close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי

איתמר ליברמן/ שורשיח חשוון, תשסח30/10/2007

איזה עיר לא שובתת? מה היווה בעיני ארגון הירוקים פגיעה באוצרות טבע? איזה זמר מוציא בימים אלו אלבום בכורה? הכל במקבץ השבועי.

שדרות לא שובתת

השביתה נכון לכתיבת מילים אלו עדיין מתקיימת בתיכונים ובאוניברסיטאות השונות, ולא נראה האור בקצה המנהרה.

לכאורה השביתה הייתה אמורה לחול גם על מוסדות החינוך בעיר מוכת הקסאמים שדרות, אולם טוב עשה ארגון המורים שנענה לפניות חברי הכנסת וביטל את השביתה בעיר. באמת מזל.

חשבתי לעצמי מה הייתה גורמת שביתה בשדרות. לא מספיק על הצרות שישנם כבר צריך להוסיף עוד? מזל שנעשה שיקול דעת נבון בנוגע לאנשי שדרות.

האמת המצערת היא שתלמידי שדרות מורגלים לאירועים חריגים דוגמת שביתה, רק שמסיבות לא ממש נעימות.

תארו
לעצמכם מצב שהתלמידים מסתובבים ברחובות וחשופים לקסאמים?

המציאות לצערנו היא כזאת שיש הרבה שביתות במוסדות החינוך בעיר עקב נפילות קסאמים, ולא צריך להוסיף עוד בעיות. אז בקיצור יש לימודים שם. ד"ש לשדרותים ולימוד מהנה.


פגיעה באוצרות טבע?

ביום שלישי השבוע נערכה הגרלת המגורשים המגוררים בניצן. ההגרלה התקיימה במכללת אשקלון ובה השתתפו כמאתיים משפחות שבחרו את המגרש שלהן לצורך בניית בתי קבע בניצן.

בנוסף קראתי כתבה שבה פורסם על ההתנגדויות שהגישו החברה להגנת הטבע והירוקים על הקמת היישובים לטובת מגורשי גוש קטיף והתמלאתי חמה ותחושת זעם. אותם ארגונים נאורים, המתכסים באצטלה של כפעילים אכפתיים למען הטבע והסביבה, מעזים ל"דחוף את האף" שלהם גם להקמת יישובים למגורשי גוש קטיף, כאילו הסבל והסחבת בעניינם לא חגר ממזמן מגבול הפרופורציות, כאילו הפצע כבר מזמן נסתם. הם מנמקים את התנגדותם להקמת היישוב בטענה כי הקמת הישוב מהווה מפגע לאוצרות הטבע באזור. איפה נשמע כדבר הזה? אני מזועזע עד היסוד.

האם אותם ארגונים הביעו את מחאתם והתנגדותם בגירוש הנורא, כאשר במהלכו נהרסה צמחיה ועצים, נהרסו חממות וכל הגדולים שטיפחו שם? האם חורבן גוש קטיף אינו בגדר פגיעה באיכות הסביבה?

האם העובדה שהפלשתינים קבלו לידם את השטח היקר הזה ואינם מנצלים אותו לשום דבר לא נחשב פגיעה בסביבה? האם החרבת בתי ישראל, בתי כנסת, גינות נוי, מוסדות ציבור ותרבות, לא נחשב פגיעה באוצרות טבע? אלה לא אוצרות טבע?

אלא זו המשך המדיניות השמאלנית של ארגונים רבים, כמו ארגון "בצלם", שבמקום להשקיע משאבים ואנרגיה באותם אלה שבאמת צריכים טיפול, הם מתמקדים באותם מתנחלים והמגרעות הרבות שהן ממציאים עליהם.


ולפינת המוזיקה שלנו- אלבום חדש.

השמעת בכורה

לאחרונה יצא לי לשמוע פעמים רבות שיר מדהים ומרגש ברדיו. לא העלית על דעתי שזה יונתן רזאל, ולמרות ששמעתי את השיר בגלג"לצ (אתם יודעים מה זה? כן?).

זה כנראה היה סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה "סך הכל".

האלבום הוא מעין סיכום של שנות יצירה רבות. יש בו שירים מכל התקופות שלו מנעוריו וילדותו בשכונת נחלאות בירושלים.

האלבום מסתמן כהצלחה מסחררת ובגלל זה משמיעים אותו הרבה ברדיו. יונתן, כידוע או שלא ידוע, אחיו של אהרן רזאל, זמר מצליח בפני עצמו, שניהם בנים למשפחה מוזיקלית.

טוב, אז אם לא יצא לכם לשמוע עד כה אז כדאי ומומלץ.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה