close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מאבקים משותפים של הציונות הדתית והחרדים

איתמר ליברמן/ מהגולשיםז חשוון, תשסז29/10/2006

ברצוני לנער אותכם ולפקוח את עיניכם לתעתוע ואשליה שמביא עימו ליברמן, בתוך הצפייה הגדולה ממנו למנוע בגופו ובכל כוחו את המשך הפגיעה בהתיישבות ביש"ע, הוא צפוי אף לגרום לפגיעה חמורה בתחומים הקשורים לדת, בעיקר על חוק ברית הזוגיות.

המפלגות הימניות עסוקות יותר מדיי במה שיש לה לומר על הצטרפותו הצפויה של ליברמן לממשלה, אך טרם התבהרה התמונה כולה אודות הצטרפותו ואלה ממהרים לטעון כי ליברמן הוא אדם עם חזון ושותף נאמן למאבק על א"י שצעדיו לקואליציה היא טעות של ממש. בד בבד לאחינו החרדים יש הרבה על הראש, הם כבר מתכננים את המשך מאבקם למניעת הנזק והפגיעה בתוחמי הדת שמתכנן ליברמן ובמניעת קיום מצעד התועבה ברחובות ירושלים, אבל איפה הצינות הדתית בכל אותם מאבקים שמובילים אחינו החרדים שנוגעים אף לנו?

עיתוני סוף השבוע האחרון הוצפו בכתבות נרחבות על יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו"
איווט ליברמן בעקבות הצעדים הראשונים שלו הישר לעבר הממשלה הנוכחית, ממשלה אשר חרטה על דגלה להוביל את העם ב"מוסריות" ו"אחראיות" על די אנשיה הצדיקים והישרים, הנקיים מכל עוון ופשע ומרוחקים אלפי פסעים במעשי שחיתות, זו הממשלה שאולי היינו רוצים לראות במציאות אך מר ליברמן היקר נכנס בדרמטיות, דרוך ומלא ציפיות, הישר למקום אחר לגמרי.

בכל עיתון שאחזתי בו, אם הוא מכבד עצמו, תמונתו של ליברמן תופיע בשער של העיתון, פרוסה מקצה הדף עד לקצה השני של הדף, מכוונת אותנו הישר לכתבה בתוככי העיתון, אם לאו הרי שהסתפק אותו עיתון בהקצאת יותר מדף אחד כמובן לכתבה על איווט ליברמן, כתבות עמוסות כל טוב ומלאות מחמאות וגדולות על אישיותו של ליברמן ולא שוכחים לדון בנקודה החשובה האם הצטרפותו תועיל לנו אם לא ומה זה אומר לנו האזרחים הפשוטים.

אולם המחנה הימני, מפלגות הימין, מפד"ל והאיחוד הלאומי, הגדירו את הצטרפותו של ליברמן לקואליציה כטעות חמורה, ולמה? בגלל שליברמן אשר מצטייר בעיני הגוש הימני כאיש עם חזון ואמונה, משמש כידיד נאמן להמשך המאבק על התיישבות ביש"ע והצטרפותו לממשלה זו, שעומד בראשה ונמנים בתוכה אישים הנגועים בשחיתות ודוגלים בהחרבת יישובים נוספים, הינו צעד שגוי ואין כעת מקום למשחקים פוליטיים, הממשלה כבר הוכיחה שאיננו יכולים לתת בה אמון, כל לערך נוסח תגובת מפלגות מפד"ל והאיחוד הלאומי על הצטרפותו הקרובה של ליברמן לקואליציה.

ברצוני לנער אתכם ולפקוח את עיניכם לתעתוע ואשליה שמביא עימו ליברמן, בתוך הצפייה הגדולה ממנו למנוע בגופו ובכל כוחו את המשך הפגיעה בהתיישבות ביש"ע, הוא צפוי אף לגרום לפגיעה חמורה בתחומים הקשורים לדת, בעיקר על חוק ברית הזוגיות.

אדם כמו ליברמן, אשר מופיעה ברשימת משימותיו העתידיות שלו ושל מפלגתו המשך פגיעה בכל הקשור לדת, אילולא יצטרך לתת דעתו והשתתפותו על מהלך נוסף של עקירת יהודים אשר חלילה תוביל הממשלה, בל נופתע כי דעתו לא תעלה על הציפיות שלנו וייתן את הסכמתו לגירוש נוסף של יהודים מאדמתם וייושם בפועל אותו מודל של גוש קטיף הפעם בעקירת יישובים ביהודה ושומרון.

מנהיגים אשר לא חיים את הדת ואין להם שום זיקה לדת ולערכים יהודיים חשובים, אזי יהיו מסוגלים בבוא העת לעקור יהודים מאדמתם, ראינו זאת בגירוש האחרון מגוש קטיף אשר מי שהוביל אותה הוא אדם ,שלא אמנע עצמי מלומר את האמת, כי הוא רחוק מרחק אדיר מהדת וערכים יהודיים, אם אכילת חזיר זה דבר שאין בו שום בעיה הרי לגרש יהודים מאדמתם, על פי הגיון מוטעה שדבק בו, הוא יבצע בשלמות ובאדישות, מי שריק מכל תוכן ערכי יהודי מסוגל, אם ידרש לכך, גם לגרש יהודים לטובת אינטרסים אישיים ואדם כמו ליברמן אשר מתכנן פגיעה בדת יפגע גם בעתיד בארץ ישראל.

החרדים מצידם לא ישבו בשקט לרגע עד שיחלוף לחלוטין החשש מהפגיעה בדת, אבל אנו, הציונות הדתית, לפעמים עסוקים ושוקדים רוב מרצנו במאבק על ארץ ישראל ונבצר מאיתנו לתת יחס רציני וחשיבות לנושאים הבוערים הקשורים לדת ואנו פוסחים פעם אחר פעם על הבעיה מבלי לצאת לעזרת אחינו החרדים במאבקים חשובים הנוגעים גם לנו ,לאמונה ולדת שלנו.

עד מתי נסיק ונבין ברצינות כי כל אותם מאבקים שלוקח בו חלק הציבור החרדי הוא נוגע גם לנו, המאבק על פגיעה בכבוד שבת, חילול קברים של יהודים ועוד.

בעוד שבועיים יוצפו רחובות ראשיים בעיר הקודש בתהלוכות ובמצעדי זוועה של אנשי קהילת ההומואים והלסביות שאיבדו את שפיותם והתנערו מכל נטל הדת היהודית והולכים בדרך עקומה ורצונם להיות שונים ולהיות חופשיים על פי עיקרון החופש והחירות שניתן להם, בעקבות השפעות תוצרת מתרבות המערב הטמאה והמלוכלכת ומלאת ריקנות.

אך אין מקום לדאגה, אחינו החרדים כבר מתכננים היטב ובמלוא המרץ את דרכי הפעילות והמאבק המתוכננים בעקבות הכוונה למלא את רחובות עירם הקדושה במיני זוהמה וטומאה, הם יעשו זאת בכל הכוח והאמונה בדרך ובאמונה שעליהם הם דוגלים, יאבקו עד שיושג מטרתם הנעלה של שמירת ערכי הדת, ידוע שאם חרדים מאמינים במשהו שיקר וחשוב להם, הם יאבקו למענו עד להשגת היעד.

אבל מה איתנו אנשי הציונות הדתית? איפה אנחנו בכל אותם מאבקים חשובים גם לנו שמוביל הציבור החרדי בגאווה ובעוצמה אדירה? האם תחום הדת וערכים יהודיים אינם נוגעים אלינו עוד ורק המאבק על ארץ ישראל הוא החשוב והיקר לנו מכל?

הפעם לא נשאר ספונים בבתינו, נשליך את שמיכת הפוך ונפסיק מלהתכרבל עם עצמנו, עלינו לצאת לעזרת אחינו החרדים אשר נאבקים במסירות נפש על ערכים משותפים לנו ולהם.

בכל מה שקשור לארץ ישראל, כל נאמני הציונות הדתית יוצאים להיאבק ומוכנים ברצון להיעצר, לחסום כבישים ולמסור את נפשם למען מאבק זה ומתפלאים למה החרדים נמנעים מלהשתתף בהפגנות ובמחאה כנגד עקירת יהודים, זה פשוט הדדי.

בנוגע לתורה ולמוסר, איפה הציונות הדתית במלוא כוחה ועוצמתה? למה לא נשמעות קריאות זעקה מתוכה?

לסיכום דבריי, עלינו להתאחד עם אחינו החרדים למען מאבקים משותפים לנו ולהם ולמנוע פגיעה בערכים החשובים לנו מכל, כי הרי בסדר החשיבות קודם כל זה הדת היהודית וערכי התורה ורק אחר כך ערכים אחרים.

נתאחד כנגד כוונותיו של ליברמן לפגוע בדת וכנגד מצעד התועבה המתוכנן בעיר הקודש ירושלים ונפסיק להאשים אחד את השני בהיעדרותו ממאבקים שאחד ממנו מוביל ונחתור לאחדות אמיתית ושלימה.

איתמר ליברמן- מחבר ספר הילדים "על חוף היום הכחול"- על גוש קטיף. כותב ב"הצופה", בעל דעה באתר "קטיף נט" וכותב דעות במגוון אתרים ובעלונים שונים, כתב של עלון "זרעים" שלך בני עקיבא.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה