close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בעיקר הממשלה אשמה בתאונות הדרכים

יוחאיל סיוון, תשסט22/06/2009

למרות שיש בעיה לנהגים- עיקר הבעיה בארץ היא של השלטון שגורם ליותר ויותר תאונות ולכן זה הדבר הראשון שצריך לשנות

קודם כל צריך לדעת שמספר התאונות בישראל הוא פחות או יותר מקביל למספר התאונות בעולם. אנחנו לא חריגים, ככה שלהאשים את הציבור זה לא דבר נכון. מצד שני, לדעתי חלק ניכר מהתאונות בארץ הם בכלל לא באשמת הנהגים אלא באשמת הרשויות. הכבישים בארץ הם יחסית מוזנחים. אני לא מדבר על הכבישים שקרובים לתל אביב ולמקומות שבהם גרים השלטון אלא למקומות רחוקים יותר. פשוט תשתית גרועה. פעם אמר ראש מנהל התנועה במשטרה שמה שתעשה גדר הפרדה הפרדה אחת לא יעשו אלף שוטרים... וזה נכון. צריך להשקיע יותר בתשתית, אלא מה? שזה יקר. הממשלה עושה את החשבון שזה יקר עכשיו ולא לוקחת בחשבון את הנזק העצום שגורמות התאונות- נזק כספי אדיר של שיקום, ביטוחים ועוד... זה כמובן מעבר לנזק העצום והצער לנפגעים ובני המשפחות. אבל עדיין- הממשלה מעדיפה את השיקול הקטן של השקעה עכשיו ולא את השיקול של ראיה ארוכת טווח. זה נורא ואיום.
אותו עניין גם עם המחיר של מכוניות. לכאורה היה צריך להיות למדינה אינטרס שאנשים יקנו כמה שיותר מכוניות חדשות, הם יותר בטיחותיות, פחות שחוקות, פחות מזהמות אוויר. ובכל זאת, המדינה מטילה מיסים כל כך כבדים על רכבים שקשה מאוד לקנות מכונית חדשה. זה גורם לנזקים עצומים, ליותר תאונות ולכאב רב, אבל עדיין הרשויות לא מסוגלות לראות מעבר לרווח הכספי הישיר שהן מכניסות ממיסים על מכוניות ולא מבינות שהן מבזבזות יותר ממה שהן מרוויחות על טיפול הפצועים, אשפוזים וכדומה.
גם כביש שש הוא דוגמא לחלמאות של הרשויות בארץ- הכביש היה אמור להגיע מזמן ליקנעם. החברה הכלכלית שמפעילה אותו מעדיפה להתעלם מזה ולבנות כרגע נתיב נוסף באיזור המרכז- ששם היא מרוויחה יותר כסף ממכוניות עוברות. כאן היתה צריכה להתערב המדינה ולהכריח את הזכיין לבנות את הכביש עד היעד הסופי... אלא שאין מי שיכריח. זה טירוף שעולה לכולנו ביותר צפיפות בכביש, יותר תאונות בוואדי ערה והרבה כאב.

לסיכום אני אגיד שלמרות שיש בעיה לנהגים- עיקר הבעיה בארץ היא של השלטון שגורם ליותר ויותר תאונות ולכן זה הדבר הראשון שצריך לשנות. זה לא שהציבור אדיש, זו ממשלה טיפשה לאורך שנות דור שלא רואה מטר קדימה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה