close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי

איתמר ליברמן/ שורשכז אב, תשסז11/08/2007

מצעד החיים בירושלים? איזה עקירה הייתה השבוע אבל במתכונת מצומצמת? מי הגיבורים שקיבלו השבוע צל"ש? מי מכונה "מכונת כתיבה" שלא מפסיקה לנשום ולספור את הכסף?

מצעד החיים

אלפי ניצולי שואה, בני נוער, נציגי תנועות הנוער, סטודנטים וסתם אזרחים שאכפת להם, התאספו בגן הורדים, ומשם צעדו לעבר משרד ראש הממשלה במחאה על הקצבה הזעומה והמגוחכת שניתנה להם. אלה שעברו מדורי גיהינום באש התופת באירופה נאלצים לעבור היום מסכת ייסורים נוספת, ולא בגולה, אלא בארץ ישראל, ולא בגלל גויים, אלא בגלל יהודים.

אבל למה הניצולים, אנשים בני למעלה משמונים, זקנים ועייפים, נאלצים לצאת לרחובה של עיר ולהרים את הקול? מה עושה יועצת ראש הממשלה לענייני רווחה ומשרד הרווחה, זה לא מתפקידם להרים את הכפפה ראשונים ולטפל
בבעיה??

כנראה שלראש ממשלה שגירש יהודים מאדמתם, התעללות בניצולי שואה אינה בגדר קו אדום בשבילו. העיקר משפצים את הכנסת, למה, כי שם שוכנים "גדולי האומה"?. הא, וניצולי שואה הם לא גדולי האומה? אז זהו, שהם יותר מזה. אותי מעניין איך אולמרט היה מתייחס למצעד אם ההורים שלו היו בין הצועדים במצעד החיים...


עקירה במתכונת מצומצמת

גוש קטיף, צפון השומרון, עמונה ועכשיו תורה של חברון לשאת בנטל הגירוש. בוקר יום שלישי פינתה המשטרה את שתי המשפחות מהשוק הסיטונאי בחברון. לאחר עימות אלים וברוטאלי הצליחו הכוחות לפנות את התושבים היהודים מהשוק. סערה תקשורתית קדמה לפינוי בעקבות סירובם המפתיע של חיילי חטיבת דוכיפת ליטול חלק בפינוי המשפחות מהשוק. קריאות התנגדות עזות נשמעו מפיהם של פוליטיקאים ואנשי ביטחון, ולבסוף הוחלט על העמדתם לדין של הסרבנים. מספר חשודים נעצרו במהלך הגירוש, בניהם שושי גרינפלד, עיתונאית, אחותו של יהודה גרינפלד ז"ל. מלבד כמה מאות תומכים בודדים, שהצטרפו לעזרת המשפחות במניעת הגירוש, לא היו שם המון. איפה כל הנוער? בחופש? מטיילים בצפון או שוחים בבריכה?

למה מתפלאים שיש נוער שמשתמט וחיילים שמסרבים אם במקום שהצבא יילחם באויב הוא נלחם בבני עמו? עדיף לא לעמוד בפני דילמת הסירוב ולא להתגייס מלכתחילה, זה הגיוני.

רגע, חשבתי לעצמי, מה עם מועצת יש"ע המתחדשת, מה איתה? למה היא לא מנעה את הגירוש? כמו לגוש קטיף, צפון השומרון, עמונה, בעז"ה נשוב גם לחברון.


שלטון חלש מעניק צל"ש

 ולעניין אחר, קצת יותר שמח ומעלה את המורל הלאומי, אבל גם עצוב. השבוע פורסמו שמות החיילים שיקבלו את עיטורי העוז והגבורה, ואת מקבלי הצל"שים ממלחמת לבנון השנייה. שישה חיילים יקבלו את עיטור העוז, השני בחשיבותו בצה"ל והמוענק ע"י הרמטכ"ל, וזה אודות למעשה גבורה מסוים שהחייל ביצע. מבין מקבלי העיטור נמנה גם רב-סרן רועי קליין ז"ל, גיבור גדול.

את עיטור המופת יקבלו 12 חיילים, וזה אודות לגילוי אומץ לב במהלך הלחימה שראוי לשמש מופת. מבין מקבלי עיטור המופת הוא סרן במיל' ד"ר סרגיי קלגנוב, רופא צבאי, שהראה דבקות במשימה, דוגמא אישית ומקצועיות. ד"ר קלגנוב ניתח חייל בצב קשה כאשר הוא בעצמו היה פצוע ונדרש לטיפול רפואי. ממש מעודד ומרגש לראות את האחדות והסולידריות הישראלית במיטבה ובמלוא עוזה, באמת מגיע לכולם צל"ש. אולי אותם צל"שים באים לכסות ולטשטש את המחדלים החמורים שגררה עמה המלחמה בעידוד השלטון. קרוב לודאי שאם היו נערכים כראוי למלחמה לא היה צריך להעניק צל"שים לחיילים שגילו גבורה ועוז. אבל בכל מקרה הם עדיין מקבלי הצל"שים הם גיבורים גדולים.
 


מדור תרבות, והפעם- ספרים, סופרים, וסופרים כסף..


לא מפסיקה לכתוב..

הסופרת המפורסמת גיי' קיי' רולינג, בת 41,נחשבת היום לאשה העשירה בבריטניה, והיא לא מספיקה לנשום בין ספר לספר. לאחרונה התפרסם כי הסופרת שוקדת על הוצאת שני ספרים נוספים, אותם היא כותבת בו זמנית, והם לא קשורים לסדרת הארי פוטר.

הסופרת גילתה כי אחד הספרים מתאר את חוויותיה כסופרת שהתחילה לכתוב את "הארי פוטר ואבן חכמים" אי שם בשנת 1990.

רולינג הודתה כי דליפתו של הספר לרשת והביקורות המוקדמות שנכתבו עליו הצליח להכעיס אותה מאוד. מה שהצליח לרומם את רוחה השמועה שהארי פוטר עומד לסיים את חייו בספר האחרון. הארי פוטר אמנם מת, היא אומרת, אבל היא מקווה שהסדרה הספרותית תישאר לנצח. עד כה נמכרו 325 מיליון עותקים מסדרת "הארי פוטר" ברחבי העולם והסדרה תורגמה ל-64 שפות שונות. טוב, עכשיו שכאין לגברת רולינג בעיות פרנסה, היא באמת יכולה מהבוקר עד הערב לשבת ולכתוב...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה