close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לשתף פעולה עם הנצרות?

הרב יניב חניאכח ניסן, תשסט22/04/2009

הרב יניב חניא תוהה האם לא הגיע הזמן לשת פעולה עם נוצרים לא מסיונרים כנגד המאבקים המהותיים יותר של עם ישראל- האיסלאם והשמאל העולמי

כל מי שגדל על ברכי תורת הרב קוק, הן תורת הראי"ה והן תורת הרב צבי יהודה, גדל על רתיעה גדולה ומהותית מהנצרות. הנצרות מסמלת בתורת הרב קוק את השקר, את התרמית הגדולה ואת האוייב הגדול של היהדות. תלמידי הרב צבי יהודה, ברובם, מעצימים את הטענות גם כנגד מי שמכונים "נוצרים אוהבי ישראל", בטענה שהלבוש של "אהבת ישראל" הוא בעצם מסווה שעניינו להעביר את עם ישראל על דתו. על בסיס ההנחה שאנחנו נתרום ונעזור, היהודים יחזרו לארצם בעזרתנו, יתנצרו ח"ו, ואז יבוא אותו האיש ויציל את כולנו. ברוח זו מתנהל ויכוח לא פשוט ביחס לתרומות שמגיעות מאותם נוצרים אוהבי ישראל, האם ניתן לשתף איתם פעולה ולקבל את כספם או לא.
לאחרונה אני חש שיש מקום לבחון את הגישה הזו מחדש. אחרי השלילה המוחלטת של כל המסיונרים ואלה הבאים להעביר את עם ישראל על דתו ח"ו, אני חושב שיש מקום לבחון מחדש את שיתוף הפעולה עם הנוצרים האוונגליסטים (לפחות) במאבק הכלל עולמי המתרחש סביבנו. שלוש פעמים בעבר נתקלתי באופן אישי ממש בתופעות שבהם ניסו קרנות אירופאיות שונות לקנות השפעה פוליטית/ חברתית/ דתית בישראל דרך "תרומות" שונות (ועל כך אולי בפעמים אחרות), אולם זה בדיוק העניין- אלה היו קרנות אירופאיות חילוניות שמאלניות.
זהו כיום המאבק היותר מרכזי של עם ישראל- מצד אחד האיסלאם הנתמך על ידי השמאל הרדיקלי העולמי ומצד שני עם ישראל, מדינת ישראל ובהחלט גם הנוצרים אנשי התנ"ך (האוונגליסטים). בחלקים גדולים וחשובים של המאבק הזה יש תמימות דעים והסכמה בין היהדות לבין הנצרות- בנושא בניית משפחה, בנושא המתירנות, בנושא המאבק באיסלאם המתפשט, ביחס לחינוך ועוד... והאיום בא או מהצד השמאלי של המפה או מצד האיסלאם המשתלט. על רקע זה- האם אין מקום לבחון מחדש את היחס לשיתופי פעולה בינינו לבין אלו מהנוצרים שאינם מעוניינים להיות מסיונרים? לכאורה (ולכאורה בלבד, אין לי נתונים כלל מדוייקים על העניין) חלק ניכר מהנוצרים אינם מדברים כיום על העברת עם ישראל על דתו... וכשיש מישהו שמנסה להתערב ולהשפיע על עם ישראל זה לרוב אירופאי סופר חילוני ואנטישמי ולא אמריקאי פרוטסטנטי/ אוונגליסטי.
כמובן שמהלך כזה מצריך זהירות רבה ובחינה של כל צעד וצעד... אולם ישנם בהחלט אנשים שמצויים בקשר עם נוצרים מסוג זה שטוענים שמדובר על רצון אמיתי לעזור לעם ישראל ולא על מגמות מסיונריות.
המאבק באיסלאם הוא בהחלט הקרב החשוב של העולם כיום, מאבק משותף לנוצרים ויהודים. ארצות אירופה נטולות המשפחות והילדים, המתירניות ותומכות איראן כבר מזמן אינן מדינות דתיות/ נוצריות, כבר הרב קוק כתב שאירופה נתייאשה מאותו אלוהים שלא הכירה מעולם וכיום אחוזים בודדים שם בכלל קשורים לכנסיה איך שהוא. הממשל הפחות דתי/ נוצרי של אובאמה בארה"ב היה גם סימן מיידי ל"שינויי מדיניות" בתחומים רבים שבכולם יש ליהדות נקודת מבט שונה- החל מהיחס לפצצה האיראנית המתהווה וכלה בחינוך למתירנות בבתי ספר באמריקה.
יתכן ועל רקע זה יש מקום להתקדמות זהירה וחששנית ושיתופי פעולה מסויימים במאבקים החשובים שעומדים כיום בפני העולם הדתי השפוי- מול הסכנה המתעצמת שבשיתוף הפעולה בין השמאל העולמי לאיסלאם הרדיקלי מתוך הבנה שהנצרות האירופאית שהכיר הרב קוק אכן מסמלת את השקר החזירי במלואו, אבל הנצרות של ימינו, במידה ותוותר על המיסיון, יכולה להיות בת ברית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה