close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אין סיכוי לשיתוף פעולה עם החרדים

לירון/ מהגולשותכד אב, תשסח25/08/2008

הדיבור על חיבור על החרדים מעיד על כך שהדובר לא באמת מבין את הויכוח במדינת ישראל. הויכוח המרכזי כיום במדינה הוא הויכוח בין האני הפרטי, הפרט וחשיבותו, לבין הכלל.

הדיבור על חיבור על החרדים מעיד על כך שהדובר לא באמת מבין את הויכוח במדינת ישראל. הויכוח המרכזי כיום במדינה הוא הויכוח בין האני הפרטי, הפרט וחשיבותו, לבין הכלל. במובן הזה- החילונים והחרדים הם אותו דבר. הם שקועים בפרט, באופן חזק ובלתי ניתן לשינוי.
כמי שעוסקת בפרסום, אמרתי את הדברים לחברת פרסום גדולה שנפגשתי איתם לאחרונה- נניח שחברה מסויימת רוצה לעשות מבצע, אם היא פונה לציבור חילוני היא תציע MP4 לכל מי שאוסף 10 מכסים. אם היא פונה ליצבור חרדי היא תציע MP3 (כי אסור לראות סרטים), אולם אם היא פונה ליצבור ציוני דתי היא צריכה להציע, נניח, שעל כל 10 מכסים
ישלחו מכתב לפולארד... זה יעבוד הרבה יותר. דהיינו- הציונות הדתית מחפשת מאוד את הכלל, ולכן היא פחות שקועה המותגים וכדומה. תראו מה קורה היום ברחוב החרדי עם הנושא של לבוש, מותגים, שעוני זהב וחפתי זהב... הם שקועים בפרט בצורה מדהימה. ממילא, ההחלטות הפוליטיות שלהם קשורות לזה- הם יחליטו בשביל עצמם, מה שטוב להם ומתאים להם, הם יחליטו על שחרור גופות תמורת רוצחים, היא זה מרגש אותם ועוד.
על הרקע הזה- הסיכוי לשיתוף פעולה עם הציבור החרדי מבחינה פוליטית הוא אפסי, כל צד מתחיל מכיוון אחר ורואה את הדברים ממקום אחר לחלוטין, מה שמאפשר לחרדים לסגור דילים קטנים עם המפלגות הלא דתיות, כי מה שחשוב זה איזה ג'וב יקבל מי...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה