close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גל הטרור הוא כעס אלוקי

הרב רצון ערוסיכח תשרי, תשעו11/10/2015

הרב רצון ערוסי על גל הטרור, בשיעור שעובד על ידי משה עמיאל.

תגיות:

עם ישראל בצער גדול מאוד, איבדנו אנשי מעלה יקרים ואנו רואים את המצב הביטחוני מתדרדר מיום ליום. אויבנו נשאו ראש ועורכים פרעות בכל מקום בארץ בין אם ברחבי יהודה שומרון ועזה ובין אם ביפו רמלה עפולה ופתח תקווה.

לפני חיבוט הערבה אמרנו יהי רצון שיכבשו רחמך את כעסך. אנו יכולים לומר בפה מלא כי יש עלינו כעס אלוקי חמור מאוד.  אנו נמצאים אחרי ימים נוראים שרבים מאתנו זכו להתעלות מעלה מעלה אך במישור הלאומי המצב לא טוב וכנראה בדין הלאומי יש עלינו כעס חמור מאוד אנו צריכים לתת  את הדעת על הסיבות לכך.

זיכה אותנו הקב"ה להקים בארץ הקודש מדינה פורחת

משגשגת ומתקדמת. והנה בעוונותינו אנו רואים בחוש שככל שהמדינה מתקדמת, האומה היהודית נסוגה לאחור ומתנתקת משורשיה.

חולשה ביטחונית – ריחוק משורשי העם היהודי
דור המייסדים ואף החילוניים שבהם השכילו להבין שצריך להיות חיבור של העם היהודי לשורשיו היהודיים וחרטו בחוקי היסוד שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. והנה קם דור צעיר אשר התחנך על אדני התרבות המערבית וקידש את הדמוקרטיה בקדושה עילאית על חשבון היהדות.

כל מי שמבין במהותם של חקיקות הכנסת הנחקקות והחלטות בית המשפט יודע שמדובר במס שפתיים ליהדות ויותר דמוקרטיה. ולמעשה אנו עלולים להיקרא עם יהודי בגין מוצאנו הביולוגי ולא בגין שורשינו היהודיים. אם יש חקיקות אשר הם כ"כ מנוגדות לרוחו של סולם הערכים היהודי מתברר לאומות העולם שאנו כביכול אסופה של יהודים שהתאספו לכאן רק בגלל שבגלות לא מצאנו את קיומנו ולא שכאן זו מולדתנו.

אנו רואים בבירור כיצד אויבנו מנתבים את הסכסוך לנתיב דתי אסלאם נגד היהדות ומשכתבים את ההיסטוריה בצורה גסה בוטה ונוראית שכאילו אין לנו חלק בבית המקדש ובהר הבית כלל ועיקר.

ללא כל קשר למחלוקת לעלות להר או לא. גם לדעת המתנגדים לעלות להר מטעמים לגיטימיים של מחלוקת הלכתית או מדיניתהרי אסור לאף יהודי לשתוק מול השכתוב ההיסטורי שאויבינו משכתבים את ההיסטוריה, שאין לנו חלק בהר הבית.

היהדות באה לעולם אלפי שנים לפני האסלאם והשכילה לא רק לכבוש בשם ה' את ארץ ישראל אלא דוד המלך קנה את מקום הר הבית בכסף מלא. אלו שבאו כדת שהתפתחה מאוחר יותר ויונקת מדת ישראל ומזייפת את דת ישראל היא זו שמדברים בשמה שאין לנו חלק בהר הבית במקדש ובארץ הקודש. הרי שאין שקר גס מזה.

אין זאת אלא שאויבנו נושאים ראש כתוצאה מחולשתנו. ככל שאנחנו מתנתקים מהמקורות הם מרשים לעצמם לומר תחת חסות הדמוקרטיה וחופש הפולחן דברי שקר בשם הדת.מערכות הדמוקרטיה יוצרות דברים אבסורדיים שאנו נזקקים לכבד את זכותם הדתית לפולחן בהר הבית ולא את זכותנו החוקית המקורית וההיסטורית.

חובה על כל יהודי להיות מגן פעיל
בימים אלו שהטרור משתולל ישנם יהודים שחושבים לצאת במעשי נקם עצמאיים וכבר יצאנו נגד הדבר הזה מס' פעמים. לא יתכן מצב שכל אחד ייקח את החוק לידיים. יש מדינה יש צבא יש ממשלה וצריך להתפלל לקב"ה שינחם בדרך טובים.

במציאות הנוכחית שבה צצים מכל מיני מקומות אויבים שונאים אשר מחזיקים סכינים או אבנים ומתנפלים בפתע פתאום על יהודים שנקרו בדרכם בוודאי שחובה של כל יהודי אשר נקלע לסיטואציה מעין זו להיות מגן פעיל ולא מגן פסיבי. לא רק הצלה לאלו שהותקפו אלא בראותנו מישהו נושא את הסכין לפגוע במישהו, מיידית יש לפגוע בו כי זה בבחינת רודף. והרודף הזה חייבים לחסלו לפני שיפגע במישהו חף מפשע. במיוחד שכוחות הביטחון והממשלה משבחים את אותם אזרחים אשר לא רק נחלצים להצלה אלא גם לנטרל את האויבים הללו. הרי אי אפשר לפרוס שוטר או חייל בכל זווית ולכן חובת האזרחים להתייצב שכם אל שכם עם כוחות הביטחון ולהציל את כל מי שמותקף ע"י אותם טרוריסטים. ולכן אנו מורים לכל מי שיש לו רישיון לנשק לבוא בימי שבתות עם נשק לבתי הכנסת.

רדיקליות שמאלנית – שיתוף פעולה עם האויב
אחת הסיבות הקשות למציאות הזו של הכעס אלוקי היא לא רק מצד הסרבנות של אויבינו שדחו כל יזמה של שלום. הללו אשר אחים ורעים שיש להם דעה שהיא לגיטימית שיש צורך לחפש יוזמות של שלום כי לדעתם אי אפשר לדכא מציאות כזו רק בכוח ויש דברי אמת בדברים הללו. אבל טעותם הגדולה שהם לא מסתפקים בהבעת דעתם בכנסת או בקלפי אלא שיש מי מהם שמעודדים את הפליסטינאיים לצאת להפגנות עממיות ומעודדים אותם בטענה שהם אומה ושיש להם זכות על הארץ הזו ושאנו כביכול כובשים. אלה הם דברים מסוכנים מאוד, לא בלבד שהם פועלים בדיוק היפך האג'נדה שלהם כי ע"י הפעילות האקטיבית הזו לא רק שהם לא מביאים אותנו לשלום אלא מרחיקים אותנו מהשלום. כי מובנה בתרבותם של האויבים שלנו שהם נוחים להשתלהב וכל הסתה שקרית גורמת להם לצאת לרחובות ולשווקים כאילו מדובר באנשים בטלים שאין להם שום דבר אחר מלבד לזרוק ולהתפרע ואצלם הקווים נחצים מהר מאוד ואין אצלם הבדל בין הפגנה לבין זריקת אבנים ודקירות. חבל מאוד על אותם אחים יקרים שהם לא מבינים שבמעשיהם האקטיביים הם גורמים התדרדרות ביטחונית וסיכונים לעם ישראל.

הרי מעבר לזכותנו, רבים מאתנו היו מוכנים לתת חלק מהארץ למען השלום ואויבנו דחו את זה כמו שדחו את תכנית החלוקה של האו"ם ופתחו במלחמה ובטרור, ולכן הגענו למה שהגענו. הרי שנים על גבי שנים נוסה הדבר, והצד השני ממאן, כי הוא דורש את הכול. בין אם החמאס בצורה גלויה של מלחמה, ובין אם בערמומיות ואנטישמיות מסותרת של הפת"ח והעומד בראשו. עזה לאחר ההתנתקות הפכה למדינת טרור, ואם לא ננקוט בצעדים של כוחות הביטחון הדבר קרוב שגם ביו"שלהיות כך. והרי הערבים הקרויים 'ערביי ארץ ישראל' עכשיו גם הם נושאים ראש ביפו נצרת ובנגב בטענה שאנחנו כובשים.

למרות שלדעתי ויתורים למען השלום היא דעה לגיטימית הרי אתם צריכים לראות שעד כה גישה זו נכשלה. ובנוסף יש לכבד את ההחלטות הדמוקרטיות ולא לעזור ולעודד את האויב. לא מדובר בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש ויכוח והחלטה בקלפי. שיתוף פעולה מורלי עם האוייב משדר לו שכאן אין אחדות.

התלכדות סביב צדקת דרכנו היא הבלם להתדרדרות המצב הביטחוני
כשם שאנו אומרים שהלכה היא שאסור ליהודי לקחת את הביטחון לידיים ולקיים מלחמות נגד אויבינו מאחר ויש ממשלה ויש כוחות ביטחון ועליו לפעול רק כאשר הוא רואה מישהו מותקף או עומד בסכנה, כך גם אנו אומרים לכל אח ורע שדוגל בשיטה של אקטיביות למען השלום, שאסור באיסור גמור לעודד ולייעץ לאותם אויבים, כי זה מרחיק את השלום ומעודד את הטרור. אסור שיהודי יוציא מפיו את המילה שאנחנו כובשים. זוהי ארצנו ונחלתנו. אנו קדמנו להם בארץ זו ושבנו אליה ומעידים על זה גם ממצאי הארכיאולוגיה בכל פינה, ובמיוחד מעידה תרבותנו המלאה מכיסופים לארץ ישראל בתפילות.

אנו קוראים לאחינו היקרים פקחו עיניים! זכותכם להיאבק למען השלום אבל לא לשתף פעולה עם האויב.
נתפלל לאבינו שבשמים שיערה רוחו ממרומים יסלק שנאת חינם מתוכנו ילכד אותנו יאחד אותנו ויפר עצת אויבנו וייתן כוחות לכוחות הביטחון להדוף את גל הטרור הזה וישלח נחמה שלמה למשפחות השכולים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה