close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הריון ולידה- צמיחה בשמחה

נעה בן דודד שבט, תשע19/01/2010

כידוע, אורכו של ההריון שמונה חודשים ועוד... שנה בה ניתן לשמוע משפטים בסגנון- "הלוואי שאלד כבר, נמאס לי להיות בהריון...", אני מוכנה לוותר על הבחילות, העייפות ושאר האתגרים ולקבל את התינוק אקספרס.

כידוע, אורכו של ההריון שמונה חודשים ועוד... שנה בה ניתן לשמוע משפטים בסגנון- "הלוואי שאלד כבר, נמאס לי להיות בהריון...", אני מוכנה לוותר על הבחילות, העייפות ושאר האתגרים ולקבל את התינוק אקספרס.
כנראה שאכן הקדמנו את זמנינו מעט וזה רק עניין של זמן עד לביטול ההריון: "דע כי בימות המשיח...הרה ויולדת יחדיו בו ביום כמו שהיה בתחילת הבריאה באדם הראשון" (ליקוטי הש"ס מסכת שבת). כל הצורך בהריון קיים רק כתיקון להתרחקות חווה מהקב"ה בחטא, ברגע שנתחבר מחדש אין צורך בחוויית ההריון.
עד אז אתגרי ההריון- החולשה, המחושים, הבדיקות והדאגה לעובר הן מעין מסע גיבוש והכנה לקראת הדבר האמיתי-הלידה וגידול היורשים.
מהתבוננות בהתמודדות של רבקה אמנו אפשר להפנים את חשיבות ההריון דווקא כשלא הכול טוב ונעים. רבקה התייחסה אל הריונה האתגרי (תאומים מתרוצצים) בתיאור קיצוני- "למה זה אנוכי" ורש"י מפרש: "ותאמר אם כן גדול צער העיבור- למה זה אנכי מתאווה ומתפללת על הריון" השימוש במלה הריון במקום "ללדת בן" מדגיש כי רבקה בקשה לא רק ללדת בן אלא גם לחוות את ההריון. כשרבקה מתמודדת עם אתגרים בהריון היא רואה בכך לא רק בעיה פיזית, אלא משהו שמחייב ברור מהותי לגבי עצמה. מציאות המחייבת פנייה לגדולי הדור שיסייעו לה להתחבר ולהבין את מה שקורה לה גם במישור הרוחני.
גישה זו של תקופת ההריון- כתקופה הכרחית ומשמעותית להמשך החיים, אך מלאה בהסתר ופחד, מוסברת בחסידות באמצעות המשלת ההריון לגלות והלידה לגאולה. כך שברור שזהו שלב חשוב והכרחי לבניית כלים ויכולות ללידה ולאמהות. ומצד שני כמו כל גלות- מצב זמני ולא תמיד נעים.
בגלות "תכלית השלמות הזה של ימות המשיח, תלוי במעשינו בכל זמן משך הגלות" (תניא ליקוטי אמרים ט"ז). בייחוד שבזמן שיש חשיכה והסתרה כל מעשה חיובי קשה יותר ולכן יקר ומאיר שבעתיים. כך בהריון כל מחשבה, דיבור ומעשה חיובים יקרים במיוחד ומועילים לתכלית שהיא לידה בריאה בגוף ובנפש .
בהריון יש לנו הזדמנות להשפיע על העובר (אימון מעשי לקראת אמהות), אשר-"כבר מרגע ההתעברות עצמו מחשבותיהם והתנהגותם של בני הזוג קובעת איזו נשמה הקב"ה יוריד לעולם" (רמב"ן איגרת הקודש).
הנהגת האם במהלך ההריון משפיעה על נטיותיו של הוולד ומפורסמת בכך אמו של ר' יהושע בן חנניה שהייתה הולכת לבתי מדרשות כדי שישמע דברי תורה. ישנן בגמרא הדרכות המתייחסות להשפעת האוכל, הריח והרגשות האם על העובר.
בימנו מוכיחים גם מחקרים מדעיים את יכולתו של העובר לקלוט רשמים מהחוץ כבר בשלבים מוקדמים בהריון וממליצים על השמעת מוזיקה ודיבור על העובר כמעשים שישפיעו על התפתחותו (העובר מתחיל לשמוע כבר בשבוע 14).
העובר בתוכך גודל פי 2.4 מיליארד. ידעת שיש בתוכך יכולות גדילה שכזו?
גם גופך ואברייך הפנימיים גדלים ומתפתחים, זה בדיוק ההזדמנות לצמוח רוחנית לקראת הזכות להיות שותפה בבריאת וגידול נשמה חדשה בעולם.

כנס בנושא- הריון ולידה צמיחה בשמחה יתקיים ביום שני ב-18.30, כד שבט בהיכל התרבות בלוד, קפלן 2. לפרטים- 0506045000.

נעה בן דוד- היא דולה, מנחת סדנאות העצמה רוחנית ללידה, מדריכת קורסי הכנה ללידה.

מרכז בראשית www.noab.co.il
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה