close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מרצפה רעועה יכולה לעלות שלושים אלף ש"ח

מערכת שורשכו טבת, תשעא02/01/2011

זה יכול לקרות לכולנו. מרצפה רעועה, בור, או מפגע סביבתי אחר בפתח הבית המשותף, עלול לגרור אותנו לתסבוכת משפטית, ולחוב של עשרות אלפי שקלים.

כך אירע לועד בית מרמת אביב הירוקה, שנאלץ לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים לאורחת בבניין שכשלה בפתחו בשל מרצפה רעועה, ותבעה את הדיירים ב-40 אלף ₪.
בבית המשפט התפשרו הצדדים על 30 אלף ₪, שעלולים היו לצאת מכיסם של הדיירים, אילולא הצטייד ועד הבית מבעוד מועד בביטוח המתאים כנגד תביעות שכאלה.

תביעה על סך עשרות אלפי שקלים הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב, נגד ועד בית משותף ברמת אביב הירוקה, בשל מרצפה רעועה. בסיום הדיון נאלץ הועד לשלם 30 אלף ₪ לפיצוי התובעת, שיוצגה על ידי עו"ד חוה קליין.
הסיפור הנדיר ארע כאשר אישה כבת 40, הגיעה בשעת אחר הצהריים אל הבניין המשותף. בשביל הכניסה לבניין, חיכתה לה הפתעה כואבת. מרצפה רעועה גרמה לאישה לאבד את שיווי משקלה, והיא הוטחה בחוזקה אל הקרקע, נחבלה קשות בגופה, וכתוצאה מכך ניבעו שני שברים בידה הימנית, ונגרמו לה מספר רב של חבלות נוספות.
האישה הפצועה נזקקה לטיפול רפואי והובהלה לבית החולים איכילוב, שם טופלה.
אך היא לא חיכתה הרבה זמן, ופנתה לעורכת הדין חוה קליין, שהגישה תביעת נזיקין נגד האחראים למפגע – במקרה זה ועד הבית בו התרחשה התאונה.
בתביעה אותה הגישה עו"ד קליין בשם האישה, הן העריכו את נזקי האישה בכ-40 אלף ₪.
לאחר דיון קצר, אותו ערכה כבוד סגנית הנשיאה, השופטת בית המשפט השלום בתל אביב זהבה אגי, היא הציעה לצדדים להתפשר על תשלום פיצויים בגובה 30 אלף ₪, מתוכם יועברו חמשת אלפים כשכר טירחה לעורכת הדין.
הפשרה התקבלה על ידי הצדדים, קיבלה תוקף של פסק דין, וועד הבית נאלץ לפצות את האישה.
לדברי עו"ד חוה קליין, ועדי בתים אחראים על כל מפגע הנמצא במרחב המשותף של הבניין, ועל כן מוטב להם, לרכוש פוליסות ביטוח מתאימות שיגנו עליהם מפני תביעות של נפגעים, שכן החוק יחייב אותם לשלם פיצוי ראוי.
לדברי עו"ד קליין, לא כל ועדי הבתים דואגים מבעוד מועד לרכוש פוליסה מתאימה, והדבר עלול לגרום לדיירים עצמם להתייצב מול תביעות מפתיעות בסך עשרות אלפי שקלים, בשל נזקים שנגרמו לעוברי אורח במרחב המשותף.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה