close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לנצח משברים בזוגיות

מערכת שורשט כסליו, תשעח27/11/2017

רעיונות וטיפים חשובים על איך לנצח משברים בזוגיות

תגיות:
צילום: graphicstock
כל מערכת יחסים ארוכת טווח בין גבר לאישה כוללת משברים מדי פעם, לעיתים משברים קלילים אשר חולפים כלעומת שבאו ולעיתים משברים עמוקים יותר, אשר עלולים לאיים על הקשר כולו. בעוד קדושת הנישואין והקשר האינטימי בין בני הזוג משחקת תפקיד מהותי בחייהם של כל זוג נשוי, עולה השאלה – כיצד להתמודד עם משברים מזדמנים בזוגיות? מהן דרכי ההתמודדות והגישה למשברים כאלו בעלות הסיכויים הטובים ביותר לסייע לנו לצלוח אותם בשלום, ולצאת מהם כזוג מחוזק, וכבני זוג אשר קרובים יותר אחת אל השני מאשר אי פעם בעבר?

לא לחשוש לקבל סיוע מקצועי
אחת מדרכי הפעולה המקובלות והמתבקשות ביותר כיום לטיפול במשברים בזוגיות היא קבלת סיוע מגורם מקצועי חיצוני. ניתן למצוא כיום סוגים רבים ושונים של ייעוץ זוגי, דוגמת טיפול פסיכולוגי לזוגות, יועצי נישואין, מגשרים למיניהם ועוד.
זוגות רבים דווקא נרתעים מקבלת ייעוץ זוגי מגורם חיצוני, בעיקר עקב חוסר היכרות ותפיסות שגורות לפיהן רק בני הזוג עצמם יכולים לפתור את הבעיות הנוצרות בתוך הקשר, ואין סיכוי כי מישהו מבחוץ יוכל לתרום לעניין. בפועל, המציאות מוכיחה במובהק אחרת – אינספור זוגות בארץ ובעולם זוכים לטיפולים וייעוצים זוגיים פוריים, כאלו אשר באמת מצליחים לגשר על הפערים ומסייעים למערכת היחסים לשרוד ולהמשיך הלאה.

להסתייע גם באנשים עליהם אנו סומכים
מלבד לפסיכולוגיים או יועצים המתמחים בייעוץ זוגי, קיימים בחיים שלנו גורמים נוספים אליהם ניתן לפנות לצורך קבלת סיוע בעת משבר בזוגיות. זוגות מסורתיים ודתיים רבים מעידים כי פנייה אל הרב בעת משברים בחיים האישיים (ובכללם גם בחיי הזוגיות) מסייעת להם פעמים רבות להתמודד עם המצב בצורה טובה בהרבה מאשר אם היו מנסים להתמודד אך ורק בכוחות עצמם. באופן דומה, גם דמויות נוספות מהחיים כמו מורים עליהם אנו סומכים, קרובי משפחה מבוגרים יותר ובעלי ניסיון וכו' – כל אלו יכולים לסייע לנו לראות את הדברים מנקודת מבט שונה ולהתמודד טוב יותר עם המשבר.

מודעות עצמית בקשר ובמהלך המשבר
מלבד לקבלת סיוע חיצוני מיועץ זוגי, מהרב, ההורים או כל דמות משמעותית אחרת בחיים, ישנם גם דפוסי התנהגות רצויים יותר אותם כדאי לאמץ, כמו גם דפוסים רצויים פחות מהם כדאי להימנע, במיוחד בעת המשבר עצמו.
מחקרים בתחום מראים כי ישנם דפוסי התנהגות מסוימים אליהם נוטים זוגות רבים בעת משבר, דפוסים הרסניים אשר על פי רוב רק מזיקים ומרחיקים את הפיוס בין שני הצדדים.
לכן, חשובה במיוחד המודעות העצמית, הן בקשר כולו ובמיוחד בזמן המשבר/ריב. דפוסים מהם רצוי להימנע הם למשל – כניסה למצב של קורבן/תוקף, מצב של התגוננות יתר, הטחת האשמות בלתי מבוססות וכניעה לכעס ולפחד באופן אשר גורם לוויכוח להפוך לבלתי ענייני והרסני במיוחד. ככל שעובדים יותר על מודעות עצמית למצבים אלו ניתן יותר ויותר להימנע מהם, וכך להגביר את הסיכויים לתקשורת בריאה ובונה בעת משבר, כזו אשר תסייע לנו להתגבר עליו ולצאת מחוזקים.

למידע אודות ייעוץ זוגי בשיטת מרתון הזוגיות של ד"ר אורית ארבל
היכנסו לאתר http://www.oritarbel.co.il/

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה