close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם כדאי להסכים להליך פינוי בינוי?

מערכת שורשכ אב, תשעה05/08/2015

אם הכריזו על פרוייקט פינוי בינוי אצלכם באיזור, האם כדאי להסכים?

תגיות:
אין ספק כי לתהליך פינוי בינוי יש משמעות רבה על החיים של התושבים אשר במקום המגורים שלהם מבוצע הפרויקט. במהלך הפרויקט האדם עובר להתגורר בדירה שכורה במקום אחר, הבית אותו הכיר במשך תקופה ארוכה נהרס ועד לאחר סיום הפרויקט אין לו מקום משלו. יחד עם זאת, פרויקט מסוג זה יכול להעניק לכל תושב יתרונות רבים ולאפשר לו לשפר את איכות החיים שלו בצורה יוצאת דופן. לאחר סיום הפרויקט האדם יקבל דירה חדשה בבניין שזה עתה הוקם, בסביבת מגורים משופרת יותר ואיכותית יותר, דבר שיהפוך את החיים שלו לנוחים יותר וטובים יותר.

אי נוחות זמנית בלבד
אם מציעים לכם לבצע פינוי בינוי במקום בו אתם מתגוררים נצלו את ההזדמנות והסכימו לכך. אמנם, אי נוחות רבה תגרם לכם במהלך הפרויקט, תצטרכו לארוז את כל החפצים והרהיטים שלכם, לעבור לדירה אחרת ויתכן כי לאזור מגורים שונה מזה שאתם מכירים ורגילים אליו, למשך תקופה ארוכה יחסית, מה שייכות לדרוש מכם ביצוע שינויים רבים כמו נסיעה במסלול שונה למקום העבודה, נגישות שונה למוסדות החינוך של הילדים ועוד. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי כל אי הנוחות הזו היא זמנית, ואם מסתכלים על העתיד – היא משתלמת. תוכלו להחליף את הדירה הישנה והמתפוררת בה אתם מתגוררים כעת בדירה חדשה והרבה יותר איכותית למגורים, דבר ששווה את אי הנוחות הזמנית הזו ללא כל ספק.

הדירה החדשה שתקבלו
על פי החוק, כל בעל בית אשר במקום בו הוא מתגוררים מבצעים פרויקט של פינוי בינוי זכאי לקבל דירה בגודל השווה לדירה בה הוא מתגורר כרגע, או גדולה יותר. אם כרגע אתם מתגוררים בדירה ישנה, גם אם תקבלו דירה בגודל זהה, העובדה שמדובר בדירה חדשה תעלה את הערך שלה בצורה משמעותית ותעניק לכם יתרונות רבים.

היכן מבוצעים פרויקטים של פינוי בינוי?
אמנם בחוק של פינוי בינוי קיים בארץ כבר שנים רבות אך אין פרויקטים רבים שכאלו המבוצעים בארץ, בעיקר בשל הבירוקרטיה הרבה הכרוכה בכך. לכן, במידה ומציעים לכם להיות שותפים בפרויקט פינוי בינוי באזור המגורים שלכם, תפסו את ההזדמנות הזו בשתי הידיים. יתכן כי במידה והפרויקט לא יצא לפועל בשל אי הסכמת הדיירים, או בירוקרטיה רבה של הדיירים, לא יהיה עוד יזם שינסה להקים פרויקט שכזה באותו אזור וההפסד הכספי שלכם יכול להיות גדול בשל הוויתור הזה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה