close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מותר לסרקוזי ואסור לנו

נתנאל אריאלכב תמוז, תשסט14/07/2009

יות רויותר מדינות בעולם מעירות לישראל איך לנהל את מדיניותה הפנימית. עד כדי הערתו של סרקוזי בנוגע לשר החוץ ליברמן... נתנאל אריאל סבור שזה קשור לנאום נתניהו

היה זה רק לפני שבע שנים כאשר נתניהו אמר ש"הטעות הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא להבטיח לטרור הפלסטיני את הפרס הגדול מכולם: הקמת מדינה עצמאית משלו... בסופו של דבר החשבון ההיסטורי ברור: כן למדינה פלסטינית – פירושו לא למדינה יהודית, וכן למדינה יהודית – פירושו לא למדינה פלסטינית" (נאום במרכז הליכוד 2002).
את הדברים האלה לא זכר ראש הממשלה בנאום בר אילן כנכנע לדרישת אובמה להכיר בהקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל. נתניהו הרי יודע להסביר בדיוק מדוע הוא מתנגד למדינה פלסטינית, אבל בפועל הוא נכנע לתכתיב של נשיא ארה"ב.

עבר פחות מחודש מאז הנאום, וכבר שני ראשי מדינות החליטו שמותר להם להתערב בעניינים של מדינת ישראל. בשבוע שעבר, אמר נשיא צרפת, סרקוזי, לנתניהו שהוא ישמח שנתניהו יפטר את ליברמן וייקח את לבני במקומו. לא עברו אלא ימים ספורים והנה ביום חמישי האחרון אמרה קצנלרית גרמניה, מרקל, שישראל צריכה להפסיק לבנות בהתנחלויות (ישובי יהודה ושומרון שנמצאים 15 דקות נסיעה מכפר סבא ונתניה). מעניין מה הייתה אומרת צרפת אילו ישראל הייתה מבקשת ממנה לפטר שר בממשלתה, ומעניין איך הייתה מגיבה גרמניה אילו ישראל הייתה מבקשת ממנה לא לבנות בתים בברלין. אני מוכן להמר שהם היו מבקשים התנצלות רשמית ופיטור מיידי של האחראי לבקשה חצופה כזו.

איך ייתכן שמדינת ישראל לא מגיבה כלל על אמירות חצופות כאלה, על התערבות של גורמים חיצוניים בנושאים פנימיים של המדינה? האם יש למישהו בעולם זכות להתבטא נגד שר זה או אחר שנבחר בידי הציבור הישראלי, האם לציבור בישראל אין זכות לקבוע את גורלו בעצמו? האם לכל אחד בעולם מותר להגיד מה שהא רוצה נגד מדינת ישראל ולישראל אין את היכולת הכי בסיסית להגן על כבודה?

מנהיגי ישראל חייבים לערוך לעצמם חשבון נפש על כך שמבזים את המדינה שהם שליחיה. למה לא קמו מנהיגי השמאל להגן על הדמוקרטיה הישראלית, ומדוע לא יצאו חוצץ נגד האמירה המשפילה של סרקוזי?
כאשר ראש ממשלת ישראל מראה שהוא נכנע ל'ידיד הגדול מעבר לים' ומקבל את תכתיבי אובמה, למרות שהם מנוגדים להשקפתו, אי אפשר להתפלא שראשי מדינות מרשים לעצמם להתבטא כרצונם בנושאים שרק לחברה הישראלית יש את הזכות להכריע בהם.

על מנהיגי ישראל מוטלת החובה להודיע שאת המשחק הזה הם לא מוכנים לשחק יותר – מדינת ישראל תקבע את דרכה בעצמה ולא על ידי גורמי חוץ. אם לא יעשו כן, אל נתפלא אם בעוד זמן לא רב יספר כל נשיא או ראש ממשלה בעולם איך לדעתו צריכה להיראות ממשלת ישראל, ואל נתפלא אם שטחי מדינת ישראל וריבונותה יעמדו להצבעות ומשאלים ברחבי העולם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה