close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ההורים משגעים אותי

יוני לביאכח אב, תשע08/08/2010

כאילו שלא מספיק לי כל הקושי, הלחץ והבלבולים מנושא הדייטים, שההורים (ובעיקר אמא שלי), צריכים כל הזמן להתערב ולהידחף. הם פשוט משגעים אותי לגמרי.

שאלה: כאילו שלא מספיק לי כל הקושי, הלחץ והבלבולים מנושא הדייטים, שההורים (ובעיקר אמא שלי), צריכים כל הזמן להתערב ולהידחף. הם פשוט משגעים אותי לגמרי. "נו, מה קורה? יש משהו חדש? למה את לא מספרת לנו? מה את אומרת שתיפגשי עם שלומי, הבן של שולה מהמועדון, שמעתי שהוא בחור ממש נחמד. לומד משפטים בבר-אילן..."

תשובה: באמת שלא קשה להבין מה עובר עלייך. אבל כדי שנוכל לחשוב על רעיונות איך לשחרר קצת את הלחץ, כדאי יותר שנתאמץ להבין מה עובר על ההורים שלך.
אוי, כמה שהם אוהבים אותך. כבר עשרים וכמה שנים שהם נותנים בשבילך את הנשמה ומעורבים עמוקות בחייך. ופתאום, מגיע הרגע בו את אומרת להם 'סטופ! הנושא הזה הוא מחוץ לתחום עבורכם'. והרי לא מדובר בעניין שולי בחיים. מדובר במציאת האדם שבבוא היום "ייקח" להם את הבת. ליבם מלא בדאגה כנה ועמוקה שזו תהיה הבחירה הנכונה. האדם שיעשה אותך מאושרת.
ישנם גם הורים רבים שרגילים לנורמות של הדור הקודם, בו ההורים היו מעורבים הרבה יותר בכל תהליך החיפוש של ילדם.
"אז מה, זה אומר שאני צריכה לחשוף בפניהם את הכול?!"
לא אמרנו. הבחירה עד כמה לאפשר להורים להיות מעורבים בתחום הזה בחיינו, היא בידינו, ותלויה בהרבה גורמים - האופי שלך ושל ההורים ושלך, החשש מהתערבות ועוד.

איפה ואיך להעביר את הגבול –
פעמים רבות יש פער ענק בין הרצון של ההורים להיות מעורבים בתהליך החיפוש הזוגי של בנם/בתם, לבין המוכנות שלו/ה לאפשר להם את זה. הדבר גורר מתחים, חיכוכים ועוגמת נפש לשני הצדדים.
בפעם הקודמת ניסינו להבין מהיכן מגיע הצורך של ההורים להיות מעורבים כל-כך. אך השאלה הגדולה היא - האם אפשר לגשר על הפער הזה?
יש צעירים שמעורבות רבה של ההורים בתחום הזה בחייהם לא מפריעה להם ואף להפך, וזה בסדר גמור. אך מי שמרגיש שהדבר גורם לו ללחץ והפרעה, כדאי לו לפתוח את הנושא בשיחה גלויה עם ההורים. לפעמים הם חושבים שאם הם לא מעודכנים בדיוק במה שקורה, סימן שאין לך בכלל הצעות ואת/ה לא נפגש/ת. חשוב להדגיש להם שהסיבה שאתם לא נותנים להם "עדכון שוטף" על כל מה שקורה, זה לא מפני שדעתם לא חשובה לכם, אלא כי אתם מרגישים שמעורבות של עוד אנשים בסיפור מלחיצה ומבלבלת אתכם, אבל "תהיו בטוחים שכשיהיה לי משהו שֶיֵיָראֶה רציני, אתם תהיו הראשונים לדעת". מידי פעם כשמתאים לכם לשתף/להתייעץ איתם – כדאי לעשות את זה, ולתת להם את ההרגשה שהם מעורבים בעניין. ואחרי ככלות הכול חשוב גם לזכור שההורים שלנו הם בוגרים, מנוסים וגם מכירים אותנו יותר טוב מהרבה אנשים אחרים. זה לא אומר לקבל אוטומטית כל אמירה או עצה שלהם, אבל בוודאי שלהקשיב צריך וכדאי.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה