close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקירת סיכום פסטיבל קאן 2017: ומה עם סרטים ישראליים?

מערכת שורשכד סיוון, תשעז18/06/2017

סקירה מהירה על הסרטים הישראליים בפסטיבל קאן האחרון

תגיות:

כמדי שנה, גם השנה נערך פסטיבל קאן. ובמיוחד בשביל מי שלא צפה בו, ערכנו סיכום וכמובן, גם נעסוק בקולנוע הישראלי ומה צפוי לשנה הבאה.

על פסטיבל קאן

פסטיבל קאן הוא אחד הפסטיבלים היוקרתיים והנחשקים בעולם הקולנוע ועכשיו – גם בעולם הטלוויזיה. בכל שנה מתכנסים השופטים ומכריזים על הזוכים בקטגוריות השונות בעוד העולם מצפה לשמוע את החלטותיהם. יתרה מזאת, התקשורת העולמית עוסקת בפסטיבל ובמועמדים לפרס הרבה לפני קבלת ההחלטה וכשמגיע רגע האמת – הטקס בו מכריזים על הזוכים, ההתרגשות היא עצומה.

הקשר הישראלי

הקולנוע הישראלי התפתח עד מאוד בשנים האחרונות ואחת הדרכים הטובות ביותר לראות זאת היא על ידי מדידה של כמות הצפיות בקולנוע או בטלוויזיה. לדוגמה, סרטים ישראליים בסלקום tv, הם בעלי ביקוש גבוה כשבעבר, מרבית הצופים העדיפו לראות סרטים זרים הן בקולנוע והן בטלוויזיה.

אז מה היה לנו השנה?

אמנם לא הייתה נציגות גדולה של סרטים ישראליים בפסטיבל ואף סרט ישראלי לא זכה. אבל אין ספק, שהייתה הרבה מאוד נוכחות! כולנו דיברנו רבות על השמלה של השרה מירי רגב, גם אם בשאר העולם לא טרחו לדבר עליה יותר מדי. יחד עם זאת, הביתן הישראלי השקיע רבות ביחסי הציבור ודאג לארח השקות ושאר אירועים מסביב לשעון ולעורר סקרנות רבה בקרב משתתפי הפסטיבל מכל רחבי העולם.

ומה בשנה הבאה?

כאמור, הקולנוע הישראלי פורח בשנים האחרונות ומפיק סרטים ישראליים מושקעים במיוחד הן מבחינת התסריט והשחקנים והן מבחינה כספית בכל התחומים הנדרשים. ואכן, גם השנה צפויים לצאת סרטים איכותיים, שעתידים להתמודד בשנה הבאה על הפרסים הנחשקים בקאן. ואלו הנבחרים שבהם:

"ציפורניים"

סרטו הבא של בועז ארמוני, המוכר לנו ביותר מהסרט "מסווג חריג". הסרט מספר על עולם אפל ומסתורי, ובו ילד לומד מאביו כיצד להישמר מפני מפלצות בדמות אדם וכיצד להבחין בין בני אנוש לבין המפלצות. הסרט נמצא כרגע בשלב המימון והיתרון שהוא קיבל בפסטיבל קאן הוא האפשרות להיחשף למשקיעים פוטנציאליים.

"הד"

הסרט הבא של אסף שניר ועמיקם קובנר, המוכרים לנו מ"עיר מקלט" עוסק בקבלן מנהרות, שחושד בכך שאשתו בוגדת בו. במהלך מאמציו לגלות את האמת, עולמו מזדעזע עוד יותר. כבר בפסטיבל קאן הוקרנו למשקיעים פוטנציאליים כ-20 דקות מהסרט והשמועה אומרת, שבהחלט יש למה לצפות.

לסיכום

גם אם אינכם צופים נלהבים בטקס פרסי פסטיבל קאן, ודאי תוכלו ליהנות מצפייה בזוכים הגדולים שלו! כמו כן, רבות מדובר על סרטים ישראליים טובים ואיכותיים, שעתידים לצאת כבר בשנה הקרובה ובהם תוכלו לצפות על מסכי הקולנוע ובהמשך, גם על מסכי הטלוויזיה. ומי יודע, אולי בשנה הבאה סרט ישראלי גם יגרוף פרס נחשק בטקס היוקרתי ויביא כבוד גדול לארץ הקודש?

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה