"ש, אך חסרה מודעות והכוונה, ואפילו אם יש רבנים שכן יודעים להציע 'מה כדאי' ו'מה לא כדאי', הייחוד של הספר הוא בכך שמלמד איך לתעל לקדושה ולהחזיר למוטב נשמות שהחן והחשיבות אמיתי של ישראל "נפל להם".
הספר נותן כלים לכל יהודי, ללא קשר אם הוא מנגן או לא, כיצד לתקן את כוחות נפשו, לו אף למצוא את התיקונים המיוחדים לו בגלגול זה, לפי המסלול האישי של נשמתו.
השי"ת נתן לנו כלים- איך ללמוד להגיע אל שורש הנשמה – לפי השאלה התמימה :
"איזה מוזיקה אתה שומע" – והתשובה עוזרת לנו להכיר את מפת הנפש של היהודי, ובכך הוא מספר לנו היכן מונח כח המדמה שלו – ולכן מה נצרך כדי לתעלו לקדושה, איזה פן של התורה, איזה סוג שירים ואיזו עבודה תתאים לכל נשמה בבחינת "אין קרבן בלא שירה". כן, זה מהפכני, ולא פשוט בכלל, הרי אין הרבה שיסכימו להודות באומץ, שהמוזיקה שהם שומעים מלמדת היכן עדיין לא עשו תשובה והיכן מונחים הדמיונות...לכן חייבים פה הרבה זהירות, והדרכה כשעוסקים בעניין, כי יש פה קנקן חדש מלא ישן: כל מי שנתקל בקושי מסוים בחיים – מומלץ לו שיקרא את הספר, "ילך" עם העצות המובאות בו, ומובטח לו בזכות התורה הקדושה שייפתחו לו הערוצים שצריך...!
כל שינוי אישי שאתה רוצה לעבור, מידה שאתה עובד עליה וכו' – אם תתייחס למוזיקה כתרופה עם מינון ואופן-שימוש תראה נפלאות...

ש: מה זה להיות מנגן כשר?
ת: מאיפה אני יודע?...

ש: נו באמת...
ת: הלוואי שה' יזכנו, את כל האוחזים בכלי השיר...
תראה, המדרגה הרצויה לחזור אליה היא לא פחות מהלויים במקדש – כשזיכוך בעלי המנגן מכל השפעות גויות וגילוי הצלילים מבפנים הוא תנאי לגאולה, למקדש ("ישראל סלקין מגו גלותא בניגונא" – תק"ז כ"א): הלויים לא רק הגיעו למדרגות אדירות בעבודת ה' אלא גם זכו לזכך את השומעים בקול שירם ונגינתם – את הבאים להקריב קרבן, לטעת בהשומעים רצונות וכיסופים חדשים לה', ולתקן נשמות רק מעצם שמיעת שיריהם, לוי בלי רוח הקודש לא היה עולה בנבחרת! איפה אנחנו ואיפה הם...אבל:
ה' כבר לימדנו שעל שאיפות איננו מסכימים לוותר, שהעיקר זה להתחזק ברצון ובכיסופים, והחיים לימדוני שכל משהו שיש לך מסירות נפש עליו – ובצפורניים אתה עושה סדק בקיר, בחומה שמולך, בקליפה העוטפת את הפרי - אחריך יבוא שיטפון גדול של כאלה שבזכותך ילך להם בקלות! וזו העבודה שלנו. אנשי תרבות הבית השלישי. בדורנו חייבים הכנעה-הבדלה-כדי להגיע להמתקה המיוחלת. אם אתה לא יודע לזהות את הרע כ"רע" – גם לא תדע שהטוב הוא "טוב"!

ש: בא נדבר על התקליטור החדש:
ת: מאז התקליטור לרז, אחי הי"ד, יצאו עוד חמישה ב"ה (לב בוער מאהבה, השעון המעורר, ניגון עדין, מסע אל התיקון הכללי) והחדש "דיבור של תשובה" כשאם מקשיבים להם כסדרם, מזהים את התהליך, השינוי, העידון, וההתקרבות שזכינו לעשות, לרצונות יותר גבוהים. אינני "זמר" במובן המסחרי של הביטוי –אלא "חזקן לבבות ומדריך לעיצוב פנים" – אנחנו מתפללים להעביר את הרצונות, הכיסופים והעוצמה פנימית ע"י הצלילים והשירים.
על "דיבור של תשובה" עבדנו כשנתיים, הרב סטבסקי סינן לי את הניגונים, המליץ אילו כלים באילו שירים, באמת זיהיתי המשך הקו הנוגע בנשמה של ניגון עדין, קראנו לחברים טובים (ירמיהו, אודי דוידי, יאיר גדסי, דניאל אהביאל) לא בשביל מיסחור ח"ו – אלא להוסיף את הרצונות שלהם בקולם ונגינתם.
כמו שכתבנו על העטיפה, זהו "תקליטור לטווח ארוך" – הוא ילך איתך להרבה שנים, יש בו הרבה רבדים, ובעיקר אין בו מלאכותיות. הוא שקט אך סוחף בקסם שלו – ולא נוצר כדי "להראות לעולם איזה ניגונים יצאו לי" חלילה- אלא כדי לעזור לך להתחזק היכן שצריך עזרה לקבל רצונות גבוהים יותר, מחשבות גבוהות יותר. נכון הוא אינו "הולל" – משום ש רק כשאדם יודע על מה לבכות באמת, הוא ידע על מה לשמוח באמת כשזה יגיע...ההעדר קודם לגילוי, הכאב על המצב והזעקה מהבטן – ככל שיבואו ממספר יותר גדול של יהודים באמת שישירו את זה – יביאו גאולה יותר מהר. זה תקליטור שמעורר אותך לשינוי, (אם אינך מפחד לגעת ברגש) אבל בחסד.

כי חברה מתוקנת מתחילה בפרטים שעובדים כדי לתקן את עצמם. אם זה מדבר אליך – תעזור לנו, אנחנו אוספים חיילים של גאולה להניע את גלגלי תרבות הבית השלישי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה