close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השבוע שהיה בספורט

אחיקם אליהב חשוון, תשסט31/10/2008

אחיקם אליה מסכם לנו את השבוע בספורט, ובדרך מדבר על ליגת העל בכדורגל, ליגת העל בכדורסל, על הקבוצה הטובה באירופה... וגם- מיהו שחקן הכדורגל הטוב בעולם?

ברצלונה

ברצלונה משחקת ללא ספק את הכדורגל היפה באירופה. התוצאות האחרונות שלהם גורמת למחצית השנייה להיראות כמו גרבץ'-טיים ארוך,כשכבר במחצית הראשונה הם מבקיעים כמות שערים שמותירה את הקבוצה היריבה עם מחשבות על המשחק הבא שלהם.
יהיו כאלה שיאמרו שאם קבוצה שכוללת את מסי,הנרי,אטו, צ'אבי, אינייסטה ,בוז'אן וחבריהם תשחק גרוע זה לפחות פשע נגד האנושות- אז הריני להזכירם את תוכנית הגלקטיקוס ז"ל (לא, לא של נמני-ברקוביץ'-רוסו) אלא של ריאל.
הדבר שהופך את ברצלונה לקבוצה אהובה כל כך בקרב אוהדיה [ברצלונה מוכרת כל שנה כ-98,000 מנויים,
כמעט מלוא תפוסת אצטדיונה הביתי, הקאמפ נואו] הוא המספר הגדול של שחקני בית שמשחקים בשורות הקבוצה:מסי, צ'אבי, אינייסטה, בוז'אן, פויול ו-ואלדס, כולם שחקנים שהחלו לשחק כדורגל בקבוצת הנוער של ברצלונה.
לנו נשאר לקוות שנוכל לצרף לרשימה הזאת בעתיד גם את גיא אסולין הישראלי שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות של בארסה

ליגת העל בכדורגל

קרה לי לא מזמן מקרה מבאס: צפיתי במשחק בין ריאל מדריד לנומנסיה במסגרת הליגה הספרדית, כבר לפני המחצית לוח התוצאות הראה 2:4 לטובת ריאל מדריד. הבעיה הייתה שאחרי זה ראיתי את המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב. נגמר 0:0. אבל התוצאה זה לא העניין אלא הדרך.בליגה הישראלית המאמנים חושבים על איך קודם כל לנטרל את התקפת היריבה, ולא על איך לשחק כדורגל התקפי ומהנה. התוצאה:הרייטינג של משחקי ליגת העל יורד וכך גם כמות האוהדים שבאים למשחקים.
לחשיבה הפחדנית והלא מקורית של מאמני ליגת העל אפשר למצוא גורם מכריע - התקשורת. לאחר כל ניצחון התקשורת בארץ מכתירה את המאמן המנצח , וכאשר הוא מפסיד רק שבוע אחר כך - היא קוראת להתפטרותו(צופי יציע העיתונות,למשל יודעים על מה מדובר). התופעה הזאת גורמת למאמנים לרצות לא להפסיד בכל מחיר,כדי לא לראות את הפרצוף שלהם על כותרות העיתונים עם הכתובית - wanted!
אך למרות כל הבעיות - מסיבה שקשה להסביר אנחנו נמשיך לצפות בליגת העל.

השבוע בליגת העל מכבי חיפה ניצחה בביתה את מכבי תל אביב והיא נראית מועמדת רצינית ללכת עד הסוף על תואר האליפות. בעיקר על רקע חולשתה של בית"ר ירושלים, שהשבוע סחטה ניצחון בחוץ מול אשדוד מצמד של ברק יצחקי.
עוד מועמדת לתואר היא מכבי נתניה. נתניה משחקת בסגנון גרמני שמרני, שלא נותן יותר מדי גולים, בהשראת מאמנה לותר מתיאוס. הסגנון של נתניה מביא בינתיים נקודות, אבל לא מביא יותר מדי נחת לאוהדיה שרוצים שקבוצתם תדרוס. הפועל תל אביב היא קבוצה נחמדה. לא יותר. אי אפשר לצפות מקבוצה בעלת חלוץ אחד (יבואה) לרוץ לאליפות.
נקווה שעם הגשם של השבוע האחרון יבוא גם גשם של שערים במחזור הקרוב.

ליגת העל בכדורסל

העונה שעברה בליגת העל בכדורסל הייתה שנה חלומית מבחינת האקשן שלה: מכבי (ת"א) הגיעה לגמר הגביע מול הפועל ירושלים - הצליחה לשמוט יתרון של 20 נקודות ברבע האחרון ולאבד את הגביע בפעם השנייה ברציפות לאותה הקבוצה.
לאחר ההפסד של מכבי בגמר היורוליג לצסק"א,ידעו שהפסד בגמר הפיינל פור הישראלי ואיבוד צלחת האליפות יהווה רעידת אדמה, לא פחות.
הפועל חולון, בהדרכת המאמן והבעלים מיקי דורסמן הגיעה למעמד הגמר ללא רגשי נחיתות, ולאחר משחק מותח הצליחה לקחת ממכבי תל אביב את האליפות בפעם הראשונה מאז אותה עונה מסויטת ב-92\93.
השנה חולון ירדה מנכסיה עם עזיבת מיקי דורסמן וכוכביה, ומכבי שמה לה למטרה העונה בראש ובראשונה את האליפות והגביע הישראליים.
עונה מעניינת ומותחת כמו בשנה שעברה נראית כמו פנטזיה אבל עדיין יש קבוצות שנותנות תקווה לליגה צמודה – העולה החדשה מכבי חיפה מצאה לה בשנה שעברה בעלים חדש - ג'ף רוזן. הבעלים החדש הנחית בקבוצה מאמן טוב בדמותו של אבי אשכנזי. עם זרים טובים כמו דורון פרקינס, דבון ג'פרסון וברוק סיילס, ועם ישראלים מוכחים כדוגמת עידו קוז'יקרו, עמית בן דוד ומשה מזרחי - מכבי חיפה יכולה וצריכה ללכת חזק השנה בליגה.
הפועל ירושלים תמיד קבוצה חזקה עם שאיפות גבוהות. בירושלים הציבו את גיא גודס על הקווים, ואחרי שנתיים רצופות עם גביע המדינה בארון ועם חיזוק שכולל את מורן רוט, עומר סניד וטרוויס ווטסון - הפועל ירושלים עתידה לעשות הרבה צרות למכבי תל אביב.
גם עירוני נהריה יכולה להוות גורם משמעותי השנה, שלרשותה סגל ישראלי מצוין: רביב לימונד, יוגב אוחיון, מתן נאור וברק פלג. עם הזרים טוני ווישאם(שנה שעברה בחולון) ורון לואיס - נהריה היא קבוצה מאוד מסקרנת.

שאלת מיליון הדולר או מי השחקן הטוב בעולם

אוהדי הכדורגל ופרשני הספורט ברחבי העולם יושבים על המדוכה בשאלה - מיהו השחקן הטוב ביותר בעולם?
הפייבוריט שלי זה ליאו מסי מברצלונה. מסי, להבדיל משאר המועמדים, הוא לא פחות מגאון.
הוא יכול להיכנס לסבך של 5-6 שחקני ההגנה היריבה ולצאת משם באורח פלא עם הכדור. מסי גם יודע להזין את חבריו, והכול ביופי שלא פוגע בשטף המשחק וביעילותו.
מועמד מספר 2, זהו כמובן כריסטיאנו רונאלדו. רונאלדו הצליח להגיע בעונה החולפת להישגים קבוצתיים מצוינים - אליפות אנגליה ואליפות אירופה עם קבוצתו מנצ'סטר יונייטד.
גם ההישגים האישים שלו הם פנטסטיים - 43 שערים, והכול מעמדה של קשר(!). רונאלדו כובש מכל מצב. נגיחה, בעיטות חופשיות, מפריצות מהצדדים ובעיטות מתוך הרחבה ומחוצה לה. זה לא תענוג גדול לשמור על רונאלדו, וכדאי שיהיה לך בהישג יד כמה כדורי אקמול.
גם את רונאלדיניו לא כדאי להספיד. לא יכול להיות שהבנאדם שכח לשחק כדורגל, וכנראה שהעונה שעברה הייתה בסך הכול תקופה לא טובה שלו.
עוד מועמדים פוטנציאלים הם: פרננדו "קורע הרשתות" טורס, וסרחיו "היורש של מראדונה" אגוארו.
אם לדעתכם מישהו אחר הוא השחקן הטוב בעולם - אתם מוזמנים להגיב ולהסביר למה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה