close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בריאות והנאה בסעודות החג

שמעון וגילה הלאגב תשרי, תשעג18/09/2012

אם אתם סובלים מבעיות עיכול במיוחד בחגים, יש פתרון. במאמר שלפנינו עצות מעשיות וכללים פשוטים המאפשרים לכל אחד לאכול וליהנות מתקופת החגים

תגיות:

תקופת חגי תשרי מתאפיינת בסעודות עשירות ומגוונות אנו אוכלים יותר מהרגיל ומבחר המזונות שאנו אוכלים מגוון וכולל מאכלים שמנים ומתובלים, מיני בשר, עוף וכבש. וכמובן מתוקים.

אם באופן כללי, רבים הם הסובלים כיום מבעיות עיכול קלות עד חמורות, הר שהבעיה מחריפה בתקופה עמוסת סעודות זו, והנאת החג פעמים רבות נפגמת.

אבל אפשר גם אחרת, בעזרת מעט ידע ויישום של עצות מעשיות וכללים בהחלט יכולים להטיב עם המצב

איזון מזונות גורמי חומצה ומזונות גורמי בסיס – כל מזון משפיע על רמת החומציות בגוף שהיא החיונית ביותר לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. מזונות כבשר, עופות, מאכלים מתוקים,מעובדים,קפה,מוצרי חלב,יין וגם לחץ הם גורמי חמצון . איכלו בכל סעודה גם מזונות בסיסיים כגון ירקות ירוקים, קטניות,נבטים,שקדים,פירות,דגנים מלאים

טיפ חשוב ביותר לאיזון חומצה ובסיס בגוף!

בכל בוקר כמשקה ראשון יש לשתות לימון אחד סחוט (כן,לימון הוא הכי בסיסי שיש) ולאחריו מים. לסובלים מקשיי עיכול ועצירות מומלץ להוסיף כף שמן זית/אורגנו/צ'יה.

הוספת ירקות לסעודות- הירקות עשירים בסיבים תזונתיים העוזרים לעיכול. שלבו אכילת ירקות מבושלים וסלטים חיים המכילים ירקות ירוקים וצמחי תבלין. מומלץ לתבל את הסלטים במעט שמן טוב כשמן זית ולהימנע משימוש במיונז ורטבים על בסיס מיונז שמוסיפים קלוריות רבות,שומן וכולסטרול.

צמצום כמויות המזון השמן- העדיפו בשר רזה במקום בשר שמן, אפייה במקום טיגון ושמן במקום מרגרינה. מומלץ (ואפשר!(לצמצם את כמות השמן גם במאכלים עצמם.

שתייה נכונה- שתייה בזמן הארוחה משבשת תהליכי עיכול וגורמת לצרבות, גזים ובעיות עיכול. מומלץ לא לשתות בזמן הארוחות אלא לפני הסעודה או אחריה. כמו כן מומלץ להימנע משתייה ממותקת המכילה קלוריות מיותרות וסוכרים ומגבירה את הרצון לשתות. שתו מים! והרבה!

אכילת פירות– פירות מתעכלים במהירות רבה לכן אכילת פירות בסוף ארוחה דשנה גורמת לתסיסת המזון בקיבה המתבטאת בגזים, צרבות ובעיות עיכול מומלץ לאכול פירות לפני הארוחות או כמה שעות אחרי.

תנועה ופעילות– כל פעילות פיזית,אפילו מתונה כגון הליכה איטית תורמת לבריאות הגוף והנפש. ומאזנת את לחץ הדם, רמות הסוכר. מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח.

שילוב תוספי מזון בהתאם לצורך- ובהתייעצות עם מטפל מוסמך. הקפידו על המינון המומלץ בכל יום ועל תוספי מזון איכותיים.

פרוביוטיקה- משפרת ומפחיתה מאוד בעיות עיכול.

אנזימי עיכול- עוזרים מאוד למתקשים בעיכול בשר .

ויטמין c מחזק את המערכת החיסונית, נותן כוח ואנרגיה,עוזר להתגבר על שינויים במזג האויר ותחושת הלחץ.

אומגה 3– לקיחתה תורמת שיפור הזיכרון,קשב וריכוז ותפקודי המוח.

סיבי פסיליום- לסובלים מעצירות ולכאלה הרוצים להרגיש תחושת שובע. הסיבים מנפחים את הקיבה ותורמים לתחושת השובע.

כרום פיקולונאט– מאזן את רמות הסוכר בדם. מומלץ לשימוש גם אצל אנשים הסובלים מסוכר גבולי במשך השנה!

לא עוברים את החגים עם סבל כתוצאה מפיסורה וטחורים! בעזרת משחת הפלא של "שמן טוב". פרטים נוספים באתר שמן טוב רפואה טבעית ,טלפון או דוא"ל

צוות שמן טוב רפואה טבעית-שמעון וגילה הלאג מאחלים לכם שתהיה שנת תשע"ג שנת גאולה,שנת בריאות נחת ושמחה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה