close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניצולות יד לאחים בביקור חנוכה אצל הרבנית מבלעז

יד לאחים/ דסק החדשותה טבת, תשסט01/01/2009

ארבעים הילדים שחולצו עם אמותיהן בחודשים האחרונים מכפרים ערביים התקבלו לביקור מרגש בבית הרבנית מבעלזא שנמשך קרוב לשעה, על הצלת יהודיות בימינו

כארבעים ילדים שחולצו בחודשים האחרונים יחד עם אמותיהם משורה של כפרים ערביים, בידי ארגון הפעילים יד לאחים, זכו בערבו של יום ראשון השבוע לביקור מיוחד, מרגש ויוצא דופן במעונה של הרבנית מבעלזא תליט"א. הניצולות וילדיהן עלו לירושלים, באוטובוס מיוחד שאורגן בידי יד לאחים, בתום טיול וגיבוש מהנה שכלל עלייה למקומות הקדושים, במסגרת יום מיוחד שנערך לאמהות והילדים שמקרב כלל ניצולות יד לאחים בעת האחרונה.

בערבו של יום, נכנסה הקבוצה, בלוויית פעילות יד לאחים, לבית הרבנית, לביקור מיוחד שנמשך קרוב לשעה. הרבנית התרגשה לשמוע כי מלבד ניצולות אלו, הוצלו בעת האחרונה
עוד עשרות בנות ישראל שכיום פותחות את חייהן מחדש במקום מבטחים וכי הקבוצה הנוכחית מונה את האמהות והילדים שמקרב הניצולות. פעילות יד לאחים סיפרו לרבנית כי ילדי הניצולות מתחנכים בחודשים האחרונים במוסדות חינוך תורניים בבאר שבע, נתיבות, שדרות ויישובים נוספים וכי אלמלא פדיון השבויים של חילוצם היו ממשיכים לגדול ולהיטמע לדורי דורות בעם הערבי. העובדה שרוב הניצולות מתגוררות בדרום, שעיני העם היושב בציון נשואות אליו בימים אלו, לנוכח המערכה נגד החמאס, הוסיפה ממד מרגש למעמד.

לאחר שהרבנית מבעלזא העניקה לכל אחד מהילדים סביבון וסופגנייה ונשאה דברים מעניינו של יום. היום הזה, אמרה הרבנית הוא יום זאת חנוכה, שעליו נאמר בספרים הקדושים כי הוא יום חיתום הדין. זה היום שבו מסתיים סופית החשבון בשמים ובו ניתנת לכל אדם ההזדמנות לשוב אל אלוקיו ולפתוח דף חדש. לכל אחת מכן ניתנה הזדמנות מיוחדת לפתוח חיים חדשים בכל המובנים. הרבנית הרעיפה על הנוכחות שפע של ברכות, בכל מילי דמיטב, ובכל המישורים, בציינה כי חכמינו ז"ל קבעו כי "הבא להיטהר, מסייעין אותו".

לקראת תום המעמד, העניקה הרבנית לכל אחת מהנוכחות מטבע מיוחד של ברכה מאת כ"ק האדמו"ר מבעלזא. הניצולות עזבו את המקום בתחושת התרגשות והתעלות רוחנית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה