close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בועז שלום...

עוזיהו לויח סיוון, תשסו04/06/2006

ודאי זוכר אתה, שנפגשנו בגבעת עמונה, בלילה שלפני החורבן, ושאלה אחת בלבד עמדה על שפתיך: "איך?? איך אני מסוגל לעמוד מול אחי ולהאבק בהם?? גם שוטרים הם אחינו, אמרת. אחים מבולבלים אמנם, אך הם אחינו במלוא מובן המילה.

בועז שלום!

ודאי זוכר אתה, שנפגשנו בגבעת עמונה, בלילה שלפני החורבן, ושאלה אחת בלבד עמדה על שפתיך: "איך?? איך אני מסוגל לעמוד מול אחי ולהאבק בהם?? גם שוטרים הם אחינו, אמרת. אחים מבולבלים אמנם, אך הם אחינו במלוא מובן המילה. כל שוטר יס"מ אשר הוא יהודי, הרי הוא אחי." טענת. "ואיך אפשר להילחם באח שלי?? איך?? אם אני באמת אוהב אותו, הרי שתגובתי הטבעית תהיה ליפול על צווארו בבכי. אני רוצה לחבקו, לאמץ אותו אל ליבי ולהסביר לו שחבל שתהיה אלימות במשפחה. להראות לו את תוצאות מעשיו. אפילו אם הדבר לא יעזור - הוספת למראה פני שהביעו גיחוך קל - זה עדיף על פני
מאבק באחים. מלבד העובדה שרגשית איני יכול לעמוד מול אח אהוב ויקר.." סיימת את דבריך בכאב.
עניתי לך תשובה חטופה, אך לפתע נזכרתי בך אמש, וחשתי צורך לכתוב ביתר פירוט.
זוכר אתה את אתי? היא היתה שכנה שלך עד לפני שנה. זוכר אתה איך הבריאה מגידול סרטני? התזכור גם מה אמרה על מחלתה? אמרה אז אתי, שהדבר הקשה ביותר במחלת הסרטן, הוא שצריך אתה להילחם בגופך שלך. משפט זה נחרת בזיכרוני.
קשה, קשה להאבק במחלת הסרטן. אך קשה שבעתיים הידיעה, שנלחם אתה כנגד גופך שלך. אין אלו חיידקים פולשניים מבחוץ שיש למגרם, לא וירוס אשר יש להודפו, אלא גופך עצמו פותח במלחמה פנימית נגדך, ואין לך ברירה אלא להילחם בו.
לכאורה, הברירה הפשוטה היא להרעיל את עצמך. איך אפשר הרי להילחם בגופך שלך? רעל נשמע פיתרון טוב. אבל הלא שנינו יודעים שאין ברירה אלא לחרוק שיניים ולהאבק. לבלוע תרופות מתרופות שונות, להאבק בעצמך, עד אשר יחזור השקט על כנו. עצם המחשבה על מלחמה בעצמך, די בה כדי להעביר צמרמורת. אך יודע אתה, שאין לך ברירה אחרת. על מנת להציל את גופך, תאלץ ללחום בו.

קשה, קשה גם להאבק על ארץ ישראל. קשה שבעתיים אתה ידיעה, שהעומדים מולך הינם יהודים, אחיך, עצמך ובשרך, בני אומתך. לא כובש מארצות פרס, לא כנופיות מבית ואף לא מדינות שכנות - האחים שלך הכריזו עליך מלחמה כוללת.
הפתרון שנראה פשוט הוא לא להאבק באחים, לחבקם - ועל ידי כך לגרום לחורבן ארצך ולהשמדתך. איך אפשר להילחם באחים?? אך יודעים אנו, שחסרי ברירה אנחנו. על מנת להציל את עצמנו, גופינו ועמנו, וממילא גם את אחינו עצמם, עלינו להאבק בהם עם כל הקושי שבדבר. כאשר אני נאבק באחי, איני נאבק על מה ששיך לי בלבד, אני נאבק למען אומה שלימה, ובתוכה, גם למען אחי העומד מולי. יודעים אנו, שאין לנו ברירה. אני נאלץ להאבק בכאב, על מנת להציל את עמי, ובתוכו את אחי.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה