close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נתונים מעניינים על תעשיית התכשיטים בישראל

מערכת שורשטו אייר, תשעז11/05/2017

סקירה מהירה ומעניינת על תעשיית התכשיטים בישראל

תגיות:
צילום: shutterstock
קשה לדעת מתי התחילה האנושות להתקשט בתכשיטים עשויים מתכות יקרות, אולם היסטוריונים מעריכים כי מדובר בהרבה מאוד שנים טרם ימינו. אז, השתמשו בתכשיטים עשויים עור ועצמות... גם בארצנו הקטנטונת, אשר ידוע שהייתה מיושבת גם בתקופת האדם הקדמון, נמצאו לא אחת ממצים ארכיאולוגיים המצביעים על פריטי לבוש ותכשיטים מתקופות קדומות מאוד. תכשיטים בעבודת צורפות בשווי של מיליוני שקלים, נמצאו בחפירות באזור שכם, חברון (אשר היתה מן הערים היהודיות המרכזיות בתקופת המקרא), ובדרום הארץ.

בשנות השישית המאוחרות (1968) נחנכה בישראל הבורסה ליהלומים (הממוקמת כיום במתחם הבורסה ברמת גן על גבול תל-אביב) מה שמהווה ציון דרך בתעשיית התכשיטים התכשיטים בישראל, מדובר בחברה פרטית שכיום חברים בה 2,800 אנשי מקצוע העוסקים בממכר, תיווך, יבוא והפצה של יהלומים באיכות גבוהה כמו גם שיבוץ יהלומים בתכשיטים ועיצובם. 2,800 החברים בבורסה הישראלית ליהלומים הם כמובן רק חלק קטן מן העוסקים במלאכה - אלפי מעצבי תכשיטים ויצרנים של צמידים, טבעות, שרשראות ועגילים, רוכשים יהלומים ומשתתפים במעגל הגדול של יצרני ומוכרי תכשיטי יהלומים בישראל.

תעשיית התכשיטים בישראל מוערכת בכמיליארד שקלים בכל שנה
המחיר הממוצע לרכישת תכשיטים בישראל עומד על כ - 1,000 ש"ח. מחיר ממוצע זה כולל גם רכישות של תכשיטי אופנה העשויים כסף וחומרים אחרים, וגם רכישת תכשיטים העשויים מתכות יקרות בשילוב אבנים טובות. התכשיטים הפופולאריים ביותר בישראל - שרשראות עשויות זהב ובעלות תליונים משובצים ביהלומים ואבנים טובות.

הישראלים אוהבים לרכוש תכשיטים באינטרנט
אתר התכשיטים מן הגדולים בעולם, אתר ג'יימס אלן, אשר מציע תכשיטים מעוצבים בשילוב מתכות יקרות ואבני חן, הינו אתר בבעלות ישראלית. הוא כמובן לא האתר היחיד המציע תכשיטי איכות מעוצבים במכירה מקוונת. אתרים רבים נוספים מציעים דרך נוחה ומהירה לרכישת תכשיטי יהלומים איכותיים ומרהיבים, מבלי לצאת מן הבית. מעניין לציין, שדווקא הקהל הישראלי מגלה עניין רב ברכישות מקוונות של תכשיטים - וכמות הרכישות המבוצעות בחנויות המקוונות של תכשיטים עולות משמעותית בארץ בכל שנה. גובה הרכישה הממוצעת של תכשיטים בחנויות מקוונות - 4,000 ש"ח.

רכישת תכשיטים באינטרנט - חשוב לשמור על כללי הבטיחות
באינטרנט, כמו בחנויות פיזיות, ישנם המוכרים תכשיטים ויהלומים בעלי תווי איכות גבוהים, ויש המוכרים תכשיטים איכותיים פחות. על כן, חשוב לבחון היטב את הצוות המקצועי הפועל בחנות המקוונת שבחרתם, ואת ציוני האיכות של היהלומים והתכשיטים שאתם מתכוונים לרכוש. חשוב לדעת, כי תקנות הגנת הצרכן של המועצה לצרכנות, מאפשרים בחלק מן המקרים ביטול מלא של עסקת רכישת תכשיטים והחזר של כל סכום התשלום למעט דמי ביטול ע"ס 5% מסכום העיסקה או 100 ש"ח - הנמוך מבין השניים.

חנויות אמינות המציגות למכירה תכשיטים איכותיים ומרהיבים בעלי תווי איכות, ניקיון של היהלומים ופירוט גודל היהלומים ואבני החן ואיכותם, מבטיחים רכישה איכותית ובטוחה של תכשיטים - מבלי שתצטרכו לצאת מהבית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה