close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חופשות בחו"ל לשומרי מסורת - צריך רק לתכנן נכון!

מערכת שורשכ שבט, תשעז16/02/2017

ישנו היצע גדול של טיולים משלל סוגים ולשלל יעדים לשומרי מסורת- צריף לדעת לבחור

תגיות:
כ80% מן היהודים בישראל מעידים על עצמם כי הם מאמינים באלוהים, כ30% מן היהודים בארץ מקיימים אורח חיים דתי כזה או אחר כאשר ההבדלים הם באופן ההתייחסות להלכות ולמנהגים, ישנם חרדים (כ8% מן האוכלוסייה היהודית בארץ), דתיים (כ12% מן היהודים בישראל) ו"שומרי מסורת" (כ13%נוספים). אך טבעי הוא שרצון לצאת לחופשות בחו"ל אינו נחלתם של חילוניים בלבד, ביקוש לטיולים בחו"ל בקרב שומרי מסורת ודתיים הוא גדול, גם בקרב חרדים ישנם מי שנוהגים לנסוע לחו"ל למטרות כאלה ואחרות, כולל לחופשות.

ישנם מי שסבורים שעבור שומרי מסורת יציאה לטיול בחו"ל היא מורכבת הרבה יותר מאשר לחילוניים. חשוב לדעת שבעולם המרושת של היום ניתן לדאוג מבעוד מועד לפתרונות הולמים וכך שומרי מסורת יכולים ליהנות מחופשה בחו"ל מבלי להתמודד עם קשיים הכרוכים בהקפדה על כשרות, שמירת שבת, תפילה, צניעות או כל עניין אחר הקשור בהלכות הדת שכה חשוב לאפשר המשך ההקפדה עליהן.

המפתח לחופשה מוצלחת בחו"ל עבור שומרי מסורת הוא תכנון נכון.
מי שמעדיפים יכולים ליטול את העניין כולו על עצמם, לוודא שאין טיסות (או נסיעות אחרות) בשבת, שבכל מקום בו שוהים ניתן לקבל מזון כשר (ומי הגורם הערב לכשרות), אם שוהים בחו"ל במהלך חג או מועד מיוחד אחר יש לוודא שניתן יהיה לקיים את כל המנהגים כך שלא נצטרך לוותר עליהם, אם חשוב לנו לערוך תפילות כאלא או אחרות במועדן יש לוודא שנשהה בקרבת בית כנסת של קהילה יהודית מקומית (אשר וודאי ישמחו לאורחים מישראל) ועוד.

אין להכחיש שלעיתים מדובר במשימה מורכבת למדי, לא לכולם הכלים או הרצון להתמודד עימה. חשוב לדעת שישנן חברות טיולים המציעות חופשות לשומרי מסורת, ניתן לבחור להצטרף לטיול קבוצתי מאורגן, לרכוש חבילת נופש המתוכננת כך שתתאים לצרכיהם של שומרי מסורת או להיעזר בשירותי משרד הנסיעות לתכנון טיול מותאם אישית.
אין מגבלת יעדים

טעות היא לחשוב שישנם יעדים ששומרי מסורת צריכים לוותר עליהם. די להתרשם ממבחר המסלולים שמציעות חברות המתמחות בארגון טיולים לשומרי מסורת כדי להבין שאין למעשה כל הגבלה. עם תכנון נכון ותיאום, שבעידן האינטרנט הוא אפשרי בהחלט, ניתן למצוא פתרונות טובים אפילו לאתגרים המורכבים ביותר, כגון מזון כשר ביעדים מרוחקים בהם אין כל מודעות לנושא זה.

נושאים שיש לתת עליהם את הדעת
אין רשימה סגורה של נושאים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בטיול לשומרי מסורת שהרי אופי השמירה על כללי ההלכה עשוי להיות שונה ממשפחה למשפחה. עם זאת ישנם שלושה נושאים מרכזיים שיש להביא בחשבון בכל מקרה, אלו הם שמירת שבת, מזון כשר וביקור ובילוי באטרקציות שאין בהם בכדי לפגוע בכללים הלכתיים עליהם מקפידים המטיילים לשמור (הלכות צניעות למשל). עניין נוסף הוא השאיפה לשוות לטיול גוון מתאים, העדפת אתרי מורשת יהודית למשל.
חברות המתמחות בארגון טיולים לשומרי מסורת מכירות היטב את האתגרים. מן הסתם יש להן פתרונות מן המוכן עבור יעדים רבים והיכן שעדיין אין כאלה ידעו כיצד לתפור מסלול תוך וידוא מילוי כל צרכיכם, ההלכתיים והכלליים כאחד.

מסלולים לדוגמא
כדי להתרשם מן האופן בו טיול לשומרי מסורת מאורגן ניתן לבחון לדוגמא חופשה בסרדיניה, אשר יש המכנים אותה התשובה האיטלקית לקריביים. מדובר בטיול ליעד שליו ורגוע עם רצועות חוף מדהימות, מלונות מפנקים, מסעדות, תרבות ייחודית, מזג אוויר נעים (באביב ובסתיו), טבע מופלא ועוד. מי שרוכשים חבילת נופש בסרדיניה המתאימה לשומרי מסורת יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא יתקלו בהפתעות בלתי נעימות כגון טיסה המתוכננת לצאת אחרי כניסת שבת, מלון בו לא ניתן להזמין אוכל כשר או אטרקציה בלתי הולמת הכלולה בתוכנית.
יעד קלאסי לדוגמא הוא טיול לעיר האורות פריז. זוגות שומרי מסורת יכולים לצאת לחופשה רומנטית בפריז, גם משפחות עם ילדים יכולים ליהנות מקסמי העיר ללא קושי מיוחד. פריז עמוסה במוזיאונים, אטרקציות תיירותיות, נופים, ניחוחות ואווירה ייחודית.

ישנו היצע גדול של טיולים משלל סוגים ולשלל יעדים לשומרי מסורת. ניתן להצטרף לטיול בקבוצה מאורגנת, לבחור חבילת נופש מתאימה או לתפור טיול ייחודי משלכם, בעצמכם או בסיוע בעלי מקצוע ממשרד נסיעות הבקיא בתיאום נסיעות לשומרי מסורת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה