close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

וואלה: מתנחלים מיצהר שחטו כבשים וירו ברועה צאן. האמנם?

חני לוזכז אלול, תשסט16/09/2009

בוואלה התפרסמה ידיעה חדשותית אתמול, שהכותרת שלה וגוף הכתבה מספרים על מתנחלים אלימים ששחטו כבשים של רועה צאן ערבי וירו בו. האמנם? מדוע אין תגובה של יצהר?

 ‏יום רביעי 16‏ספטמבר ‏2009
 14:08:16


אתמול, יום שלישי, כ"ו אלול, 15.9.09, פורסמה בוואלה ידיעה חדשותית תחת הכותרת "מתנחלים שחטו כבשים וירו ברועה פלסטיני". הכתב של וואלה לענייני ערבים, ניר יהב, פרסם כתבה על סמך סיפור של ערבים מעינבוס, כתבה חד צדדית לחלוטין ללא תגובת אנשי יצהר או דובר אחר מטעם ה"מתנחלים" המואשמים באלימות באופן קולקטיבי.

דובר היישוב יצהר, יגאל אמיתי, מסר לתדמי"ת שהמערכת פעלה בצורה לא מקצועית ולא אתית, והעלו לאתר ידיעה ללא הצלבת מידע מול תושבי יצהר וללא תגובתו. "התקשרו אלי מאתר ynet וביקשו את תגובתי. אמרתי להם שלא שמענו על אירוע כזה, ושיחזרו אלי בעוד כמה דקות לאחר שאבדוק את העניין. לאחר כעשר דקות הם חזרו אלי, והעלו לאתר שלהם כתבה עם תגובתי. לעומת זאת, אתר וואלה, כלל לא פנו אלי לקבל תגובה. לעצם הארוע המתואר: הבדיקה שלנו העלתה שמדובר באדם שיש לו עבר של תלונות נגד יצהר שהתבררו כשקריות. בנוסף לכך, מדובר במקום המרוחק מהיישוב הערבי, שצריך להגיע אליו בעליה תלולה, כך שלא מדובר בטיול סתמי. מבחינת תושבי שכונת תקומה שבדרום יצהר - מדובר בנסיון חדירה שהם מנעו.
כל הסיפור על הכבשים תמוה, והעובדה שאין תיעוד מצולם רק מחזקת את ההשערה שמדובר בעלילה.

מכתב מתדמי"ת נשלח היום למערכת וואלה.

קראו כאן את המכתב

 ‏יום חמישי ‏17 ‏ספטמבר ‏2009
 20:08:57

ממערכת וואלה השיב רועי כ"ץ, עורך התוכן החדשותי, כי הוא הורה על בדיקת העניין.
לתגובות:

[email protected]

--------------------------------------------------------
מרכז תדמי"ת- לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית

מרכז תדמי"ת עוסק במעקב תקשורת, בשמירת זכויות הפרט והכלל מול כלי התקשורת, ובפעילות לקידום מדיניות "שמיים פתוחים" בתקשורת האלקטרונית

מיסודו של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל (ע"ר)

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה