close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אוהדים לא אהודים- מקבץ שבועי

איתמר ליברמן /שורשכט חשוון, תשסח10/11/2007

איזו ועידה חשובה בדרך? איזה אוהדים לא אהודים במיוחד? ואיזה נוער אומר בימים אלו את דברו בגלוי? הכל במקבץ השבועי.

בדרך לאנאפוליס

היומן של אולמרט היה עמוס בפגישות, בעיקר עם קונדוליסה רייס, ועכשיו נותר לראש הממשלה רק לעשות הכנות אחרונות לקראת הועידה החשובה שתתקיים בקרוב באנאפוליס (עיר מסוימת בארה"ב למיטה ידיעתי.).

קשה לי להכריז כי מדובר בעוד תוכנית מדינית מרושעת שמתחילה להמריא ותפוסת תאוצה, אבל מעלעול חפוז בעיתונים, ומשמיעה מעומעמת ברדיו נראה שהכן כך.

השבוע, יום א', התקיימה הפגנה שיזמו מועצת יש"ע ומטה מאמץ שהתחילה כצעדה מהקונסוליה האמריקאית עד לבית המלון בו שהו באותו זמן אולמרט ועימתתו קונדוליסה רייס ודנו על הועידה המתקרבת.


כנראה שעוד מאבק קשה וארוך מתדפק על דלתנו, ומחכה לנו תקופת הפגנות ומחאות ארוכה ומתישה במיוחד, וצריך להיערך לכך בהתאם.

אנו מייחלים ומקווים כי אולמרט יתעורר ויבין מהר מאוד לאן הוא מוביל את המדינה, ושהועידה הזאת היא טעות מיסודה ואין בה ולא כלום. אולי באמצע הועידה המטופשת הזאת וחסרת המשמעות הוא יקלוט מה הוא עושה ולאיזה כיון הוא צועד. אנאפוליס..מה זה השם הזה?! איפה זה בכלל..?!



לא אהודים במיוחד

סערה תקשורתית וציבורית התחוללה השבוע בעקבות התנהגותם של אוהדי בית"ר בזמן שהתקיים משחק כדורגל. דקת דומיה לזכר יצחק רבין "הקפיץ" את הקהל והלהיב אותו עד כדי כך שנשמעו קריאות בוז מקרב הקהל, ממש בושה וחרפה. לדעתי, מה שמתחולל היום במגרשי הכדורגל הוא משהו שאי אפשר לעבור עליו על סדר היום.

כבר מזמן הפך הכדורגל מתחביב אוניברסאלי או עיסוק רציני למשהו חסר רצינות בעליל, לא בוגר, והאנשים העוסקים בו וקשורים אליו הם פחותים ברמה האינטליגנטית והשכלית.

ההתנהגות של האוהדים, וכבר ראינו זאת בעבר, אינה מתקבלת על הדעת. יריקות, אלימות מילולית ופיזית, ירידה למגרש באמצע משחק, זריקת נפצים וכל מיני יוצרי עשן למיניהם, ואלו רק "על קצה המזלג".

צריך אפוא להגביר את הענישה כלפי אלה המפרים את החוק וגורמים לכדורגל הישראלי להתדרדר בצורה כזאת דרסטית. יש אוהדים מנומסים, בוגרים, רציניים שבסך הכל מעוניינים לראות משחק כדורגל בצורה נורמאלית ותקנית ובלי הפרעות, וחבל שקומץ אנשים, אני מניח שרובם בני נוער, מפרים את הסדר ומפריעים למהלך קיום המשחק.

מזל שאינני מתעניין בכדורגל כלל, ולא אוהד שום קבוצה כזו או אחרת. רק בקב"ה אני מתעניין ורק אותו אני אוהד...



הנוער אומר את דברו

הם משלנו והם כישרוניים ויצירתיים מאוד. נוער דתי מאולפנות, ישיבות ותיכונים, בוגרי מגמת אמנות, מציג בימים אלה מיטב יצירותיו המובחרות בתערוכה ארצית שנפתחה במוזיאון אסירי המחתרות.

אם נקראתם למקום התערוכה, רח' משעול הגבורה 1, ירושלים (ליד כיכר ספרא), או שבא לכם לראות תערוכה שהיא קצת יותר מזו שעשיתם בבני עקיבא (בלי לפגוע כמובן) וברצונכם לראות את הפירות של שעות עמל ויצירה, אתם מוזמנים לבקר, לראות ולהתרשם.

מלבד יצירות בעלות גוון יהודי דתי ובעלות מאפיין אוניברסאלי, ניתן להבחין ביצירות המתמקדות ושמות דגש על המציאות התרבותית והחברתית וחושפות תחושות ומחשבות מתוך עולמם הפנימי והחבוי של היוצרים הצעירים.

הכאב והשבר מצויים בלא מעט יצירות שעוסקות בנושאים שעל סדר היום הציבורי, והביקורת הפוליטית מורגשת היטב ביצירות רבות. שבויי צה"ל מהמלחמה האחרונה, מיצב של שולחן שעליו מונחים שברי צלחות שמתחתיהן תמונות מהמלחמה ועוד. יש יצירות שעוסקות בתופעות של החברה הישראלית: מבעיית ההומלסים, תאונות דרכים, היחס אל האשה ועד נינט טייב.

השנה מוצגים בתערוכה עבודות במגוון טכניקות של האמנות החזותית כדי להמחיש בצורה חזקה את הרגשות והמחשבות של היוצרים. רישומים, צילומים, טכניקות מעורבות דו ממידיות והשנה התרחבה האמנות החזותית גם לסרטי וידיאו- ארט.

בתערוכה לוקחות חלק אולפנות רבות, ישיבות ותיכונים דתיים מכל קצווי הארץ, מעפולה ועד קריית ארבע. התערוכה מתקיימת בשיתוף האגף לאמנויות בעיריית ירושלים, מוזיאון אסירי המחתרות ויחידת המוזיאונים של משרד הביטחון, ותהיה פתוחה לציבור הרחב עד אמצע חודש טבת. כולכם מוזמנים!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה