close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכינים מתנות במקום לקנות – הזדמנות להקניית ערכים לילדים

מערכת שורשה כסליו, תשעח23/11/2017

הכנת מתנות יכולה להפוך לפעילות חינוכית מהמדרגה הראשונה...

תגיות:
כאשר אנחנו מגדלים ילדים קטנים, כמעט כל פעולה וכל דרך התנהלות שלנו בחיי היומיום משפיעה גם עליהם – הם רואים אותנו ולומדים, מקבלים רעיונות בדבר הדרכים הנכונות והראויות להתנהל, מה נכון ולא נכון לעשות. לכן, משקיעים הורים הרבה מאוד זמן ואנרגיה במציאת דרכים ליהנות לילדיהם ערכים הראויים בעיניהם. הדוגמאות הבולטות ביותר הן כמובן סוג החינוך שאנו בוחרים להעניק להם (מוסד החינוך אליו אנו שולחים אותם), אך חשוב להבין כי גם כל דבר קטן שאנחנו עושים איתם או בלעדיהם בבית עשוי להשפיע עליהם ועל הערכים שהם יסגלו לעצמם. להלן דוגמה טובה מחיי היומיום של הרבה מאוד משפחות, סיטואציה נפוצה בה כולנו נתקלים מדי פעם – הצורך להעניק מתנה לאדם זה או אחר. כיצד ניתן ורצוי לנצל סיטואציה מסוג זה על מנת ללמד את הילדים דרך התנהלות ראויה ולהקנות להם מעט מהערכים בהם רבים מאיתנו מאמינים, וכיצד ניתן להשתמש בפריטים קטנים ואלגנטיים כמו קופסאות תכשיטים יפות על מנת להעצים את המתנה שהכינו הילדים?

ריסון השיטפון הצרכני הפוקד את החברה שלנו – מתנות בהכנה עצמית
הורים רבים אכן מודאגים מהשיטפון הצרכני הפוקד את החברה שלנו, ומשפיע כמובן גם על הערכים וראיית העולם שמגבשים הילדים שלנו, החיים בחברה זו.
בדוגמה בה אנו עוסקים, של הצורך והרצון להעניק מתנה, בין אם לאחד מבני המשפחה או לחבר/ה החוגגים יום הולדת או מאורע משמח אחר, ניתן בהחלט לפעול בדרך אשר תחתור לרסן את שטף הערכים האולטרה צרכניים הפוקדים את החברה שלנו. נסו לגרום לילדים להכין את המתנה לבד, בכוחות עצמם ו/או בסיוע שלכם. למדו אותם כי במקום לקנות כל דבר ניתן גם להכין לבד רבים מהדברים, וכך לא רק לחסוך כסף אלא גם להכניס נימה אישית ומתחשבת לתוך המתנה שמעניקים.
מתנה אינה חייבת להיות מוצר משוכלל או משהו שייצרו בסין ומוכרים אותו כאן, בצד השני של העולם. מתנה מתחשבת יכולה להיות גם ציור, קופסת תכשיטים יפה או יצירת אומנות קטנה שהילדים שוקדים על הכנתה, כמו גם אינספור רעיונות יצירתיים אחרים.
מה בכל זאת ניתן לעשות על מנת להשלים את המתנה ולגרום לה להיראות אטרקטיבית, מושקעת ומשמחת?

עטיפות ואריזות צבעוניות וחגיגיות ליצירת המתנה האישית המושלמת
בעוד נלמד את ילדינו כי תכולת המתנה, החלק החשוב ביותר בה, יכולה להיות משהו שהם הכינו בעצמם, ניתן להשתמש באמצעי אריזה מתאימים שונים על מנת להשלים את המתנה ולגרום לה להיראות מושקעת ומשמחת במיוחד. למשל – לקנות קופסת תכשיטים אסתטית ולשים בה את המתנה שהכינו הילדים בעצמם (או, לחילופין, להשתמש במה שהילדים מכינים בתור קופסאות תכשיטים, ובתוכן לשים משהו אחר).

בהוצאה כספית נמוכה ביותר ניתן למצוא מגוון אריזות צבעוניות, סרטי קישוט, שקיות צלופן או אפילו קופסאות תכשיטים מהודרות, אשר יכילו את המתנה שהכינו הילדים ויהפכו אותה למושלמת.

כמובן שגם את האריזה ניתן להכין לבד, אך זוהי דוגמה לחשיבה יעילה ומושכלת – את החלק המהותי והחשוב ביותר במתנה – תכולתה, מכינים לבד (וכך גם חוסכים בהוצאה וגם מביעים התחשבות אישית מעמיקה), ואילו את האריזה הצבעונית – מוצר זול שקשה לשחזר באופן מוצלח בכוחות עצמנו, רוכשים בנפרד. כך יוצרים מתנה מושלמת, אסתטית, צבעונית וגם בעלת אופי אישי, כזה אשר ישאיר את הילדים שלנו עם חוויה טובה המחנכת לערכים רצויים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה