close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השבוע בספורט- מכבי חוזרת לפיני גרשון

אחיקם אליהי כסליו, תשסט07/12/2008

סיכום שבוע נוסף בספורט, הפעם על כובש וירטואזי, הפילוסופיה של פיני גרשון ועל "שלוש הגדולות".

כן לכיבוש

אנחנו חוזרים לפינתנו האהובה "כן לכיבוש" לאחר שלושה שבועות ובינתיים מסתמנים מהפכים גדולים בטבלאות מלכי השערים בליגות השונות באירופה.
נתחיל בליגת העל שלנו. לפני כמה מחזורים, הוביל שמעון אבו חצירה את הטבלה בבטחה. אבל בינתיים העביר סמואל יבואה הילוך והשווה את מאזנו של אבו חצירה-9 שערים בתום שנים עשר מחזורים. ככה זה שאתה החלוץ המרכזי והכמעט יחיד של הקבוצה שלך.
בליגה הספרדית המהפך נעשה על-ידי סמואל אחר. סמואל
אטו. במחזורים האחרונים אטו מפציץ כאילו אין מחר ומאזנו עומד על 14 שערים בתום המחזור ה-13. ולחשוב שגווארדיולה רצה לוותר על החלוץ בקיץ.
בליגה האנגלית, ביסס ניקולס אנלקה את עצמו כשליט היחיד של טבלת מלך השערים עם 12 שערים ב-15 משחקי ליגה.
בליגה האיטלקית, דייגו מיליטו, אקס סראגוסה, עקף את המוליך הקודם אלברטו ג'ילארדינו בסיבוב. הארגנטינאי המצוין עומד על 11 שערי ליגה בתום המחזור ה-14.
בליגה הגרמנית אין שינויים. ודאד איביסביץ', חלוצה של הופנהיים ממשיך בכושר ההבקעה החייזרי שלו, ורגע לפני משחק העונה נגד באיירן מינכן הוא עומד על 17 (אין צורך ללכת לאופטיקאי) שערים בתום המחזור ה-15.
 
איביסביץ'.כושר הבקעה חייזרי(מאתר הבונדסליג)
ליגת העל

כמה הערות על ליגת העל ואחר כך שלב ההימורים:

* בית"ר ירושלים צריכה להיערך לתקופה של אחרי ארקדי גאידמק. האיש לא יציב, ובאותה קלות שהוא בא והפך את הקבוצה למועדון הגדול בארץ, ככה הוא גם יכול ללכת.
בית"ר צריכה לעשות שני דברים:
א. להתבסס על שחקני הבית שלה. לבית"ר יש שחקני בית מצוינים כמו: יצחקי, ברוכיאן, דנין, בן שושן, עזריאל, מויאל, ריקן ועוד. אלה השחקנים שמשחקים כבר בליגה הבוגרת. צרפו אליהם את השחקנים של קבוצת הנוער המצוינת(יאמר לשבחו של ארקדי), ויש לכם קבוצה שיכולה ללכת חזק על האליפות בכל שנה, וגם להחזיר לאוהדים את הזהות.
ב. לבנות מערך סקאוטינג יעיל. נגמרו הימים שבית"ר יכלה להביא שלושה ברזילאים בעונה בלי שהם ישחקו בכלל. זרים טובים עם שחקני הבית יכולים להוות תלכיד טוב.

* בעיתונות מוזכרים כל הזמן ביטויים כמו "ארבעת הגדולות" (הכוונה היא לחיפה, בית"ר ושתי התל-אביביות), אז לידיעתכם זה שונה רשמית ל"שלושת הגדולות". הפועל ומכבי תל אביב הן כבר מזמן לא קבוצות גדולות. נקודה. הן לא גדולות ניהולית ובטח לא מקצועית. כל מה שנשאר מהן זה הקהל הגדול והמאוכזב, והעניין שהן מעוררות בתקשורת.
השלישית, אגב, במועדון הגדולות החדש היא נתניה, שבלי יותר מדי דיבורים הופכת לגורם משמעותי בליגה.
* עשו לאבו חצירה את המוות כשהוא רצה לבעוט את הפנדל. ואני לא מבין את ההיגיון. כשחלוץ חלש אומרים עליו שהוא לא "רעב" לשערים, וכשהוא משתוקק להבקיע אומרים עליו שהוא "אגואיסט", "פוגע בקבוצה" ועוד כמה ביטויים. תנו לילד לפרוח.

אומנם אנו תחת הכותרת "סיכום השבוע", אבל הפעם נהמר על מה שיהיה במחזור המשחקים הקרוב.

הפועל פ"ת - מכבי נתניה: זה משחק שנתניה חייבת לנצח אם היא רוצה להיות בתמונת האליפות גם בשבוע הבא. פ"ת לעומת זאת, השעתה את אבו חצירה ואין לה כל כך מה למכור נגד הגנת הברזל של נתניה. נתניה תנצח.
הפועל ק"ש - מ.ס אשדוד: שתי הקבוצות במומנטום לא טוב. לאשדוד יש יותר ניסיון בחלק הקדמי, לק"ש יש את הביתיות. יסתיים בתיקו.
הכח עמידר ר"ג - בני יהודה: הסגל של הכח לא מספיק טוב לליגת העל. בני יהודה אחרי הניצחון על אחותה התל אביבית, מכבי. נלך על בני יהודה.
בני סכנין - מכבי פ"ת: סכנין יצאה מטדי עם נקודה, אבל גם פ"ת במחזור שקדם לו. פ"ת משחקת טוב ומדורגת גבוה. בני סכנין עם הביתיות. ייגמר תיקו.
מכבי ת"א - בית"ר י-ם: על החלוצים של מכבי רובצת קללה כבר שנים. בית"ר, אחרי משחק מדהים בקטסטרופליותו מול סכנין. דווקא בגלל שהמשחק בבלומפילד, בית"ר תנצח.
מכבי חיפה - הפועל ת"א: חיפה משחקת כדורגל מהנה. הפועל משחקת מבוקר. לעיני הקהל הביתי ועם הצעירים הכישרוניים - חיפה תנצח.
 
האם רובצת קללה על יבוריאן ובוזגלו?
מכבי נגד ציבונה

מהפתיחה נראה שהפילוסופיה ההתקפית של פיני יוצאת לפועל.
פילוסופיה שאומרת לשחרר את הכדור כמה שיותר מהר ולסדר לקלעים מצבים נוחים.
מכבי קלעה 88 נקודות, הרבה יותר מהממוצע שלה שעמד עד המשחק על 77.8 נקודות. וכשזה קורה הרבה שחקנים מעלים את הממוצע שלהם, וכתוצאה מכך עולה אוטומטית גם מפלס הביטחון.
בורשטיין, פישר, בראון וכמובן אליהו (24 נק', 17 ריב', 6 אס' ו-42 נקודות מדד) - כולם קלעו מעל הממוצע שלהם.
למרות הניצחון ניכרות במכבי בעיות בשתי עמדות. בעמדה מספר 5 פיני מקווה שפתר את הבעיה עם החתמתו של אלטון בראון (לא שיחק), ובעתיד היותר רחוק עם חזרתו של פייזר. בלעדיהם הצליחה ציבונה לשלוח בחצי השני את פארקצ'ין היעיל מתחת לסל פעם אחר פעם בצורה שקופה להחריד.
מכבי צריכה גם להביא שחקן שיכול לתפקד בעמדות 1-2, כדי להוריד את הנטל מארויו.
נכון שחג'ג' לא לקח את ההזדמנות שפיני נתן לו, אבל אין מה לצפות משחקן שיובש עד כה כמעט בכל משחקיה של הקבוצה.
לבד מהשיפור המקצועי, הייתה לפיני הערב עזרה לא קטנה מהיושב במרומים.
 
אליהו.משחק אדיר שלו עם 24 נקודות
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה