close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אדע מה כדאי לי ללמוד?

מערכת שורשיז ניסן, תשעד17/04/2014

עצות חשובות לגבי ייעוץ ללימודים- איך תדעו מה ללמוד אחרי הצבא?

תגיות:

לאחר השחרור הצבאי ולעתים עוד במהלכו רבים מתלבטים מה כדאי להם ללמוד ובמה הם יעבדו כשיהיו גדולים. ההרגשה היא כי ההתלבטות וההכרעה בשאלת הלימודים הכרחיים להמשך החיים שלנו ושבמחי יד אנו קובעים את עתידנו. כמובן שזוהי קצת הגזמה, אך בהחלט ישנה חשיבות ללימודים אליהם אנו הולכים והלה בחלט משפיעים על המשך הקריירה שלנו. השאלה היא מה הדרך הכי טובה בכדי שאקבל את ההחלטה המושכלת ביותר והטובה ביותר שתתאים לי, כאשר חשוב שההחלטה תהיה מותאמת לי ולא לסביבה החיצונית שלי. כך לדוגמא, העובדה שרפואה נחשבת למקצוע יוקרתי אינה אומרת בהכרח כי זהו מקצוע אשר יתאים לכל אחד ואחת.

הפתרון

– ייעוץ לימודים
בכדי אכן להגיע להחלטה הטובה ביותר ניתן לבחור במספר טקטיקות, אך נראה שהטקטיקה הטובה ביותר היא לפנות אל ייעוץ לימודים. ייעוץ לימודים הוא כלי מצוין אשר יכול לסייע לנו בגיבוש ההחלטה ובכדי שנוכל להיחשף למגוון האופציות העומדות בפנינו. בייעוץ עצמו אנו יכולים גם לבצע אבחון מקצועי אשר ייתן לנו מידע על המקצועות אשר מתאימים לנו וישרתו אותנו בצורה הטובה ביותר. חשוב להבין כי הייעוץ מותאם באופן אישי לאדם אשר מגיע אליו והוא אינו הולך אחר אופנות וטרנדים הנפוצים בחברה. בנוסף היועץ עצמו הוא אדם מקצועי אשר עבר הכשרה לנושא מה שמבטיח כי הוא יוכל לחלוק את ניסיונו עמנו ולהכווין אותנו ללימודים המתאימים לנו.

אל תמהרו אל הלימודים ואל תתביישו להחליף באמצע את המקצוע
הגעה אל הבחירה הטובה ביותר אינה דבר שנעשה בין רגע ואין לצפות כי לאחר שנפנה אל ייעוץ לימודים נדע ישר במה לבחור. לכן ההמלצה הטובה ביותר לאלו אשר מתלבטים היא להמתין, גם אם הדבר אומר לא להירשם לשנת הלימודים, עד אשר אתם סגורים על תחום הלימודים בו הנכם מעוניינים. כמובן שבזמן ההמתנה כדאי ומומלץ לשוב ליועץ הלימודים ולהתייעץ אתו על האפשרויות שאנו חושבים שיתאימו לנו. כפי שאין למהר וללכת אל הלימודים כך אל תתביישו להחליף את מסלול הלימודים באמצע, אם אתם מבינים כי בחרתם במסלול אשר לא מדבר אליכם הרי שאין סיבה לא לפנות אל מסלול אחר או להתייעץ עם יועץ לימודים בנוגע למסלול אשר מתאים לכם.

הכי חשוב – הקשיבו לנטיית ליבכם
בין אם אתם פונים לעצת חברים ובין אם ייעוץ לימודים הוא הפתרון שלכם להתלבטויות, הרי שבסופו של יום מה שחשוב באמת הוא ההרגשה האישית שלכם ומה אתם מעדיפים ללמוד. מי שיעבור את מסלול הלימודים לאורך תקופה ארוכה ולאחר מכן עוד יעבוד במקצוע הוא רק אתם ולכן הבחירה היא שלכם בלבד. כל יועץ לימודים יאמר לכם כי עליכם להקשיב רק לנטיית לבכם ואל כן אל תיכנעו ללחצים חיצוניים, לעצות חברים או ללחץ ההורים.

בקרו באתר Elimudimותוכלו להינות מייעוץ לימודים - http://www.elimudim.co.il/

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה