close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרוייקט חדש, סרט חדש

מערכת שורשכב תמוז, תשסח25/07/2008

חברה חדשה, בשם "אור ישר" מפיקה סרטים בסגנון חדשני לגמרי. כעת עסוקים אנשי הקולנוע המאמינים הללו ביצירת פרוייקט קולנועי חדש- "שיר חדש". מעניין וחדשני.

פרויקט קולנועי חדש בשם "שיר חדש" בהפקת "חברת אור מדיה וחכים הפקות". בפרוייקט מפיקים היוצרים סרטי קולנוע קצרים על נושאים שקשורים לאמונה ורוחניות. הסרט הקצר הראשון שיוצא למסכים הוא "אמונה", ארכו 72 דקות, והוא עוסק באמונות השונות של אנשים ומרואיינים שונים.

את הפרויקט ביים אורי גרודר, ברסלבר חוזר בתשובה, שהיה שנים חלק מעולם הקולנוע החילוני. לאחר חזרתו בתשובה קיבל על עצמו את הכינוי "אור ישר".

אורי מספר לנו קצת על הסרט הראשון בסדרה -
"בוב דילן אמר פעם: "אתה חייב
להאמין במשהו. זה יכול להיות אלוקים או השטן אבל אתה חייב להאמין במשהו." בעולם שמתקדם בו זמנית לשני קצוות הפוכים - חומרניות וטכנולוגיה מול רוחניות ודתיות, מנסה "פרויקט שיר חדש" להביא ראיה מחודשת על הערכים המהותיים בחיינו כיצורי אנוש קטנים ביקום העצום הזה. התחושה שלנו היא שבאמת צריך רק לפקוח עיניים, להקשיב ולהרגיש מה קורה סביב.

בסרט אנו דנים בשאלת האמונה בכוח עליון, האם האדם יכול לחיות בלעדיה או היא חלק בסיסי ומהותי מחייו? במה האדם צריך להאמין ולמה? ואיפה מוצאים אמונה?"


בסרט שש דמויות החיות כל אחת בבועת האמונה הפרטית שלה ונותנות לנו להציץ מעט אל העולם המיסטי של ההרגשה הרוחנית והאישית.
ששת הדוברים מייצגים את מגוון הגישות והזרמים השונים ביהדות, ניו אייג', מדע וקבלה. הם מנסים להסביר ולהראות באופן בלתי אמצעי ואינטימי את המושג "אמונה".

מלבד הדעות השונות גם המקומות השונים בעולם ובארץ בהן פועלות הדמויות הצבעוניות הם חלק מהצגת הספקטרום על הנושא המופשט. מהרי ההימליה להרי מירון בגליל, מאוסטרליה ועד ירושלים העתיקה, מאיי זנזיבר ועד חופי תל אביב – מגוון הדמויות בסרט מחפשות את ההסברים לשאלת השאלות.

הסרט בנוי מבחינה ויזואלית ב"פלטפורמה חדשנית אינטרנטית וקליפית, אסוציאטיבית ומעוררת מחשבה הלוקחת את הצופה למסע חוויתי ומרתק."

כאמור, זהו רק חלק ראשון מתוך הסדרה "פרויקט שיר חדש", כאשר החלק השני עוסק בנושא "תפילה" והשלישי בנושא "גאולה" לכל נושא 2 פרקים.

לצפיה בפרומו מתוך הסרט, הקליקו על הפליי-

 

הקרנת בכורה בתל אביב והצצה ראשונה לסדרה החדשה תערך בכז אב התשס"ח (26/08/08) בשעה 19:30.

תסריט בימוי וצילום – אור ישר
הפקה - אלי חכים
תחקיר – ריקי אבקסיס כהן
צילום נוסף - אלדד אילת
עריכה – עודד פרבר
סאונד – תומר קורן
מוזיקה – אומנים יהודים שונים לפס קול מקורי
מנהלת ערוץ – איריס הוד


לצפייה בהזמנה לחץ כאן
להזמנת כרטיסים- 03-6060800

או ב:
[email protected]
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה