close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימוד אנגלית- גם לדתיים

מערכת שורשי חשוון, תשעג26/10/2012

לימודי אנגלית הפכו ל"דרישת סף" לגבי השתלבות במקצועות רבים. מקבץ עצות קצר בנוגע ללימודי ושיפור האנגלית שלכם

תגיות:
למה חשוב ללמוד אנגלית?
כמות האנשים החרדיים והדתיים אשר מצטרפים לשוק התעסוקה ולחברות המזוהות יותר עם המגזר החילוני צומח כל הזמן בשנים האחרונות ואפשר להתייחס כבר לתופעה כמגמה שלא הולכת להעלם בשנים הקרובות. לרוב, אנשים המגיעים מהמגזר הדתי לחברה גדולה הפועלת בשוק הבינלאומי עלולים להגיע לתפקידים זוטרים יחסית ואף להתקבע בתפקידים הללו בגלל דרישות סף שהמעסיקים מציבים לעובדים הרוצים להתקדם.

אילו דברים עלולים להכשיל אותנו בדרך לתפקיד בכיר?
דבר ראשון שעלול להוות בעיה הוא ההשכלה שלנו. במקרים רבים על מנת להתקדם בתוך החברה שבה אנחנו עובדים ידרשו מאיתנו תואר אקדמי בתחום מסוים, ולעיתים גם תואר שני במקרה והתפקיד שאליו אנחנו מתמודדים בכיר מאוד. כפי שידוע, אחוז הדתיים והחרדים הניגשים ללימודים גבוהים אינו גבוה דיו כיום, ולכן זה עלול לפגוע בנו בהמשך. במקרה ומצאתם עבודה שאתם אוהבים ומשתלבת לכם עם החיים הפרטים שלכם בצורה טובה, נסו לשלב לימודים ביחד עם העבודה הנוכחית, זה יכול לפתוח לכם דלתות רבות בעתיד למשרות נוספות גם בחברה שבה אתם עובדים כיום וגם לחברות אחרות.

הדבר השני הוא השפה – כל מי שעבר במערכת החינוך החרדי, לא משנה להבדלים העצומים בין המערכות עצמן, יודע שכמעט ואין שעות לימוד אנגלית במערכת החינוך החרדית. פעמים רבות נוצר מצב שאנשים בעלי פוטנציאל גדול ורצון להתקדם בחברות השונות מוצאים את עצמם בתפקיד שאינו עולה על מידותיהם ולא ממצה את הפוטנציאל שקיים בהם בגלל שאינם עומדים בדרישת סף כמו שליטה בשפה האנגלית.

מה אפשר לעשות על מנת לשפר את האנגלית?
ישנם מספר דרכים שבהם אפשר לשפר את האנגלית בצורה מהירה, אך כמובן שזה דורש זמן רב והשקעה מאומצת מצדכם, אך לפני הכל חשוב לבדוק מה המצב הנוכחי שלכם ומה רמת הידע הנוכחית שלכם. שוטטו באינטרנט, באתרי מכוני הלימוד השונים לאנגלית ובאתרים מרחבי העולם למצוא מבחנים שיראו לכם מאיזה נקודת מוצא אתם מתחילים ללמוד אנגלית.

עכשיו, כשאתם יודעים פחות או יותר מהי נקודת ההתחלה שלכם, נסו לסמן לעצמכם לאיזה רמה תרצו להגיע ובאיזה טווח זמן. מה הצורך שעבורו אתם לומדים אנגלית? האם זה עבור טיול בחו"ל, לקראת לימודים, או עבור העבודה הנוכחית או חיפוש עבודה? לפי הצורך תוכלו לארגן תוכנית עבודה מסודרת וחומר מקצועי רלוונטי.

דרכים לשיפור רמת האנגלית:
קריאה באנגלית
– ביחרו ספר, מאמר מקצועי או עיתון איכותי באנגלית והקדישו כל יום לקריאה באנגלית. תוך זמן קצר יחסית תראו כיצד יכולות הקריאה שלכם משתפרות באופן משמעותי. כאשר אתם בוחרים את חומר הקריאה שלכם, ביחרו ספר שבו בעמוד ממוצע אינכם מכירים בין 8-10 למילים, כאשר אם אינכם מבינים מספר יותר גדול של מילים, ביחרו ספר ברמה נמוכה יותר ולהפך.
נהלו שיחה באנגלית – נסו לנהל שיחה עם אדם הדובר אנגלית בתור שפת אם ותבקשו ממנו שיתקן אותכם כאשר אתם טועים או משתמשים בצורה מוגזמת במילים מסויימות.
מורה פרטי לאנגלית – מורה אישי ללימוד אנגלית בהחלט יכול לשפר את תהליך הלמידה, אך כמובן שבהתאם גם המחיר לשיעור וההשקעה הנדרשת ממכם, הן בפן הכלכלי והן בהשקעה בלימוד.קורס אנגלית – במכוני הלימוד השונים בארץ תוכלו למצוא קורסי אנגלית שמתאימים בדיוק לצרכים שלכם, בין אם זה קורסי אנגלית עסקית בהתאם למקצוע שלכם או בהתאם למדינה שאליה אתם טסים במקרה של טיול או רילוקשיין. קורס אנגלית דורש ממכם גם השקעה כספית כמובן, אך קיימת יותר גמישות בתכנים ובאפשרויות למידה שלכם בעזרת כלים אינטראקטיבים ושימוש באינטרנט ובמכשירי הסמרטפונים השונים.
תוכנות לימוד באינטרנט – תוכנות שונות, חינמיות וכאלה בתשלום מציעות לימוד אנגלית ברמות שונות, וחלקן יכולות לסייע לכם בשיפור רמת האנגלית, אך חשוב לזכור שתוכנה אינה יכולה להחליף מדריך או מורה, אלא רק להוות כלי עזר לשיפור האנגלית הנוכחית שלכם.

לסיכום, אין ספק שלימודי אנגלית הפכו להיות דרישת סף עבור כל מי שרוצה להתקדם בקריירה שלו גם מחוץ לעולם החרדי ולכן יש להשקיע את הזמן הראוי לכך.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה