close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחשבות של איש ימין

רענן לויכג שבט, תשסט17/02/2009

יועצו של שרון, לשעבר, איש ימין, במבט מסכם של איש ימין על תוצאות הבחירות האחרונות. מי באמת איש ימין, מה דעתו על ליברמן, ביבי, ליבני... וגם הכיפות הסרוגות

ערפל הבחירות עוד לא התפזר, ורבים עדיין מבולבלים מתוצאותיהן. אני מרשה לעצמי להציע לקורא/ת מבט נכון על מה שקורה. מבט"נכון" עם מרכאות - עלי לומר בצניעות, כי נקודת ההשקפה שלי מראש, היא של איש ימין. ובכן:

ליברמן

ליברמן, אינו איש ימין. גם אם הוא אימץ סגנון של בריון, גם אם הוא מאיים על איראן או אסוואן, גם אם הוא כופף את אולמרט (וסדרי ממשל תקינים) לתת לו תיק פיקטיווי ל"עניינים אסטרטגיים", איש ימין – הוא לא. לכל היותר, ליברמן ביסס את מעמדו כפוליטיקאי ממולח מאוד. עם הסיסמא הפופוליסטית והמתלהמת שלו "נאמנות / אזרחות" וכו',
ועם הצהרות על תמיכה בחלוקת ירושלים ומסירת חלקים מהגליל התחתון לרש"פ, איש ימין – הוא לא. נכון, ידידי עוזי לנדאו מצא עצמו שם, וטעמיו עימו. אני אישית, שמח מאוד שעוזי לנדאו חזר לכנסת, והלוואי יהיה גם שר. אף נמתחתי כקפיץ בתקווה שחברתי הגב' סמדר בת-אדם תיכנס גם היא, והיא במקום ה 17 ברשימה. אך ימין, ליברמן אינו. אינני מאמין שליברמן יחבור ללבני, אחרי שקיבל 16 מנדטים של בוחרי ימין. אבל זה שהוא לא הבהיר מיד, שהוא ממליץ רק על נתניהו לראשות הממשלה, מראה מי האיש, ומה סדר העדיפויות שלו. שיהנו.., אלה שהצביעו לו.

נתניהו

נתניהו, גם הוא אינו איש ימין. הוא גם לא איש אמין. אחרי שהצביע בעד עקירת 8,500 ישראלים מהבית שלהם בכח, הוא מתהלך כבר שנתיים וחצי ומציג עצמו כמי שהתנגד למהלך. החוצפה הזו, הבטחון הזה ביכולת לזלזל בציבור ובזכרון שלו, היא הסיבה שלעולם לא אוכל להצביע לאיש הזה, על אף כישוריו הרבים. אני רוצה להאמין, שכעשרה מנדטים של אנשי ימין כמוני, נשארו הפעם בבית, כי פשוט לא היה להם למי להצביע. נתניהו, הציע לאסאד את הגולן. ( בסתר כמובן... , שששש.... ). ביבי גם מסר את חלקיה של חברון לערפאת ידידו, ממש בשעה שהאחרון חימש את הרש"פ עד צוואר, בואך האינתיפאדה ה – 2. מדהים יותר, שעד היום, לא נשמע נאום אחד רהוט של ביבי, וברהיטות אין עליו..., נגד הקמת מדינה פלשתינית לצידה, (ובהמשך במקומה) , של מדינת ישראל. הרי עדיף לחרטט על ביטחון..., מאשר להגיד באמת מה הן דיעותיך.

הכיפות הסרוגות

מה נעשה אתכם, תגידו? אתם, בניגוד לשתי התופעות המוזכרות מעלה, אכן ימין. אבל צריך להרביץ לכם. מגיע לכם פליק אחד הגון. יש לכם הכל, ידידיי, חוץ מהבנה בסיסית, איך לדבר לימין החילוני בישראל והוא הרוב המוחלט בציבור, כפי שהוכיחו הבחירות. עשרה קבין יופי נפלו על החברה הישראלית, שבעה או שמונה..., נטלה הציונות הדתית. תנועות אחרות שהתחרו בכם על התואר הזה פעם, הפכו אבק. חקלאים חרוצים הנכם. תעשיינים נמרצים. מתיישבים אמיצים - מרמה"ג ועד חלוצה, מניר בנים ועד קרני שומרון. פטריוטים גאים ולוחמים בשרוה הראשונה של צה"ל. משלמי מיסים ומשרתי במילואים. ראשונים בצדקה, בעזרה לזולת, בהתנדבות לקהילה. תמיד חושבים מה אני יכול לעשות למען המדינה, לא מה המדינה צריכה לעשות עבורי. אנשי ספר ורוח, ספרא וסייפא 'על אמת'. לא רק שאתם רבים במספרים, אלא גם מאות אלפים בעם הזה תומכים בכם ובמה שאתם מסמלים. אבל את כל זה, אתם כבר עשרות שנים, מבזבזים על מריבות תמוהות, על מנהיגים מוזרים, על בחירה כושלת, פעם אחר פעם של נציגיי של ה"קייס" שלכם – שלנו. כישראלי חילוני, אני כועס עליכם מאוד. הייתם צריכים להגיע לבחירות האלו במיוחד, עם רשימה מפוארת של 30 ישראלים מהשורה הראשונה, מאוחדים כחומה, עם מסר ציוני מוחלט ולא מגומגם, מסר של אהבת הארץ, לא של שנאת ערבים. מסר של שלום על ישראל, לא של מלחמה עם מוסקי זיתים פלשתיניים. אתם מפספסים כבר 30 שנה. כשנתניהו או לבני יגיעו לוושינגטון עוד כמה שבועות, עם פמליה של מחלקי ארץ ישראל מאחוריהם, אני מקווה שתבינו את מחיר ההתנהלות האיומה הזו שלכם.

ציפי לבני

גם אני חושב שציפי לבני היא אישה נעימה ואינטיליגנטית. הייתי מעדיף לאכול איתה ארוחת צהריים הרבה לפני 110 חכ"ים אחרים - זה בטוח. אבל לצערי, זה לא קריטריון לראשות ממשלה. יש רק פעולה אחת ברזומה הציבורי של לבני שאני יודע עליו. רקיחת החלטה 1701 האומללה באו"ם, רגע לפני שהתחילה הפעולה הקרקעית בלבנון ( אוג' 06'). נסראללה, עד היום מודה לה על שהצילה את עורו. גם במבצע "עופרת יצוקה", היא מיצמצה ראשונה, ונשפה בעורפו של אולמרט להפסיק את המבצע, שנייה לפני הסוף הטבעי שלו. את המחיר אנחנו משלמים כבר, כ 40 רקטות קסאם וגראד נורו מאז סיום המבצע על יישובי ישראל. אה, רגע, היא גם הצליחה לנהל קמפיין בחירות טוב, במהלכו הסתירה לחלוטין את רשימת המושחתים והאופורטוניסטים שמשתרכת אחריה. אני משוכנע שכל מצביעי לבני פשוט מאושרים שמופז ("בית לא עוזבים"), הנגבי (לא בכלא עדיין?) רמון המתנשק ועוד רבים וטובים, נמצאים בכנסת.

האם יש מישהו שבאמת יודע מה עשתה ציפי לבני במשך 8 שנים שהיא מכהנת כשרה??? מה הדבר האחד, שכולנו מבינים שהיא הולכת לטפל בו כראש ממשלה? (חוץ מלהקים עוד מדינה ערבית במזרח התיכון).

ועוד מילה לגב' לבני. אתמול, פבר' 16, בראיון לאילנה דיין שמעתי אותך במו אזני מסבירה למה "הקמת את קדימה". את קדימה, גב' לבני, הקים אריאל שרון כי גירשו אותו מהליכוד. אם לא תיזהרי בעובדות, עוד תטעני בסוף שהתנגדת להתנתקות, ואז יגידו שאת כמו ביבי...

ימין?

כדאי שנבין. הימין לא ניצח בבחירות האלו. ליברמן וביבי, אולי איכשהוא מובילים, אבל ימין - הם לא. על ישראלים בעלי דיעות ימניות ציוניות אמיתיות, לקוות לראות בבחירות הבאות חזית חדשה, איכותית ומאורגנת, שתבוא לציבור עם תכנית מדינית וציבורית חדשה לגמרי, כזו שתתחרה על דעת הקהל המבולבלת וההפכפכה. זו לא מטרה קשה מדי. מדינת ישראל, גם לאור תוצאות בחירות אלו, מדרדרת ברוב תחומי החיים, ואפשר להפוך את המגמה הזו על פיה! אולי בבחירות הבאות...

רענן לוי
לשעבר יועץ לרה"מ אריאל שרון
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה