close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עצות לשמירה על היגיינת הפה

מערכת שורשטז ניסן, תשעד16/04/2014

הנה כמה עובדות שחשוב מאוד לדעת כאשר מבקשים לשמור על היגיינת הפה והשיניים.

תגיות:
צילום: אתר מרפאת רביב

תזונה נכונה
חמוץ יכול להיות גרוע בדיוק כמו מתוק. סוכר הוא לא הגורם היחיד שמזיק לשיניים בריאות. מאכלים חמוצים, מזון עם pH נמוך – סוכריות חמוצות, משקאות קלים, מיצי פירות – מרככים את השיניים. התוצאה היא, שחיקת האמייל של השן. חומצת לימון היא החומצה הגרועה ביותר לשיניים שלכם והסיוט הגרוע מכל הוא מאכלים ממותקים, חמוצים, ממותקים ודביקים מאוד שילדים כל כך אוהבים.

אם אתם מתכוונים לצרוך מזונות חומציים מאוד, עשו זאת בזמן הארוחה. כך, על ידי צריכה של מזונות אלה יחד עם מזונות אחרים, אפשר למזער את ההשפעות השליליות של החומציות.

צילום: אתר מרפאת רביב
יתרה מכך, לעיסת מסטיק שמכיל קסיליטול, יכולה לסייע במניעת עששת. לבסוף, צחצוח מעת לעת עם סודה לשתייה מנטרל את החומציות בפה ובכך מפחית את כמות החיידקים שאוהבים את החומצה שגורמת לעששת.

האמייל הוא החומר הקשה ביותר בגוף אבל יכול להישבר בקלות
קרח, פופקורן ופירסינג בלשון או בשפה יכולים לשבור את השיניים. שלא כמו עור, שיניים לא יכולות לצמוח מחדש. אכילת פופקורן היא כמו לעיסת אבן. קרח הוא שביר וכשהוא פוגש בשיניים שני עצמים קשים מתנגשים, הנזק גדול במיוחד אם הפה מלא בסתימות. לכן, עדיף לא לטחון קרח כאשר השיניים כבר לא חזקות כמו שהיו פעם.

רופאי שיניים מתנגדים גם לפירסינג בלשון ובשפה. תכשיטי מתכת אלה הם מקום מחייה לחיידקים ויכולים גם לרסק את השיניים.

ניקוי וצחצוח שיניים נכון
הגורם השכיח ביותר לאובדן שיניים הם מחלת חניכיים ועששת. כדי לשמור על חניכיים בריאות ולמנוע הצטברות של חיידקים, התפתחות של עששת ודלקות חניכיים, חשוב מאוד לצחצח לפחות פעמיים ביום. חשוב להשתמש במברשת רכה ולצחצח לפחות במשך שתי דקות. בנוסף, מומלץ להשתמש פעם ביום בחוט דנטלי ולנקות כל פינה בפה שהמברשת לא יכולה להגיע אליה.

יותר מדי פלואוריד יכול להזיק לשיניים
ידוע שפלואוריד חשוב לבריאות השיניים. אבל ילדים שצורכים כמויות עודפות של חומר זה כשהם בני 8 ומטה, בזמן שהשיניים הקבועות שלהם מתפתחות מתחת לחניכיים, יכולים לפתח מצב המכונה פלואורוזיס.

כאשר הפלואורוזיס מתחיל, הוא גורם לכתמים לבנים שיכולים להפוך לחומים. למרבה הצער כתמים אלה הם חודרניים, מה שאומר שרופא השיניים לא יכול פשוט להסיר אותם מעל פני השיניים.

בדיקות תקופתיות במרפאת השיניים
כדי לשמור על היגיינת הפה מומלץ לבקר במרפאת השיניים ולעבור ניקוי אבן מדי כמה חודשים על ידי השיננית. בנוסף, חשוב שרופא השיניים יבדוק את מצב הפה כך שיוכל לטפל בבעיה ברגע שהיא מתחילה ולא לאחר שהמצב כבר הופך בלתי הפיך.

אנשים שלא מבקרים באופן סדיר במרפאת השיניים, חלקם בשל חרדה מרופא השיניים או בשל בעיות כלכליות, עלולים לסבול מעששת ומחלות חניכיים ולהגיע בסופו של דבר לאובדן שיניים.

נזקי העישון לשיניים
עישון מוביל לבעיות דנטליות רבות, כולל: ריח רע מהפה, שינוי צבע השן, דלקת של פתחי בלוטות הרוק בחיך העליון של הפה, הצטברות מוגברת של רובד אבנית על השיניים, אובדן של עצם בלסת, סיכון מוגבר למחלות חניכיים שמובילות לאובדן שיניים ועוד.

המאמר באדיבות – רביב קליניק – מרפאת שיניים

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה