close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפחתת ארנונה

מערכת שורשח שבט, תשעז04/02/2017

מס ארנונה קיים כבר מתקופת המנדט הבריטי כאשר כל רשות מקומית התוותה לעצמה את צו הארנונה והיא זו שקבעה כיצד ישלמו בעלי עסקים והתושבים הפרטיים בגין מס ארנונה

תגיות:

מס ארנונה קיים כבר מתקופת המנדט הבריטי כאשר כל רשות מקומית התוותה לעצמה את צו הארנונה והיא זו שקבעה כיצד ישלמו בעלי עסקים והתושבים הפרטיים בגין מס ארנונה. הדבר גרם לכך שניתנה לרשויות המקומיות יכולת חופשית לקבוע את הארנונה שהוטלה על התושבים. הרשויות המקומיות קיימו שינויים נרחבים הן בפרוצדורות והן בתעריפים ויכלו לקיים שינויים אלו בכל שנה ומבלי שיהיה סטנדרט מוסכם אחיד.

בשנת 1993 נחקק חוק ההסדרים במשק המדינה שהוא בעצם תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב. החוק ייצר רפורמה אחידה בתחום בהקשרים הבאים:

·         במסגרת חוק זה נקבעו מונחים אחידים בצו הארנונה.

·         נקבעו כללים אחידים להנחות ופטורים מיוחדים.

·         לכל צווי הארנונהנקבעו שיעורים מרביים ומזעריים

בנוסף, הוגבלה סמכותן של הרשויות המקומיות, ולמעשה נאסרו כל שינויים בצווי הארנונה, למעט שינויים חריגים בכפוף לאישור שרי הפנים והאוצר. כך הוכשרה הקרקע למגוון רחב של טענות אשר ניתן להעלות כנגד חיובים אשר מקורם בשינויים שאינם תקינים.

 

בדיקה והפחתת ארנונה

מכיוון שחיוב הארנונה מושתת על מכפלת שטח בתעריף נתון, חיוב יתר יכול לנבוע מחישוב לקוי של שטח הנכס או מתעריף שאינו מתאים. לכן כאשר מקיימים בדיקה לצורך הפחתת ארנונה יש שלקחת בחשבון את הנתונים הבאים:

·         התייחסות לשטח הנכס לצורכי הארנונה.

·         בדיקת התעריף והשוואתו לתעריפים השונים הרשומים בצו הארנונה.

·          בדיקה של הצו עצמו, כלומר: להתחשב בעדכונים אשר כל הזמן זורמים מהשטח.

 

כאשר בוחרים משרד עורכי דין שייצג נושים בהפחתת ארנונה לעסקים, כדאי לבחור במשרד בו קיימים מיטב המומחים בתחום המיסוי המוניציפלי. משרד עו"ד בן אליעזר ושות' מתמחים בתחום המיסוי העירוני  כבר מעל 40 שנים ומבצעים עבור קהל לקוחותיהם את מכלול השלבים הנדרשים לצורך בדיקה והפחתת חיוב הארנונה בבית העסק, זאת על הצד הטוב ביותר.

הטיפול בתיקי הפחתת ארנונה כוללים את השירותים הבאים:

·         אנו נבחן את החיוב עצמו אל מול צו הארנונה וקובעי המס הרלוונטיים.

·         נבדוק את שטחי הנכסים שלכם.

·         נציג את מסקנותינו בכתב.

·         נמשיך לפעול עד להשגת תוצאות מקסימליות.

·         נוודא כי החיוב הופחת בפועל (במחשבי הרשות), לרבות הפרשי הצמדה וריבית.

 

למידע נוסף ולמתן ייעוץ ללא תשלום צרו קשר עם משרד עו"ד בן אליעזר ושות' - מיסוי מוניציפאלי והפחתת מיסי מקרקעין. מספר טלפון: 03-6954100 כתובת מייל: mailto:[email protected].

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה