close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניית אתרים- לבנות אתר באמצעות חברה מקצועית או בעצמנו

מערכת שורשכא אדר, תשעז19/03/2017

האם הקמת אתר דרך חברה שעובדת מולנו באופן ישיר, זו הדרך הנכונה לבניית אתר מקצועי?

תגיות:
כל מי שמכיר את התחום של בניית אתרים ובקי במה שנעשה בו בשנים האחרונות, יודע שאחת ההתפתחויות החשובות בתחום זו האפשרות להקים אתר באופן עצמאי דרך פלטפורמות שונות.

מדובר על בניית אתרים באמצעות פלטפורמות קבועות אשר יצרו חברות והן מציעות אותן ללקוחות, בין אם זה באופן חינמי ובין אם זה דרך מנוי שנתי. הלקוח בוחר טמפלט מסוים של אתר על פי צרכיו, ועליו הוא מתחיל להציב תוכן, תמונות וסרטונים. למעשה הוא בונה את כל האתר מלבד את הטמפלט הבסיסי אותו החברה מייצרת עבורו.

אל מול החברות שמציעות אופציה זו, יש את החברות הקלאסיות שמציעות בניית אתרים על פי מודלים שהם יצרו, מודלים ייחודים שמאפשרים ללקוחות ליהנות ממגוון פונקציות ופי'צרים מיוחדים על פי בחירתם. במקרים מסוימים אף מדובר על פי'צרים שהחברה מפתחת ומייצרת באופן ספציפי ללקוחות על פי דרישה.

כעת עולה השאלה, האם נכון לבחור אופציה של בניית אתרים דרך חברה שבונה עבורנו את האתר באופן ייחודי או לרכוש בסיס לאתר מחברה אשר מציעה רק טמפלטים מסוימים ועליהם אנחנו צריכים לבנות את כל האתר. בחלק הבא של המאמר ננסה לענות על שאלה זו, על מנת שתוכלו לבחור בדרך המועדפת עבורכם.

אתר מחברה או אתר שאנחנו יוצרים בעצמנו?
כשאנחנו רוכשים טמפלט לאתר, בין אם זה אתר מכירות או אתר אחר, עלינו לקחת בחשבון מספר פרטים שיכולים להשפיע על היכולת שלנו להשתמש ולקדם את האתר.

ראשית, לרוב, הטמפלטים בנויים כך שהם לא אמורים להחזיק מעל כמות מסוימת של עמודים. במידה וכן, אז האתר יעבוד בצורה מאוד איטית ולא בהכרח ישרת את מטרתנו. לכן אתר שכזה, זו אופציה טובה למי שמעוניין לבנות אתר קטן ולא אתר של מאות או אלפי עמודים.

שנית, כל האתרים יושבים על שרתים קבועים, מה שעלול לפגוע מאוד בתהליך הקידום של האתר, מאחר וגוגל מאתרת שכל האתר יושבים על שרתם דומים. חשוב להדגיש עוד, שזה מגביל מאוד את היכולת של בעל האתר ליצור שיתופי פעולה עם אתרים אחרים.
שלוש, אותם טמפלטים אומנם הם מאוד חכמים ומציעים מגוון רחב של אפשרויות, אך עדיין אנחנו תלויים בצוות הפיתוח של החברה אשר יפתח פ'יצרים נוספים. אם אנחנו זקוקים למשהו מיוחד, אנחנו לא יכולים לייבא אותו מבחוץ.

ארבע, אתרים כאלה, בדרך כלל לא עובדים על מערכת ניהול אלא בשיטת גרור והדבק. שהיא הרבה יותר מסורבלת לשימוש.
לעומת זאת, כשאנחנו בוחרים באופציה של בניית אתר דרך חברה אשר עובדת מולנו באופן ישיר, הרי שאנחנו יכולים גם לקבל אתר על פי המאפיינים הייחודים לנו, אנחנו יכולים להגדיל את האתר על פי הצורך, לקבל את כל הפונקציות שאנחנו צריכים, לייבא פונקציות חדשות, והאתר עובד על מערכת ניהול שהחברה מייצרת עבורנו, מערכת ניהול פשוטה ונוחה.

לסיכום אפשר להבין, הקמת אתר דרך חברה שעובדת מולנו באופן ישיר, זו הדרך הנכונה לבניית אתר מקצועי.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה