close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על כמה עומד שכר מינימום לשעה?

מערכת שורשיא חשוון, תשעח31/10/2017

המחוקק קבע שכר מינימום לשעה כדי להבטיח שגם עבור עבודות פשוטות יותר לא יהיה מצב שהמעסיק משלם סכום נמוך מידי

תגיות:
במדינת ישראל, כמו בהרבה מדינות רווחה אחרות, ישנם חוקים שונים לגבי העסקת עובדים. אחד מהם מדברים על שכר המינימום עבור שעה של עבודה והמטרה של החוק הזה ברורה, והיא, שאף מעסיק לא יעיז לשלם פחות לעובדים שלו. זה אומנם ברור שיש עבודות שעבורן יקבלו העובדים סכומים שונים, כי זה תלוי במקצועיות שלהם, ברמת הסיכון ובמה שנדרש מהם לעשות במסגרת שעת עבודתם. עם זאת, המחוקק קבע שכר מינימום לשעה כדי להבטיח שגם עבור עבודות פשוטות יותר לא יהיה מצב שהמעסיק משלם סכום נמוך מידי. חשוב לדעת שמידי שנה נערכים תיקונים והתאמות בין שכר המינימום עבור שעה ובין יוקר המחייה בישראל, שכן המטרה היא שגם אדם שמשתכר מעט, לכאורה, יוכל לממן את חייו לפחות מבחינת הצרכים הבסיסיים של מגורים, אוכל וטיפולים רפואיים.

שכר מינימום לשעה והגורמים המשפיעים עליו
כפי שראינו, יוקר המחיה בישראל משפיע על שכר המינימום עבור שעה אך זה לא הנתון היחיד שעלינו להתייחס אליו. כלומר, בבואנו לבדוק מהם הגורמים שיקבעו מה יהיה שכר מינימום לשעה אנחנו יכולים לראות גם גורמים כמו:
• עד גיל 16 שכר המינימום נמוך יותר
• בגיל 17 השכר מעט עולה
• עד גיל 18, נכון להיום, שכר המינימום עומד על 23.99 ₪

כלומר, ככל שגיל העובד עולה כך גם השכר המינימאלי לשעה עולה. יש לשים לב שקיים גם שכר מינימום עבור שעה לאנשים בעלי מוגבלות והוא כולל גם את היכולת שלהם לעבוד ביום, בשבוע או בחודש.

מה עושים אם שילמו לי פחות מידי?
למרות שקיים בחוק שכר מינימום שעתי, ניתן לראות שלא בכל המקומות המעסיקים מכבדים את העניין הזה ויש להם שיטות שונות ומשונות כדי לעקוף את מה שעליהם לשלם. לכן, זה לא משנה בני כמה אתם ומזה כמה זמן אתם עובדים באותו מקום, כי מה שבטוח זה שמותר לכם להגן על הזכויות שלכם. לכן, בין אם שילמו לכם פחות מידי לעומת מה שקבוע בחוק בתור שכר מינימום לשעה ובין אם הייתה פגיעה אחרת בזכויות שלכם בתור עובדים, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. לכן חשוב לפנות אל מי שיוכל לעזור לכם, ולא תמיד חובה לשכור עורך דין בצורה עצמאית. כלומר, אם אתם יכולים לפנות אל הסתדרות העובדים, לקבל ממנה סיוע ובצורה כזאת להבין איפה אתם עומדים, אז למה לא? ההסתדרות קיימת בדיוק עבור מצבים כאלה ובעזרתה תוכלו לחסוך לעצמכם לא מעט. שכר המינימום הוא משהו שאתם זכאים לו ולא משנה על איזה סוג של עבודה מדובר שבה אתם עובדים, אז מה פתאום שתוותרו על מה שמגיע לכם? פנו עוד היום לקבלת עזרה ותראו שלא תצטערו על כך בהמשך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה